×

پیامک مدرنترین علت طلاق

پیامک مدرنترین علت طلاق

بدون شک مخترع تلفن همراه دکتر مارتین کوپر در سال 1973 هدف از اختراع این وسیله را، برقراری ارتباط سریع و صرفه جویی و استفاده بهینه از زمان ودسترسی آسان افراد به اطلاعات و دلایل دیگری که ما از آن غافلیم می دانست و تصور نمی کرد که به مساله برای مشکلات خانوادگی تبدیل شود به گواه پرونده های خانوادگی در دست و مشاوره های خانوادگی و حقوقی، مراجعه کنندگان حساسیت و ایجاد شک و شبهه نسبت به تلفن همراه شریک زندگی و پیامک های پی درپی وقت و بی وقت را مساله ساز و خانه برانداز می دانند، به تعبیری جدید ترین علل اختلاف بین زوجین، استفاده نادرست از این تکنولوژی ارزشمند است بر حسب آخرین آمار 1- روابط سرد زناشویی 2- مشکلات اقتصادی 3- اعتیاد از بارزترین علل طلاق شمارش شده است که البته می توانیم با یک تحقیق نظام مند و یا میدانی یکی از علت های اختلاف بین زوجین و یا طلاق را ریشه در استفاده نادرست از تلفن همراه تلقی کنیم و با نگاهی مثبت به این قضیه زوجین مکلف به دانستن این آگاهی هستند که 1- تلفن همراه وسیله شخصی است همانند یک مسواک حق تفتیش، جاسوسی و دخالت در حریم خصوصی اشخاص را ندارید حتی قانون اساسی ایران به عدم دخالت در حریم خصوصی اشخاص تاکید دارد 2- با عقد ازدواج زن و شوهر مالک یکدیگر نمی شوند، انسان مایملک نیست، انسان است 3- اصل بر برائت است 4- امروز عصر ارتباط است و تلفن همراه ارتباط را راحت تر و پیامک

پیامک-مدرنترین-علت-طلاق وکیل 

حقوق خانواده
نوشته شده توسط سارا حمزه زاده   

بدون شک مخترع تلفن همراه دکتر مارتین کوپر در سال 1973 هدف از اختراع این وسیله را، برقراری ارتباط سریع و صرفه جویی و استفاده بهینه از زمان ودسترسی آسان افراد به اطلاعات و دلایل دیگری که ما از آن غافلیم... می دانست و تصور نمی کرد که به مساله برای مشکلات خانوادگی تبدیل شود. به گواه پرونده های خانوادگی در دست و مشاوره های خانوادگی و حقوقی، مراجعه کنندگان حساسیت و ایجاد شک و شبهه نسبت به تلفن همراه شریک زندگی و پیامک های پی درپی وقت و بی وقت را مساله ساز و خانه برانداز می دانند، به تعبیری جدید ترین علل اختلاف بین زوجین، استفاده نادرست از این تکنولوژی ارزشمند است.

بر حسب آخرین آمار 1- روابط سرد زناشویی 2- مشکلات اقتصادی 3- اعتیاد از بارزترین علل طلاق شمارش شده است که البته می توانیم با یک تحقیق نظام مند و یا میدانی یکی از علت های اختلاف بین زوجین و یا طلاق را ریشه در استفاده نادرست از تلفن همراه تلقی کنیم و با نگاهی مثبت به این قضیه زوجین مکلف به دانستن این آگاهی هستند که 1- تلفن همراه وسیله شخصی است همانند یک مسواک حق تفتیش، جاسوسی و دخالت در حریم خصوصی اشخاص را ندارید حتی قانون اساسی ایران به عدم دخالت در حریم خصوصی اشخاص تاکید دارد 2- با عقد ازدواج زن و شوهر مالک یکدیگر نمی شوند، انسان مایملک نیست، انسان است 3- اصل بر برائت است 4- امروز عصر ارتباط است و تلفن همراه ارتباط را راحت تر و پیامک ارتباط را صمیمی و غیرکلامی کرده است 5- ارتباطات کاری و اجتماعی دلیل برنادیده گرفتن ارتباط خانوادگی و عاطفی نیست 6- شماره همراه خود را به اشخاص مطمئن بدهید چرا که بعضی از اشخاص، متاسفانه اقشار تحصیل کرده هم طرز استفاده درست از تکنولوژی را نمی دانند 7- افراد برای سرگرمی یا  مزاحمت پیامک ارسال می نمایند، این  ارتباط را جدی نگیرید و به شوخی شوخی، جدی شدن هم توجه نکنید 8- سعی کنید چند ساعتی تلفن همراه را خاموش نمایید و یا برای ترک اعتیاد چند پیامک در روز برای خود ارسال نمایید 9- و در طول روز و یا در اوقات فراغت از پیامگیر تلفن همراه استفاده نمایید و به دیدن یک فیلم خوب مشغول شوید 10- و انصاف را دخیل نمایید یک پیامک ارزش این همه جنگ و دعوا را با شریک زندگیتان ندارد 11- جایگزینی مناسب برای تلفن همراه پیدا نمایید 12- اراده افراد از ارسال پیامک شفاف نیست.

و اگر قادر نیستید این هشدارها را در زندگی اعمال کنند، با نگاهی منفی و سیاه، با خود بگویید: حتما زن یا مردی حامل ارسال پیامک است و آن وقت با این طرز استنباط و عدم آگاهی از اراده آن شخص بیگانه، زندگی را برای خود و همسرتان تلخ می نمایید.

و درنهایت با جمع دو دلیل مثبت و منفی، تعارض آنها با یکدیگر، هر دو دلیل ساقط می شود و با رجوع به اصل برائت و اثبات خلا ف آن، سراز دادگاه خانواده و یا ... درمیآورید.بنابراین زندگی کنید گویی در بهشت زمینی، درست است خیانت زوجین به یکدیگر حقیقتی همیشه تلخ است که حتی با شکر یا قند هم شیرین نمی شود، یک نوع دیگر از خیانت.

خیانت قانونی است، خیانتی که با بازنگری ماده 23 لا یحه حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلا می بدین شرح رسوا شد. «اجازه ازدواج مجدد به مردان با احراز توانایی مالی مرد و عدالت وی نسبت به دو زن توسط دادگاه این ماده قانونی درام و غم انگیز در قصه پرغصه یک زندگی خانوادگی در حالتی رخ می دهد که دختر و پسری با هزاران امید و آرزو ازدواج می کنند و هر دو برای داشتن یک زندگی راحت و بدون دغدغه به سهم خود تلا ش می کنند. آنها لحظه لحظه ها را با هم نفس می کشند اما صد افسوس و دریغ که با پا به سن گذاشتن از هم فاصله گرفته!! و از عشق و احترام به یکدیگر تهی می شوند اما حساب بانکی و املا ک ... پر از ارزش می گردد آن وقت با داشتن این ماده قانونی و احتمال تصویب آن از سوی مجلس مرد هر زمان که توانایی مالی پیدا کرد با احراز عدالت نسبت به زنان توسط دادگاه می تواند ازدواج مجدد از نوع دائم نماید. پس سهم زن اول در زندگی 30 ساله کجاست؟ او کاشت و دیگری درو کرد او عشق ورزید و دیگری آن عشق را دزدید. راه های مقابله با این نوع خیانت را نمی دانم فقط نگارنده با یک قلم اعتراض خودرا بر صفحه کاغذ سیاه می کند.

خیانت  رسانه ای نوع دیگر از خیانت است، اصل 175 قانون اساسی جمهوری اسلا می ایران در خصوص خط مشی صدا وسیما بیان می دارد: آزادی بیان و نشر افکار با رعایت موازین اسلا می و مصالح کشور باید تامین گردد... خط مشی و ترتیب اداره سازمان و نظارت بر آن را قانون معین می کند ولکن متاسفانه درحال حاضر برخی از فیلمسازان و سریال سازان و فیلمنامه نویسان  بالا خص تهیه کنندگان با نگاهی تجاری به سینما، سینمای مستقل و فرهنگی را تبدیل به سینمای بدنه  کرده اند و دراکثر فیلم های  از این نمونه با نگاهی وارونه به تعدد زوجان به شکل کمیک ، خنده کاذب را برلبان تماشاچی نقش می دهند و با پخش و اکران آن از طریق صدا وسیما و پرده سینما تعدد زوجاتی و چند همسری را تبدیل به شکل عمومی و خانگی مورد تایید در آورده اند که برای بار دوم رغبتی برای فیلم بین های حرفه ای نمی گذارند. این درحالیست که تعدد زوجات باید توسط کارشناسان مربوطه فیلمسازان به صورت تخصصی و زیربنایی بررسی و قانون فعلی  را به معرض دید همگان قرار دهند و این طرز عمل با موازین اسلا می و مصالح کشور در تضاد می باشد که برخورد قانونی مسوولین ذی ربط و آگاه را می طلبد، و در پایان تنها نگاه فردی، اجتماعی، فرهنگی به موضوع خیانت کافی نیست با نگاه های متفاوت دیگری می توان خیانت را در کانون خانواده ریشه کن کرد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.