×

مسوولان با اعمال و گفتارشان موجب تضعیف نظام نشوند

مسوولان با اعمال و گفتارشان موجب تضعیف نظام نشوند

مسوولان با اعمال و گفتارشان موجب تضعیف نظام نشوند

مسوولان-با-اعمال-و-گفتارشان-موجب-تضعیف-نظام-نشوند وکیل 

جلسه هیأت عمومی دیوان عالی کشور صبح روز سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله محسنی گرکانی و با حضور دادستان کل کشور و قضات عالی رتبه دیوان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ابتدای این جلسه آیت‌الله محسنی گرکانی با قرائت حدیث شریف، «الناس لیام اذا ماتوا انتبهوا» مردم در خواب هستند هنگامی که می‌میرند بیدار می‌شوند، افزود: اهل معرفت می‌گویند اولین منزل سلوک، یقظه است، یعنی بیداری و بیدار شدن از غفلت و به این آیه مبارکه تمسک می‌کنند، «قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی» خداوند متعال به پیامبر اسلام می‌فرمایند، بگو من فقط به شما یک اندرز و پند می‌دهم که دو نفر دو نفر و یک نفر یک‌نفر برای خدا به پا خیزید. ان تقوموالله.
رییس دیوان عالی کشور افزود: معنی کلمه «بواحده» در این آیه این است که اگر این یک چیز را گوش کنید و به آن عمل کنید همه مشکلات حل می‌شود و اگر این نباشد هیچ چیز نداریم و آن این است که قیام و حرکت و فعالیت‌ و خدمت و همه چیز باید برای خدا باشد.
وی افزود: اگر به این کلمه «ان تقوموا لله» واقعا عمل شود پایه و اساس همه تحولات و دگرگونی‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در جامعه حل می‌شود.
محسنی‌گرکانی در ادامه افزود: ریشه تمام اصلاحات فردی و اجتماعی، بیداری است و آن به کار افتادن فکر و اندیشه است. اگر فکر یک ملت به خواب برود و غفلت از سیاست و نقشه دشمن داشته باشد حتما مورد هجوم دشمنان و سارقان دین و ایمان و آزادی و استقلال قرار می‌گیرد.
رییس دیوان عالی کشور در تشریح این پرسش که چرا آمریکا از بیداری مسلمانان هراس دارد، خاطر نشان کرد: آمریکا به هر جایی که دست پیدا کند و وارد آنجا بشود آنجا را ملک خود می‌داند اما اکنون بیداری مسلمانان جهان، دنیای استکبار جهای را لرزانده هر چند این بیداری به معنای واقعی کلمه کامل نشده است. الحمد‌لله اکنون دروغ و فریب آشکار آمریکا برای خود مردم آمریکا هم روشن شده و این کشور در دوران افول خود به سر می‌برد.
آیت‌الله محسنی‌گرکانی درپایان ادامه داد: ‌ان‌شا‌ء‌الله این وحدت و هم‌بستگی که به برکت امام راحل (ره) در ایران به وجود آمده وثمره خون شهدا است و نعمت بزرگی برای همه ما به شمار می‌رود دچار آسیب‌های اخلاقی نشود و همه آحاد جامعه خصوصا مسوولان توجه داشته باشند که با اعمال و گفتارشان موجب تضعیف نظام نشوند.
 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.