×

توضیحات آقای اژه ای در باره طرح وکیل خانواده

توضیحات آقای اژه ای در باره طرح وکیل خانواده

توضیحات آقای اژه ای در باره طرح وکیل خانواده

توضیحات-آقای-اژه-ای-در-باره-طرح-وکیل-خانواده وکیل 

سخنگوی قوه قضاییه با بیان این که طرح وکیل خانواده هم اکنون در مجلس شورای اسلامی مطرح است گفت: اگر طرح وکیل خانواده جامع و کافی نباشد دستگاه قضایی باید طرحی جامع را به تصویب برساند تا منافع مردم، وکلا و دستگاه قضایی در آن تامین شود.

حجت السلام غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در رابطه با طرح وکیل خانواده گفت:‌ به طور طبیعی انسانهای منصف نه تنها اجازه تجاوز به حقوق دیگران را به خود نمی دهند بلکه در رابطه با تعرض به حقوق دیگران از آنان دفاع خواهند کرد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: اگر اشخاص حد خود را در جامعه نشناسد ناخواسته از حق تجاوز کرده و نه تنها خود بلکه دیگران را نیز به زحمت خواهد انداخت که در این صورت پرونده های بسیاری در دستگاه قضایی ایجاد خواهد شد.

دادستان کل کشور تصریح کرد:‌ کاری که همه دستگاه های قضایی و رسانه ها باید انجام دهند این است که آگاهی مردم درباره حقوقشان را افزایش دهند تا مردم نسبت به حقوقشان آشنا شوند.

وی ادامه داد: آشنایی افراد با حقوقشان در جامعه می تواند از آموزش و پرورش شروع شود.

محسنی اژه ای در رابطه با بالا بردن آگاهی مردم نسبت به حقوقشان گفت: هر فردی نمی تواند به صورت تخصصی با حقوق قضایی آشنا شود و از حق خود دفاع کند که در این صورت وجود وکیل در جامعه ضروری است.

وی با بیان اینکه وکیل و موکل باید به سهولت به یکدیگر دسترسی داشته باشند و وکیل از حق الزحمه متعارف برخوردار بوده و موکل نیز توان پرداخت آن حق الوکاله را داشته باشد زیرا در حال خاص با وجود تعرفه مشخص ،موکل تمکن مالی برای پرداخت حق الوکاله را ندارد.

محسنی اژه ای در خصوص تعرفه وکلا، معیار قانونی تعرفه ها و نحوه محاسبه تعرفه توسط وکلا افزود:‌ حق وکیل به شکل متعارف باید پرداخت شود و دسترسی وکیل نیز به موکل آسان باشد همچنین وکیل باید حد و حدود خود را بشناسد و مبالغ سنگینی از موکل مطالبه نکند.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه تصریح کرد: وکیل باید از حقیقت و واقعیت دفاع کند یعنی آنچه را که موکل از آن آگاه نیست دفاع کند به میزانی که حق به او اجازه دهد نه اینکه وکیل به هر نحوی در صدد رفع اتهام از موکل خود برآید.

دادستان کل کشور گفت : اگر بتوان وکلای خانواده را در کشور رواج دهیم به نفع مردم و جامعه خواهد بود چراکه در غیر این صورت یافتن زبان گفتگو بین خانواده ها و وکیل بسیار مشکل است.

وی به مطرح بودن طرح وکیل خانواده در مجلس اشاره  کرد و اظهار داشت: ‌این طرح در مجلس مطرح بوده و قوه قضاییه نیز نظرات خود را اعلام کرده است و اگر این طرح جامع و کافی نباشد دستگاه قضایی باید طرحی جامع را به تصویب برساند تا منافع مردم، وکلا و دستگاه قضایی تامین شود.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان این که عدم آشنایی مردم به حقوق خود باعث خواهد شد تا ورود پرونده ها به دستگاه قضایی کشور بیشتر از گذشته نمود پیدا کند، گفت: اگر مردم به منافع خود آشنا باشند در زمان مراجعه به دستگاه قضایی مسائل را به سهولت حل و فصل خواهند کرد ولی اگر مردم به حقوق خود آشنا نباشند در محاکم قضایی با وجود اشتباهات در مسائل حقوقی، قاضی ممکن است که دادخواست آنان را رد کند.

محسنی اژه ای به عدم رعایت تعرفه قانونی توسط وکلا اشاره و خاطرنشان کرد: با آموزش حقوق مردم در رسانه ها می توان مطمئن بود که وضعیت حقوقی آنان در جامعه ارتقاء خواهد یافت.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.