×

غیبت 15 درصد از مشمولان خدمت، محتمل بودن کاهش کسر خدمت بسیجیان

غیبت 15 درصد از مشمولان خدمت، محتمل بودن کاهش کسر خدمت بسیجیان

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به غیبت 15 درصد از مشمولان برای اعزام به خدمت سربازی، از محتمل بودن کاهش کسر خدمت بسیجیان خبر داد

غیبت-15-درصد-از-مشمولان-خدمت،-محتمل-بودن-کاهش-کسر-خدمت-بسیجیان وکیل 

 جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به غیبت 15 درصد از مشمولان برای اعزام به خدمت سربازی، از محتمل بودن کاهش کسر خدمت بسیجیان خبر داد.

 سردار موسی کمالی با اشاره به قانون خدمت سربازی 24 ماهه اظهار داشت: برابر بند الف ماده 4 قانون خدمت وظیفه عمومی‌، مجلس شورای اسلامی‌ مدت خدمت سربازی را 24 ماه تعیین کرده، ولی به ستاد کل نیروهای مسلح این اختیار داده شده که در صورت مواجهه با مشمول مازاد یا کمبود آن، مدت خدمت دوره ضرورت را کم یا زیاد کند.

وی افزود: در حال حاضر مدت خدمت در مناطق عملیاتی و امنیتی 18 ماه، مناطق محروم و بد آب و هوا 19 ماه و در سایر مناطق نیروهای مسلح 21 ماه و در دستگاه‌های دولتی 24 ماه است.

این مقام مسئول گفت: طرحی در دست بررسی است که احتمال دارد بخشی یا تمام این کسرخدمت‌ها برداشته شود و خدمت دوره ضرورت 24 ماه شود.

کمالی عنوان داشت: با حذف تمام کسرخدمت‌های مناطق عملیاتی، محروم و... دیگر تفاوتی در مدت خدمت سربازی در مناطق مختلف کشور وجود ندارد ولی اگر بخشی از کسرخدمت‌های مذکور حذف شود به این شکل می‌شود که مثلا در مناطق عملیاتی که در حال حاضر 18 ماه است ممکن است به 21 ماه تغییر یابد و در مناطق محروم 22 ماه و سایر مناطق 24 ماه شود.

وی اظهار داشت: افرادی که تا پایان سال 92 به خدمت اعزام شوند و یا در حال حاضر مشغول خدمت هستند در شمول افزایش مدت خدمت سربازی نخواهند بود.

 جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه طرح افزایش مدت خدمت سربازی در حال بررسی می‌باشد، گفت: با در نظر گرفتن میزان استقبال جوانان در انجام خدمت دوره ضرورت تا پایان سال 92، در خصوص موضوع فوق، تصمیم نهایی گرفته خواهد شد و به مشمولان و خانواده‌های آنان اطلاع رسانی می‌شود.

وی افزود: در صوت تامین کارکنان وظیفه نیروهای مسلح هیچ گونه افزایش مدت خدمت سربازی را نخواهیم داشت.

کسرخدمت‌های ایثارگری سال 90 کماکان اجرایی است

این مقام مسئول تاکید کرد: در مقررات ایثارگری سال 90، بطور کلی بخش کسرخدمت‌های ایثارگری والدین حذف شده، لیکن با موافقت ستاد کل نیروهای مسلح، افراد متولد سال 72 به قبل، که در سال 90 (یعنی قبل از اجرایی شدن قانون جدید) واجد شرایط بهره‌مندی از کسرخدمت مذکور بوده‌اند به شرط نداشتن غیبت کماکان برابر قانون سال 90 می‌توانند از این امتیاز بهره مند شوند.

کمالی بیان داشت: افرادیکه کسرخدمت‌های ایثارگری مربوط به سال‌های 89 به قبل را در سامانه وظیفه عمومی‌ثبت نموده‌اند ولی به علت اشتغال به تحصیل تا پایان سال 90 به خدمت اعزام نشده‌اند، در حال حاضر به شرط نداشتن غیبت، طبق مقررات سال 90 می‌توانند از این کسرخدمت بهره‌مند شوند.

احتمال کاهش کسرخدمت بسیج

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ضمن محتمل دانستن کاهش کسر خدمت بسیجیان، گفت: مدت کسر خدمت بسیج در حال بررسی است و احتمال دارد تغییراتی داشته باشد که در چنین حالتی افزایش مدت کسرخدمت را نخواهیم داشت و کاهش آن در حال بررسی می‌باشد.

وی در خصوص هموارسازی خدمت سربازی برای مشمولان متاهل بیان داشت: ستاد کل نیروهای مسلح برای مشمولان متاهل در حال حاضر تدابیری را اتخاذ کرده لذا حداکثر تلاش ما این است که سربازان متاهل در استان محل سکونتشان خدمت کنند که این امتیاز مورد تایید مقام معظم فرماندهی کل قوا بوده و جزء قانون خدمت وظیفه عمومی است.

این مقام مسئول افزود:حق عائله‌مندی برای سربازان متاهل در سال 90 تصویب و در سال 92 اجرایی شد؛ سربازان متاهل مانند کارکنان پایور از این حق برای همسر و فرزندان خود برخورد شده‌اند که مبلغ آن در سال جاری برای همسر 85 هزار تومان و برای هر فرزند 21 هزار تومان می‌باشد که قطعا در قانون سال 93 این مبلغ افزایش خواهد یافت.

کمالی بیان داشت: در سال 93 تلاش می‌کنیم، ترتیبی اتخاذ شود که کارکنان وظیفه متاهل در بعضی از روزهای هفته بعداز پایان ساعت اداری ترخیص شده تا بتوانند در کنار خانواده خود باشند.

غیبت 15 درصد از مشمولان خدمت وظیفه عمومی

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص تاثیرات افزایش مدت خدمت سربازی در حجم اعزام به خدمت مشمولان، گفت: هرگاه چنین موضوعی مطرح می‌شود با دغدغه کاهش استقبال مشمولان از خدمت سربازی مواجه خواهیم شد که البته خوشبختانه اکثریت جوانان ما خدمت سربازی را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه حدود 15 درصد از مشمولان مرتکب غیبت می‌شوند ولی در ماه‌ها یا سال‌های بعد به خدمت اعزام خواهند شد، به این گروه از جوانان خاطرنشان کرد: مشمولان هشیار باشند تا مرتکب غیبت نشوند و مشکلاتی که برای غیبت در نظر گرفته می‌شود، شامل حال آنها نشود؛ بنابراین  قانون خدمت وظیفه عمومی را نسبت به آن دسته از افرادی که از این قانون تمکین نمی‌کنند باید با سختگیری در مورد آنان اعمال کنیم تا رغبت به غیبت کمتر شود.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.