×

عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در 9 ماهه سال جاری

عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در 9 ماهه سال جاری

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گزارشی از عملکرد فعالیتهای الکترونیکی و سامانه های ثبتی کشور شامل سامانه اجرای مفاد اسناد رسمی، سامانه ممنوع الخروجی و رفع ممنوع الخروجی، سامانه ثبت وقایع ازدواج و طلاق و سامانه ثبت الکترونیک اسناد رسمی اعلام کرد

عملکرد-سازمان-ثبت-اسناد-و-املاک-کشور-در-9-ماهه-سال-جاری وکیل 

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گزارشی از عملکرد فعالیتهای الکترونیکی و سامانه های ثبتی کشور شامل سامانه اجرای مفاد اسناد رسمی، سامانه ممنوع الخروجی و رفع ممنوع الخروجی، سامانه ثبت وقایع ازدواج و طلاق و سامانه ثبت الکترونیک اسناد رسمی اعلام کرد.

 احمد تویسرکانی با تاکید بر اهمیت سامانه های الکترونیکی و روزآمدی آمار و اطلاعات در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با اشاره به فعالیت سامانه ثبت الکترونیک اسناد رسمی از اواخر شهریورماه تا پایان آذرماه امسال اظهار کرد: در این مدت 4میلیون و 277 هزار و 958 سند رسمی به نحو الکترونیک در بیش از هفت هزار دفتر اسناد رسمی در این سامانه به ثبت رسیده است.

وی افزود: در نه ماهه سال جاری، 61 هزار و 165 پرونده الکترونیکی در سامانه اجرای مفاد اسناد رسمی تشکیل شده است.

معاون قوه قضاییه، گفت: در نه ماه اخیر 7 هزار و 938 ممنوع الخروجی اشخاص بدهکار و 2 هزار و 924 رفع ممنوعیت خروج در سامانه مربوط ثبت شده‌ است. همچنین ثبت 8 هزار و 825 اظهارنامه الکترونیکی اختراعات، 3هزار و 679 اظهارنامه الکترونیکی طرح صنعتی، 26 هزار و 285 اظهارنامه الکترونیکی ثبت علامت تجاری و 2 هزار و 899اظهارنامه الکترونیکی ثبت بین المللی علامت تجاری مادرید در سامانه مالکیت صنعتی مربوط به ادارات طرح صنعتی و اختراع، از دیگر فعالیتهای الکترونیکی ثبتی در نه ماهه سالجاری بوده است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه الکترونیکی ثبت شرکتها در نه ماهه سال 92افزود: در این مدت 9 هزار و 603 شرکت تجاری، 103 شرکت تعاونی، 562 مؤسسه، 3شعبه شرکت خارجی در این سامانه ثبت و یک میلیون و 707 هزار و 756 شناسه ملی برای اشخاص حقوقی صادر شده است. همچنین 10 میلیون و 448هزار و 255 پاسخ به استعلامات و سرویس الکترونیکی از پایگاه شناسه ملی اشخاص حقوقی به صورت آنلاین توسط سامانه الکترونیکی ثبت شرکتها انجام شده است.

بر اساس این گزارش، ارائه خدمات الکترونیکی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای تکالیف قانون پنجم توسعه، تاکنون باعث حذف بسیاری از مراجعات حضوری متقاضیان خدمت و بهبود چشمگیر سلامت اداری شده است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.