×

اعتراض شدید

اعتراض شدید

اعتراض شدید

اعتراض-شدید وکیل 

پیرو انتشار آگهی در جراید و سایت مرکز موسوم به مشاوران حقوقی قوه قضائیه برای پذیرش داوطلبان مشاوره حقوقی، نشست فوق العاده هیات های مدیره کانونهای وکلای دادگستری سراسر کشور به دعوت اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در تاریخ 27/8/1390 در محلّ کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار و تصمیمات زیر اتخاذ شد:

1-کانونهای وکلا دادگستری با توجه به تصویب نشدن بودجه اجرای ماده 187 قانون برنامه پنجساله سوم توسعه... در مجلس شورای اسلامی و سپری شدن دوره اعتبار برنامه مذکور در 28/1/1384، هرگونه اقدامی را درجهت اجرای مفاد ماده 187 خلاف قانون می دانند و به آن معترض هستند. بدیهی است تفصیل مراتب مغایرتهای اقدام فوق الاشعار با قانون متعاقباً به ریاست محترم قوه قضائیه و سایر مراجع ذیصلاحیت اعلام خواهد شد.

2-کانونهای وکلای دادگستری اعلام می دارند: ازآنجا که نیاز واقعی کشور به وکیل پس از تشخیص کمیسیون موضوع تبصره ماده 1 قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب 1376 –که اکثریت اعضای آن را نمایندگان قوه قضائیه تشکیل می دهند- همه ساله تامین می شود و نظر به اینکه کمیسیون مذکور تنها مرجع صالح برای تشخیص این نیاز است و نظر به اینکه کانونهای وکلای دادگستری قادر و آماده برای اجرای مصوبات کمیسیون مذکور، بدون محدودیت، هستند اقدام سازمان یاد شده فاقد مبنا و توجیه قانونی است.

3-کانونهای وکلای دادگستری اعلام می کنند: نظر به اینکه 21 کانون وکلای دادگستری مستقل در سراسر ایران فعال و بر پایه قوانین لازم الاجرای کشور متولّی و مباشر اعمال حق دفاع مردم هستند، انجام هرگونه کار موازی از سوی مراجعی که مسوولیت و اختیار قانونی در این امر ندارند، پیامدهای زیانباری برای حرفه وکالت، دادرسی منصفانه، حق دفاع مردم و نظام قضائی، در سطح ملی و بین المللی، خواهد داشت.

4-کانونهای وکلای دادگستری اعلام می دارند: با توجه به مطالب فوق الذکر و با عنایت به صراحت گزارش تحقیق و تفحص مجلس محترم شورای اسلامی درخصوص عملکرد این مرکز و با توجه به حذف ماده 187 در برنامه های چهارم و پنجم توسعه... و با درنظر گرفتن عدم پیش بینی بودجه برای اجرای آن، اقدام سازمان موسوم به مرکز مشاوران حقوقی را حرکتی جز معارضه آشکار و مصرانه در مقابل قانون نمی دانند.

بنا به مراتب کانونهای وکلای دادگستری ضمن اعتراض شدید نسبت به اقدامات غیرقانونی سازمان مذکور و درخواست توقف فوری این اقدامات از مقامات مسوول با حفظ حق هرگونه اقدام قانونی، مراجع ذیصلاحیت را به انجام اقدامات فوری در راستای جلوگیری از این فرایند غیرقانونی فرامی خوانند.

به تاریخ 27/8/1390 هیات های مدیره کانونهای وکلای دادگستری ایران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.