×

شهیدی ایثارگران را با حقوق خود بیشتر آشنا کنید

شهیدی ایثارگران را با حقوق خود بیشتر آشنا کنید

رییس و اعضای کمیسیون ماده 16 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان، با حجت الاسلام و المسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار کردند

شهیدی-ایثارگران-را-با-حقوق-خود-بیشتر-آشنا-کنید وکیل 

رییس و اعضای کمیسیون ماده 16 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان، با حجت الاسلام و المسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار کردند. 

 حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در این دیدار گفت:کمیسیون محل امید ایثارگران است و بر اثر عملکرد کمیسیون است که قانون گذار اختیارات بیشتری در قانون به این کمیسیون داده است .

شهیدی خواستار فعال تر شدن این کمیسیون و آشنایی بیشتر ایثارگران با قوانین و حقوق خود شد .

وی ادامه داد: در جهت فعال تر شدن کمیسیون و اینکه با توجه به مسئولیت های جدید کمیسیون تعداد آرای صادره از 2000 عدد در سال بیشتر خواهد شد، زمان رسیدگی را به کمتر از 4 ماه کاهش دهید.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با بیان راهکارهایی برای سرعت بخشیدن به رسیدگی ها گفت:نمایندگان دستگاه ها وقت بیشتری بگذارند و به صورت دائمی و استقراری در دبیر خانه حضور داشته باشند تا جلسات بیشتری تشکیل شود و دبیر خانه نیز تقویت شود. در بعضی از استان ها که نیاز باشد کمیسیون در آن استان ها تشکیل شود.

همچنین در این دیدار،  سردار انصاری رییس کمسیون ماده 16 گزارشی از کمیسیون ، نحوه فعالیت و جایگاه حقوقی کمیسیون ،نحوه و آمار جلسات و آرای صادره ، شیوه کار دبیر خانه و آماده سازی پرونده ها و نقش رابطین استانی کمیسیون  ارائه داد.

در این گزارش سردار انصاری از رشد 26 درصدی تشکیل جلسات و آرای صادره خبر دادو اعلام کرد: با توجه به این که علاوه بر مواد 20 گانه مندرج در قانون تسهیلات که جانبازان عزیز از آن بهره مند هستند، فرزندان شهدا هم برابر بند الف ماده 44 قانون برنامه پنجم می توانند از امتیازات و مزایای مقرر در این قانون بهره مند شوند و هم چنین برابر با تبصره 2 ماده 85 قانون جامع خدمات رسانی به ایثار گران، خانواده شاهد و جانبازان 25 درصد و بالاتر و آزادگان می توانند در خصوص عدم اجرای قانون جامع به کمیسیون شکایت کنند.

سردار انصاری افزود: با توجه به افزایش مسئولیت های کمیسیون برابر قانون جامع در صدد تقویت دبیر خانه و افزایش جلسات هستیم.

در پایان هر کدام از اعضاء کمیسیون، نظرات و دیدگاه های خود در رابطه با افزایش کیفیت و سرعت رسیدگی بیان داشتند.

گفتنی است، مسلمی از سازمان مدیریت، دکتر الهیان از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، دکتر الله ورن و آقای مهدوی نژاد از وزارت دفاع، شریعتی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد، سردار انصاری قائم مقام بنیاد و دکتر اسماعیلی دبیر کمیسیون حضور داشتند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.