×

دغدغه‌های حقوقی درباره «عدالت، جنسیت، کار» کتاب شد

دغدغه‌های حقوقی درباره «عدالت، جنسیت، کار» کتاب شد

دغدغه‌های حقوقی درباره «عدالت، جنسیت، کار» کتاب شد

دغدغه‌های-حقوقی-درباره-«عدالت،-جنسیت،-کار»-کتاب-شد

به همت کرسی حقوق بشر دانشگاه شهید بهشتی

  دغدغه‌های حقوقی درباره «عدالت، جنسیت، کار» کتاب شد

7 آبان 1390 ساعت 16:01
مدیر انتشارات کرسی حقوق بشر واقع در دانشگاه شهید بهشتی، از گردآوری مقالات منتخب همایش «عدالت، جنسیت، کار» در کتابی با همین عنوان خبر داد و گفت: هر یک از مقالات این اثر، شامل نظرات علمی و ظرایف خاص حوزه حقوق زنان است._

ابوالفضل احمدزاده، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: این اثر، مجموعه‌ای از مقالات علمی و پژوهشی ارایه شده در همایش «عدالت، جنسیت، کار» را شامل می‌شود که با توجه به ضرورت تبیین ابعاد مختلف حقوق زنان در جامعه اسلامی نوشته شده‌اند.

وی افزود: هر یک از مقالات این اثر، شامل نظرات علمی و ظرایف خاص حوزه حقوق زنان است که می‌توان از میان آنها به مقوله عدالت و کار اشاره کرد.

به گفته احمدزاده، برای نخستین بار است که موضوع عدالت، جنسیت و کار در حوزه حقوق زنان در قالب مجموعه مقالات از سوی استادان و پژوهشگران نامدار نوشته می‌شود و به صورت کتاب به چاپ می‌رسد. 

مدیر انتشارات کرسی حقوق بشر ادامه داد: این کتاب، 10مقاله را شامل می‌شود که از میان مقالات متعدد ارسال شده به دبیرخانه همایش انتخاب شده‌اند. آیت‌الله سیدمحمد موسوی‌بجنوردی، فریده شایگان، جمشید جعفرپور و محمد روشن، از جمله نویسندگان این مقالاتند.

به گفته احمدزاده، همایش «عدالت، جنسیت، کار» آبان سال گذشته به همت کرسی حقوق بشر ایران در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

وی درباره موضوع مقالات این اثر گفت: مقالات این کتاب، موضوع «عدالت، جنسیت، کار» را با دو رویکرد فقهی و حقوقی بررسی کرده‌اند.

احمدزاده ادامه داد: جنسیت، عاملی تعیین کننده در برخی محیط‌ها مانند خانواده است. همچنین این عامل در محیط‌های کاری مختلف نیز تا اندازه‌ای لحاظ می‌شود. برقراری عدالت در میان زوجین نیز موضوع دیگری است که در حوزه جنسیت و عدالت قرار می‌گیرد و در این کتاب بررسی شده است.

کتاب «عدالت، جنسیت، کار» با همکاری انتشارات کرسی حقوق بشر و انتشارات مجد منتشر می‌شود.

نقل از خبرگزاری کتاب ایران

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.