×

باز هم اعلام نتایج آزمون وکالت به تعویق افتاد

باز هم اعلام نتایج آزمون وکالت به تعویق افتاد

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با اشاره به تاخیر مجدد در اعلام نتایج آزمون وکالت، گفت تمامی انتقادهای داوطلبان آزمون را در این رابطه می‌پذیرم

باز-هم-اعلام-نتایج-آزمون-وکالت-به-تعویق-افتاد

کشاورز: انتقادات داوطلبان را می‌پذیرم

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با اشاره به تاخیر مجدد در اعلام نتایج آزمون وکالت، گفت: تمامی انتقادهای داوطلبان آزمون را در این رابطه می‌پذیرم.

بهمن کشاورز  گفت: اعلام نتایج آزمون وکالت منوط به این است که ابهاماتی که از سوی داوطلبان اعلام شده به وسیله گروه‌های طراح سؤال بررسی و رفع شوند و اگر احیانا مواردی باشد که نیاز به حذف سؤال و تقسیم نمره آن بین سایر سؤالات باشد این مورد انجام خواهد شد.

وی افزود: در آزمون وکالت با توجه به تعداد شرکت‌کننده باید تلاش شود تا دقت و صحت رعایت شود و ما نیز سعی کرده و می‌کنیم در حد توان‌مان این موضوع محقق شود.

کشاورز ادامه داد: از آنجا که در روزهای گذشته با تعطیلات مکرر روبرو بودیم و دسترسی به طراحان محترم سؤالات آزمون وکالت به سختی صورت می‌گرفت، اما تلاش شد که موارد ابهام با اساتید مطرح و شبهات رفع شود و این کار تا حد زیادی انجام شده است و امیدواریم نتایج آزمون وکالت در روزهای نخست هفته جاری اعلام شود.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) تاکید کرد: اگر تغییری در پاسخنامه سؤالات آزمون وکالت سال 92 صورت گیرد آن را پیاده می‌کنیم، هرچند سیستم مکانیزه است و زمان بسیار کمی صرف می‌کند، اما از آنجایی که این تغییر از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعمال می‌شود مستلزم مدت زمانی است که باید طی شود.

وی با بیان اینکه ما نگرانی داوطلبان را نسبت به نتایج آزمون وکالت درک می‌کنیم، گفت: اما باید این مساله که در انجام آزمون حداکثر احتیاط در حدی که تفکر فکری و عقلی ما اجازه می‌دهد رعایت شود.

کشاورز درباره به تعویق افتادن مجدد اعلام نتایج آزمون وکالت سال 92، گفت: این تاخیر ناشی از پیروی از رویه پیشین است که معمولا کلید سؤالات اعلام می‌شد و اعلام نتیجه آن بیست روز یا یک ماه بعد صورت می‌گرفت. این بار درج کلید سوالات در سایت سازمان سنجش زمانی صورت گرفت که گویا قرار بود به فاصله یک روز بعد نتایج اعلام شود که این مساله به هیچ وجه منطقی نبود.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با بیان اینکه انتقاد داوطلبان برای تاخیر در اعلام نتایج آزمون وکالت وارد است و آن را می‌پذیرم، گفت: اینکه روز مشخصی را اعلام کنیم میسر نیست؛ زیرا پس از رفع شبهات که ان‌شاءالله روز جاری عملی خواهد شد، اگر موردی برای اصلاح باشد تعیین نتیجه نهایی موکول به اقدام سازمان سنجش خواهد بود.

وی ادامه داد: پس از استقرار اینجانب در اتحادیه کانون‌های وکلا که قریب به شش روز از آن می‌گذرد، بدون وقفه به کار بررسی موارد اعلامی و تماس و هماهنگی با گروه‌های تخصصی مشغول بودم و همچنان که عرض کردم هر چند نگرانی و اضطراب داوطلبان عزیز کاملا قابل درک است اما آنچه مهم است این است که آزمون با رعایت حداکثر دقت و عدالت انجام شود.

کشاورز در پایان ابراز امیدواری کرد که نتایج در هفته جاری اعلام شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.