×

تصمیم گیری در باره معافیت سربازی سه برادری

تصمیم گیری در باره معافیت سربازی سه برادری

تصمیم گیری در باره معافیت سربازی سه برادری

تصمیم-گیری-در-باره-معافیت-سربازی-سه-برادری وکیل 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب سال 1363 مقرر کردند ستاد کل نیروهای مسلح در مورد معافیت یک نفر از فرزندان خانواده‌ای که دو برادر آنان خدمت سربازی را انجام داده‌اند تصمیم گیری کند.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه با بررسی طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی که از شورای نگهبان اعاده شده بود مقرر کردند در مورد معافیت از انجام خدمت ضرورت یک نفر از فرزندان خانواده‌ای که دو برادر آنان خدمت سربازی را انجام داده‌اند ستاد کل نیروهای مسلح تصمیم گیری کند.

پیش از این مجلس شورای اسلامی مقرر کرده بود از خانواده‌ای که درآنها دو برادر خدمت سربازی را انجام داده باشند صرفاً یک نفر از فرزندان از انجام خدمت دوره ضرورت معاف خواهد شد.

در حین بررسی این طرح اعاده شده، نادر قاضی پور نماینده ارومیه با اعلام تذکری نسبت به تصویب چنین طرحی در صحن علنی مجلس انتقاد کرد و گفت: با توجه به تهدیدات آمریکا و اسرائیل این گونه معافیت‌ها ضرورتی ندارد زیرا واحدهای نظامی ما باید تقویت شوند.

نماینده ارومیه افزود: چه کسانی می‌توانند جایگزین نیروهایی شوند که با این قانون از خدمت سربازی معاف می‌شوند؟

کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این تذکر گفت: مصاحبه‌هایی که نمایندگان و مسئولان نظامی بعد از مصوبه مجلس با مطبوعات انجام دادند و در رابطه با این معافیت اطلاع رسانی کردند این تصور را در مردم به وجود آرد که این مصوبه یعنی قانون و اجرای آن حتمی است.

وی تاکید کرد:‌ باید به اشتباهاتمان به دلیل عدم هماهنگی در این موضوع اعتراف کنیم.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.