×

نقد پایان نامه مصادیق قتل عمد در حقوق ایران و فرانسه

نقد پایان نامه مصادیق قتل عمد در حقوق ایران و فرانسه

ابتدا قبل از پرداختن به نقد پایان نامه بد نیست پایان نامه را معرفی کنیم در دوره کارشناسی ارشد آخرین مرحله نوشتن پایان نامه است،آخرین مرحله ای که آغازین گام تحقیق و پژوهش جدی در عرصه های علمی است و یکی از پیش نیاز های اتمام دوره کارشناسی است

نقد-پایان-نامه-مصادیق-قتل-عمد-در-حقوق-ایران-و-فرانسه وکیل 

مقدمه:

ابتدا قبل از پرداختن به نقد پایان نامه بد نیست پایان نامه را معرفی کنیم.در دوره کارشناسی ارشد آخرین مرحله نوشتن پایان نامه است،آخرین مرحله ای که آغازین گام تحقیق و پژوهش جدی در عرصه های علمی است و یکی از پیش نیاز های  اتمام دوره کارشناسی است.

سیر منطقی و رسیدن به این مرحله آن است که در طول دوران تحصیل،پس از گذراندن واحدهای روش تحقیق و انجام تکالیف پژوهشی کم کم استعداد پژوهش در دانش پژوه شکوفا و توان انجام یک تحقیق علمی در وی ایجاد شود تا سرانجام میزان استعداد و توان پژوهشی او در پایان نامه نشان داده شود. مع الوصف پایان نامه در یک نگاه آکادمیک،پایان آموزش و آغاز پژوهش است و اگرچه اسمش پایان نامه است،اما بدین معنا نیست که مجری به پایان راه پژوهش رسیده است.

معرفی پایان نامه:

پایان نامه ی حاضر با عنوان مصادیق قتل عمد در حقوق جزای ایران و فرانسه به نگارش ابراهیم.نوشادی از دانشگاه تربیت مدرس دانشکده علوم انسانی می باشد. جناب آقای دکتر رجب گلدوست به عنوان استاد راهنمای پژوهش انتخاب و جناب آقای دکتر جلیل امیدی نیز استاد مشاور پژوهش ِ حاضر هستند.

پایان نامه حاضر مشتمل بر دو فصل است:

پایان نامه حاضر دارای ١5٢صفحه و مشتمل بر دو فصل است که فصل اول آن دارای ٩١صفحه و فصل دوم آن مشتمل بر 44 صفحه می باشد.در فصل اول آن نگارنده به تعریف و مصادیق قتل عمدی در حقوق جزای ایران، و در فصل دوم آن به تعریف و مصادیق قتل عمدی در حقوق جزای فرانسه پرداخته است و در پایان از مطالب معنونه ی خود نتیجه گیری نموده و پیشنهاد خود را ارائه داده است.
ما بر آنیم که پایان نامه حاضر را که حاصل تلاش آن برادر عزیز می باشد را مورد نقد قرار دهیم .دکتر محمد معین استاد فقید دانشگاه تهران در کتاب فرهنگ فارسی خود نقد را آشکار کردن محاسن و معایب سخن عنوان کرده اند. بنابراین نقد بر خلاف دید همگان همیشه ذکر معایب سخن نیست بلکه باید به  جنبه های مثبت و محاسن کار نیز توجه داشت.وظیفه منتقد نیز ذکر محاسن و معایب در کنار هم می باشد.ما نیز این آیین را پاس داشته و محاسن و معایب این پژوهش را متدرجا" مورد بررسی قرار خواهیم داد.

شیوه ما در نقد بدین گونه است که ابتدائا به تعریفی مختصر از ضروریا ت پایان نامه پرداخته و در پایان همان بحث به نقد پایان نامه حاضر خواهیم پرداخت،علی ایحال ابتدائا پیچ و خم های پایان نامه نویسی را به طور کاملا مختصردر سه  بخش مورد بررسی قرار خواهیم داد.در گام دوم به سراغ پیشنیاز ها،ساختارشکلی وعمومی پایان نامه خواهیم رفت.درگام سوم معیارهای انتخاب موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.فرضیه ها،سئوالات و اهداف تحقیق در گام چهارم بررسی می شوند.سایر مسائل مربوط به پایان نامه موضوع گام پنجم ما را تشکیل خواهد داد ودر گام آخر سایر ایرادات وارد بر پایان نامه ی حاضر را  بررسی خواهیم کرد.

فایل ها :

منبع : حق گستر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.