×

مردم از دستگاه قضایی توقع عدالت دارند

مردم از دستگاه قضایی توقع عدالت دارند

مردم از دستگاه قضایی توقع عدالت دارند

مردم-از-دستگاه-قضایی-توقع-عدالت-دارند

مردم از دستگاه قضایی توقع عدالت دارند

دادستان کل کشوردر مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شیراز:    
                                       

دادستان کل کشور گفت: مردم از دستگاه قضایی توقع عدالت دارند و می‌خواهند که پارتی‌بازی‌ها نباشد و به خواسته‌های واقعی خود که حق‌طلبی واقعی و ایجاد امنیت است دست یابند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شیراز با اشاره به حربه های استکبار در مقابله با ملت ایران گفت: ایران هراسی حربه ای ناکارآمد و مندرس است که توسط دشمنان ما علیه کشورمان استفاده می شود در حالی که این حربه در بین ملت ها رنگ باخته است و همه آنها می دانند که ایران اسلامی تهدیدی برای هیچ کس نیست.
دادستان کل کشور گفت: خدا را شاکریم که دشمنان ما را از احمق ترین ها قرار داد، چرا که دشمنان نادان با اعلام توانمندی ها و دستاوردهای علمی کشورمان این دستاوردها را تهدید علیه سایر ملت ها قلمداد کرده اند درحالی که ما این دستاوردها را به مدد لطف الهی و توان و تلاش نیروهای خدوم به دست آورده ایم و هیچگاه قصد تهدید منافع ملت ها را نداشته ایم.
وی با بیان اینکه پیام های مکتوب و غیرمکتوب دریافت کرده ایم که ما را تهدید کرده اند بیان داشت: اینها نمی دانند ملتی را تهدید کرده اند که مقاوم و نستوه در برابر همه تهدیدات آنها ایستاده است، آنها هنوز این ملت، رهبری و انقلاب اسلامی را نشناخته اند.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: کسانی که از اقدام نظامی نقطه ای علیه کشور ما سخن می گویند مگر هشت سال اقدام نظامی غیر نقطه ای را ندیدند؟ مگر ندیدند که این ملت چگونه با جان و مال در برابرهمه تهدیدات ایستاد؟ این چقدر احمقانه است که با ادعای تعدی به حقوق بشر بخواهند کشور ما را مورد تهدید قرار دهند.
وی خاطر نشان ساخت: این ملت همواره ایستاده است و اگر کوچکترین تهدیدی علیه منافع خود ببیند هزار جبهه علیه دشمنان می گشاید، این طور نیست که اسراییل یا آمریکا بتوانند بزنند و بروند. ما این آمادگی را داریم که در هر جا اراده کنیم منافع آنها را به خطر بیاندازیم.
دادستان کل کشور گفت: احمقانه ترین ادعا این است که آمریکا و اسراییل بشوند حامی حقوق بشر و ایران اسلامی بشود ناقض حقوق بشر، این پررویی دشمنان و حماقت آنان را می رساند.
وی با بیان اینکه دشمن از روی استیصال به ما اتهام می زند گفت: آنها مدعی هستند که ایران هواپیمای نظامی می سازد، مجهز به سلاح نظامی پیشرفته است، زیردریایی می سازد و انرژی هسته ای و تکنولوژی جدید علمی دارد.
وی افزود: ما منکر دستاوردهای علمی در کشورمان نیستیم اما هیچگاه از این دستاوردها در جهتی که آنها استفاده کردند استفاده نخواهیم کرد.
حجت الاسلام والمسلمین اژه ای با تاکید بر لزوم حفظ وحدت در کشور گفت: مردم و مسوولان باید با حفظ وحدت دشمن را از نفوذ در بین مردم ناامید سازند، آنها به دنبال این هستند که اعتماد مردم به نظام را مخدوش سازند، بسته های منکراتی فساد و مواد مخدر بین جوانان توزیع می کنند ولی باید هوشیار باشیم که با این امور دشمن امید به نفوذ پیدا نکند.
وی تصریح کرد: این نظام با ولی فقیه و رهبرش و همچنین امت هوشیار و تابع ولی فقیه با قامتی استوار در میان تمام هجمه‌ها نه تنها از خود دفاع کرده بلکه توقف نیز نکرده است.
دادستان کل کشور در پایان اظهار داشت: معتقدیم دادستان باید مستقل باشد، البته این را نیز باید مورد توجه قرار دهیم که مشورت و همفکری با مسئولان و مردم هیچ منافاتی با استقلال دادستان ندارد.
در ابتدای این مراسم رئیس کل دادگستری فارس طی سخنانی به بیان وظایف و اختیارات دادستان پرداخت و گفت: مقام دادستانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضن برخورداری از جایگاه خاص دارای وظایف و اختیارات مهمی است.
ذبیح اله خدائیان مهمترین نقش دادستانی را مدعی العموم بودن آن دانست و اظهار داشت: دادستان به عنوان نماینده جامعه به حفاظت و حراست از منافع جامعه می پردازد و هر کسی که حقی از حقوق عمومی را تهدید کند، دادستان او را تعقیب خواهد کرد.
وی افزود: دادستان در مقابل مردم نیست بلکه حافظ منافع آنها است، لذا اگر مقامی از مقامات حکومتی حقی از حقوق مردم را تضییع کند دادستان با مقام و مسئول متخلف برخورد خواهد کرد.
رئیس شورای قضائی استان از جمله وظایف دادستان را نظارت بر کار زندانها و تلاش در بهبود و اصلاح زندانیان دانست و با توجه به ریاست و نظارت دادستان بر ضابطین دادگستری بیان داشت: دادستان باید ضابطین دادگستری را در جهت دفاع از حقوق مردم و برخورد با متجاوزین به حقوق آنها هدایت کند.
رئیس کل دادگستری استان گفت: مهمترین وظیفه دادستان در اجرای سیاست های کلان رییس قوه قضائیه ارتقاء امنیت در جامعه است و باید با برخورد سریع و قاطع با مخلان در نظم و امنیت و متجاوزین به حقوق مردم جامعه را از لوث آنها پاک کند.
وی خاطرنشان کرد: استان فارس از جمله استان های امن کشور است بطوریکه با تدابیر اندیشیده شده آمار جرایم ارتکابی به ویژه جرایم خشن در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به شکل چشمگیری کاهش داشته است.
وی افزود: اما نباید به این حد از امنیت قانع باشیم چرا که این استان ظرفیت و قابلیت امن ترین استان کشور را دارد و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مردم استان فارس در قله ارزشها و فضایل قرار دارند از نظر امنیتی نیز باید در قله باشند.
خدائیان پیشگیری از وقوع جرم به خصوص تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی را مهم خواند و گفت: دادستان باید با قاطعیت با زمین خواران و متجاوزین عرصه های ملی و منابع طبیعی برخورد کند تا کسی جرات تجاوز به حقوق بیت المال را به خود ندهد.
لازم به ذکر است در این مراسم از خدمات حجت الاسلام والمسلمین جابر بانشی تقدیر و علی القاصی مهر به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب شیراز و با حفظ سمت به عنوان رییس حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان فارس معرفی شد.
برگرفته از سایت قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.