×

وکیل خانواده برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد تعیین می شود

وکیل خانواده برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد تعیین می شود

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) از اجرای طرح وکیل خانواده برای مددجویان زیر پوشش این نهاد خبر داد

وکیل-خانواده-برای-مددجویان-زیر-پوشش-کمیته-امداد-تعیین-می-شود

منصور قمشه  در همایش وکلا و حقوقدانان نیکوکار در تبریز گفت: از جمله مشکلات مددجویان در کنار مشکلات مالی، مشکل حقوقی آنهاست که یکی از اقدامات پیشخوان کمیته امداد، مددکاری و معاضدت حقوقی با همکاری دستگاه قضایی است

وی افزود: یک میلیون زن تحت پوشش این نهاد هستند که 300 هزار نفر بخاطر طلاق تحت پوشش قرار گرفته و مسایل و مشکلات حقوقی خاص خود را دارند.

قمشه با اشاره به شروع اجرای طرح وکیل خانواده در استان ها، اظهار کرد: در این طرح هر وکیل نیکوکاری با معرفی کمیته امداد پرونده حقوقی چند خانواده را به صورت رایگان عهده دار می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام (ره) از همکاری سه هزار وکیل با این نهاد در کشور خبر داد و افزود: 180 شورای حل اختلاف و دو مجتمع ویژه خانواده کمیته امداد در کشور دایر شده است.

وی همچنین از تحصیل شش هزار نفر از فرزندان تحت پوشش کمیته امداد در رشته حقوق خبر داد و گفت: سه هزار نفر نیز در این رشته فارغ التحصیل شده اند که بخشی از آنها با این نهاد همکاری می کنند.

قمشه با اشاره به طرح غربالگری حقوقی خانواده ها و شناسایی مشکلات حقوقی آنان، اظهار کرد: بر اساس هدف گذاری و با همکاری وکلای نیکوکار به رفع مشکل حقوقی خانواده ها می پردازیم.

مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی نیز در این همایش از اعلام همکاری 180 وکیل با این نهاد جهت مشاوره و وکالت رایگان مددجویان تحت پوشش خبر داد و گفت: وکلا در حل اکثر مشکلات خانواده ها حامیان خوبی هستند.

حسین دشتی برخی از مسایل و مشکلات حقوقی خانواده ها را مسایل نفقه و ارث دانست و افزود: 350 نفر از مدد جویان برای وکالت رایگان به این وکلا معرفی شده اند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.