×

بررسی لایحه حمایت از خانواده های دارای دوقلو

بررسی لایحه حمایت از خانواده های دارای دوقلو

ایجاد بسته های مراقبتهای بهداشتی، درمانی و تغذیه ای برای مادران این کودکان از دیگر ویژگی های مهم و قابل توجه این لایحه است که بر این اساس، مقرر شده برای والدینی که شاغل در دستگاههای دولتی هستند، حق اولاد خاص برای کودکان دو یا چند قلو مورد توجه قرار بگیرد

بررسی-لایحه-حمایت-از-خانواده-های-دارای-دوقلو

چند ماهی است که لایحه ای جالب با عنوان «حمایت از خانواده های نیازمند دارای فرزند دوقلو و بیشتر» از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کمیسیون فرهنگی هیئت دولت رفته و در آنجا مشغول چکش کاری و انجام اصلاحات قانونی و مالی جهت ارائه و تصویب در هیئت دولت است.

در این لایحه تاکید شده است که مطابق مصوبه مورخ 1391 شورای عالی انقلاب فرهنگی، تدوین سیاستها، برنامه ها، قوانین و مقررات حمایتی و تشویقی برای دستیابی به نرخ باروری مناسب و جمعیت مطلوب پیش بینی شده است و بنابر ماده 5 آن تصویب قوانین و مقررات متناظر با آن مورد حکم قرار گرفته است و از سوی دیگر، بر اساس مصوبات مجلس تدوین لایحه برای برقراری امتیازات بر اساس تعداد فرزندان پیش بینی شده است. لذا امکان توجه به مشکلات خانواده های دارای فرزند دوقلو و لحاظ امتیازات خاص در لوایح مورد نظر امکان پذیر است.

در بخشی از این لایحه پیشنهادی، با اشاره به مشکلات مهم این خانواده ها، پیشنهاداتی چون اعطای تسهیلات و امتیازات مربوط به مسکن و شهریه تحصیلی تا مقطع دانشگاه مورد تاکید قرار گرفته که بر این اساس مقرر شده منابع و میزان آن توسط کارشناسان دولت مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش صبحانه، ایجاد بسته های مراقبتهای بهداشتی، درمانی و تغذیه ای برای مادران این کودکان از دیگر ویژگی های مهم و قابل توجه این لایحه است که بر این اساس، مقرر شده برای والدینی که شاغل در دستگاههای دولتی هستند، حق اولاد خاص برای کودکان دو یا چند قلو مورد توجه قرار بگیرد.

در دیگر بخشهای این لایحه که در نوع خود جالب به شمار می رود، موضوعاتی چون ارائه تسهیلات مالی و اداری برای زنان کارمندی که فرزندان دو یا چند قلو به دنیا می آورند، کمک به پدران این فرزندان برای اختصاص وقت بیشتر به خانواده و تداوم حمایت های دولتی تا زمان ازدواج این کودکان پیشنهاد شده است و در صورت حمایت کابینه تدبیر و امید از این پیشنهادات، امکان تصویب آن در آینده نزدیک وجود دارد.

خبرگزاری آفتاب

    

پست های مرتبط

نظرات (1)

  • علیرضااسدی1392-10-24 پاسخ

    باتوجه به جمعیت مناسب فعلی ایران وعدم وجودامکانات برای تمام اقشارجامعه نیز نمیتوان این طرح رااجراکردوهمانگونه که طرحهای مختلفی که به سیاست تشویقی افزایش جمعیت مربوط میشدباعدم اجرای انهامواجه شدووجودمعضل5میلیون جوانبیکاروعدم ریشه یابی بیکاری این جوانان نمیتوان اکنون به طرحهای زودگذروموقتی اقدام کرد

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.