×

معافیت دو برادری فعلا اجرا نمی شود

معافیت دو برادری فعلا اجرا نمی شود

معافیت دو برادری فعلا اجرا نمی شود

معافیت-دو-برادری-فعلا-اجرا-نمی-شود وکیل 

 به گزارش واحد مرکزی خبر ، سردار سرتیپ کمالی در نشست خبری با اشاره به اصلاح قانون مشمولان نظام وظیفه عمومی گفت: در این قانون مجلس شورای اسلامی، تصمیم گیری درباره معافیت مشمولانی که دو برادرش خدمت سربازی کرده اند، به عهده ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفته است و این ستاد در صورت وجود مشمول مازاد می تواند آن را اجرا کند.

وی افزود: احتمال دارد در سالهای آینده مشمول مازاد داشته باشیم و تا آن زمان این قانون اجرا نخواهد شد.

سردار کمالی از افرادی که در انتظار معافیت در این زمینه بودند، خواست برای گذراندن دوران خدمت سربازی اقدام کنند.

وی افزود: اکنون متولدان سال 72 به بعد احضار و به خدمت سربازی اعزام می شوند و موالید ذکور تا 10  سال آینده سیر نزولی دارد و پیش بینی می شود مشمول مازاد برای اجرای معافیت دو برادری نداشته باشیم.

مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اکنون، به موجب مصوبه فرماندهی کل قوا تا سال 91 فقط افرادی که سه برادر آنان به خدمت سربازی اعزام شده اند و کارت پایان خدمت دارند مشمول معافیت سه برادری می شوند.

سردار کمالی افزود: تاکنون، 430 هزار نفر از معافیت دو برادری استفاده کرده اند و پیش بینی می شود برای اجرای معافیت دو برادری در مرحله نخست حدود 500 هزار نفر و مراحل بعد سالانه 70 تا 75 هزار نفر مشمول این معافیت شوند.

وی گفت: ستاد کل نیروهای مسلح با تشکر از مجلس شورای اسلامی که تصمیم گیری در خصوص این بند از قانون را به این ستاد محول کرده است، اعلام می کند که این مصوبه فعلا اجرا نخواهد شد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.