بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
شیرزاد حیدری شهباز
آدرس : تهران میدان ونک ابتدای خیابان گاندی جنوبی نبش کوچه بیستم ساختمان 142 طبقه چهارم واحد 44 فکس 02188207633
وب سایت شیرزاد حیدری شهباز وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
سیدجلال میرکاظمی
آدرس : تهران - خیابان انقلاب - پیچ شمیران - روبروی تجدید نظر دیوان عدالت اداری ساختمان تنکابن - ط 6- واحد 28
تلفن تماس : 02177684200 - 09122406368
وب سایت سیدجلال میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی پذیرش کلیه دعاوی حقوقی ، کیفری ، خانواده دیوان عدالت اداری دادگاه انقلاب و دادگاه نظامی
احسان عابدین
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09123956043
وب سایت احسان عابدین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
سرور ثانی نژاد
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09124357415
وب سایت سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
علی جاوید
آدرس : تبریز ، 17 شهریور جدید ،جنب بانک ملی ، ساختمان ایران ، واحد A14
تلفن تماس : 04135572731 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

آیین نامه اجرایی ماده 14 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی-مصوب 1389

ارسال شده توسط : سید مجید روحانی اصفهانی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تاریخ : 02-11-1392
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
آیین نامه اجرایی ماده 14 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی-مصوب 1389

شماره۱۶۵۱۶۳/ت۴۹۲۰۶هـ   

وزارت نیرو ـ وزارت نفت ـ وزارت صنعت، معدن و تجارت ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ـ سازمان حفاظت محیط زیست

سازمان ملی استاندارد ایران ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ـ نهاد ریاست جمهوری

هیأت وزیران در جلسه مورخ ۲۲/۱۰/۱۳۹۲ بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نفت و نیرو و به استناد ماده (۱۴) قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی ـ مصوب ۱۳۸۹ـ آئین‌نامه اجرایی ماده مذکور را به شرح زیر تصویب نمود:

آئین‌نامه اجرایی ماده (۱۴) قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی ـ مصوب ۱۳۸۹ـ

ماده۱ـ در این آئین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

الف ـ قانون: قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی ـ مصوب۱۳۸۹ـ .

ب ـ مصرف‌کننده انرژی: شخص حقیقی یا حقوقی استفاده‌کننده از تجهیزات، فرآیند یا مجموعه مصرف‌کننده انرژی.

پ ـ مجموعه مـصرف‌کننده انرژی: سامانه مـصرف‌کننده انرژی موضوع بند (ر) ماده (۲) قانون.

ت ـ برچسب انرژی برتر: برچسب انرژی تجهیزات که معرف بالاترین رده انرژی (کمترین مصرف انرژی و یا بالاترین بازده انرژی) است.

ث ـ برچسب انرژی متوسط: برچسب انرژی تجهیزات که معرف تا دو رده انرژی کمتر از رده برچسب انرژی برتر است.

ماده۲ـ به منظور بررسی، تصویب طرح پیشنهادی و تعیین میزان تسهیلات اعطایی برای اجرای ماده (۱۴) قانون با رعایت مصوبات شورای عالی انرژی، کارگروهی مرکب از نمایندگان تام‌الاختیار وزرای نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران (به عنوان اعضای ثابت) و بالاترین مقام دستگاه اجرایی مربوط (حسب مورد) تشکیل می‌گردد.

تبصره۱ـ منابع مالی موردنیاز برای اجرای ماده (۱۴) قانون از محل منابع موضوع ماده (۷۳) قانون تأمین می‌شود که به صورت تسهیلات وجوه اداره شده نزد بانک عامل و پس از مـبادله موافقتنامه با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور پرداخت می‌شود.

تبصره۲ـ ریاست جلسات کارگروه در زمینه سوخت و احتراق برعهده نماینده وزارت نفت و در زمینه برق برعهده نماینده وزارت نیرو بوده و مسئولیت دبیرخانه کارگروه نیز حسب مورد برعهده وزارت نفت (شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت) یا وزارت نیرو می‌باشد.

تبصره۳ـ جلسات کارگروه با حضور حداقل پنج نفر از اعضاء رسمیت یافته و تصمیمات آن با حداقل چهار رأی موافق اجرا می‌گردد.

ماده۳ـ نحوه اعطای تسهیلات برای طرح پیشنهادی به شرح زیر است:

الف ـ متقاضی دریافت‌کننده تسهیلات (بخش غیردولتی) طرح پیشنهادی خود را همراه با گزارش ارزیابی فنی، اقتصادی و زیست محیطی و مستندات مربوط به آن، به دبیرخانه مربوط ارسال می‌کند.

ب ـ دبیرخانه مربوط پس از بررسی شرایط قابلیت طرح موضوع که به تصویب کارگروه می‌رسد، نتیجه را با ذکر دلایل ظرف ده روز به متقاضی اعلام می‌کند.

پ ـ کارگروه پس از دریافت گزارش دبیرخانه و بررسی آن، در صورت تأیید پیشنهاد و میزان وثیقه لازم برای تضمین استفاده از تسهیلات اعطایی در اجرای طرح پیشنهادی، نوع، میزان، مدت زمان (حداکثر پنج سال) و نحوه پرداخت تسهیلات اعطایی موضوع تبصره (۱) ماده (۲) این آئین‌نامه را مشخص و پس از تکمیل مدارک موردنیاز توسط متقاضی، وی را جهت دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی می‌کند.

ماده۴ـ تسهیلات موضوع این آئین‌نامه (مصوب کارگروه) پس از عقد قرارداد بین متقاضی و وزارتخانه‌های نفت یا نیرو، از طریق بانک عامل به متقاضی پرداخت می‌شود.

ماده۵ ـ مبنای محاسبه ارزش صرفه‌‌جویی طرح و اقدامات موضوع این آئین‌نامه براساس متوسط سالانه ارزش گاز طبیعی صادراتی اعلام شده توسط وزارت نفت می‌باشد.

ماده۶ ـ تسهیلات موضوع این آئین‌نامه در خصوص احداث خطوط تولید جدید صرفاً شامل تجهیزات تولیدی دارای برچسب انرژی برتر بوده و نوع و میزان آن براساس دستورالعمل ابلاغی کارگروه تعیین می‌شود.

تبصره ـ خطوط تولیدی موجود تجهیزات سوختی و نیز خطوط تولید موجود تجهیزات برقی با رده متوسط به میزان بخشی از صرفه‌‌جویی انرژی ناشی از مابه‌التفاوت مصرف سالیانه انرژی رده برچسب انرژی جدید نسبت به رده برچسب انرژی قبلی همان محصول که به تصویب کارگروه می‌رسد، از تسهیلات موضوع این آئین‌نامه برخوردار می‌شوند.

ماده۷ـ واحدهای صنعتی که مصرف سالیانه انرژی آنها حداقل پانزده درصد کمتر از مصرف انرژی براساس معیار مصوب کارگروه موضوع ماده (۱۱) قانون باشد و نیز طرح‌های سرمایه‌گذاری برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در فرآیند تولید واحدهای صنعتی دارای معیارها و مشخصات فنی مصرف انرژی مشروط به استقرار واحد مدیریت انرژی در آنها و براساس ممیزی انرژی، به میزان مصوب کارگروه می‌توانند از کمک هزینه‌ها و تسهیلات مالی موضوع این آئین‌نامه استفاده نمایند.

ماده۸ ـ به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و کاهش یا جلوگیری از افزایش قیمت تجهیزات و خدماتی که تولیدکنندگان آنها از تسهیلات موضوع این آئین‌نامه استفاده نموده‌اند، شرایط لازم توسط کارگروه تنظیم و در قراردادهای مربوط درج می‌شود.

ماده۹ـ وزارتخانه‌های نفت و نیرو می‌توانند با استفاده از مهندسان مشاور واجد صلاحیت، نسبت به نظارت بر طرح‌های موضوع این آئین‌نامه اقدام کنند. حق‌الزحمه مهندسان مشاور از محل اعتبارات طرحهای مزبور که در موافقتنامه مبادله شده با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور پیش‌بینی می‌شود، قابل تأمین و پرداخت است.

ماده۱۰ـ پرداخت‌های موضوع این آئین‌نامه در تاریخ پرداخت، به حساب هزینه قطعی منظور می‌شود.

تبصره ـ پرداخت‌های قطعی شرکت‌های دولتی به صورت بلاعوض از محل منابع داخلی خود در اجرای این آئین‌نامه به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی موضوع ماده (۱۴۷) قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن محسوب می‌شود.

ماده۱۱ـ وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظفند هر شش ماه یکبار گزارش عملیات اجرایی طرح‌های مربوط را به دفتر هیأت دولت و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ارایه نمایند.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

منبع : روزنامه رسمی
بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
اثبات مالکیت در خصوص املاک بدون سند یکی از راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم ایجاد اشتغال برای خانواده های زندانیان است توضیح کشاورز درباره کلید سوالات و شکایات مربوط به آزمون وکالت 95 پول پس گرفتن ، آداب دارد ! ، راهکارهای باز پس گرفتن طلب زمانیکه هیچ مدرکی نداریم متهم مادرکشی: تحت تاثیر توهم ناشی از شیشه جنایت کردم وضعیت حقوقی احوال شخصیه ایرانیان غیر شیعه توصیه های حقوقی به خریداران خودرو حضانت در آیینه قانون مهریه بهترین سن اعلام فرزند خواندگی به کودک ، پیگیری اعطای تابعیت به کودکان دارای مادر ایرانی مطالبه وجه بیشترین پرونده های وارده به شوراهای حل احتلاف فساد از طریق خدشه وارد کردن بر سیاست دولت باعث اتلاف منابع ملی می شود تشریح قوانین تملک آپارتمان ها توسط معاون رییس کل دادگستری تهران بیش از 90 سیستم رایانه ای طلا فروشان تهرانی طعمه کیلگرها شد تصویب موافقتنامه همکاری ایران و لهستان در مبارزه با جرایم سازمان یافته قانون تسهیل ازدواج پرونده ای گمشده در بایگانی دولت ها حضور وراثت جدید پس از انجام مراحل انحصار وراثت تغییر کاربری اراضی زراعی با لحاظ شرایطی امکان پذیر است آیا تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ ها امکان پذیر است ؟ 2 زندانی محکوم به قصاص از اعدام نجات یافتند