×

افتتح اولین دوره رشته حقوق خانواده مقطع کارشناسی ارشد در پژوهشکده خانواده

افتتح اولین دوره رشته حقوق خانواده مقطع کارشناسی ارشد در پژوهشکده خانواده

از امتیازات این پژوهشکده برخورداری از هیأت علمی توانمند و موفق در انجام پژوهش­های گروهی و بین­ رشته­ ای است و تعامل مناسبی که با سایر دانشکده­ های مرتبط داشته و دارد با هم­ افزایی و استفاده از ظرفیت­های سایر اعضای هیأت علمی در قالب عضو پیوسته، قطب علمی خانواده (ایرانی ـ اسلامی)، فصلنامه علمی و پژوهشی خانواده­ پژوهی می­تواند به مأموریت­های دانشگاه در اجرای اصول قانون اساسی به ­ویژه اصول 10 و 21 آن برنامه­ ریزی و اهتمام ورزد

افتتح-اولین-دوره-رشته-حقوق-خانواده-مقطع-کارشناسی-ارشد-در-پژوهشکده-خانواده

از امتیازات این پژوهشکده برخورداری از هیأت علمی توانمند و موفق در انجام پژوهش­های گروهی و بین­ رشته­ ای است و تعامل مناسبی که با سایر دانشکده­ های مرتبط داشته و دارد. با هم­ افزایی و استفاده از ظرفیت­های سایر اعضای هیأت علمی در قالب عضو پیوسته، قطب علمی خانواده (ایرانی ـ اسلامی)، فصلنامه علمی و پژوهشی خانواده­ پژوهی می­تواند به مأموریت­های دانشگاه در اجرای اصول قانون اساسی به ­ویژه اصول 10 و 21 آن برنامه­ ریزی و اهتمام ورزد.

رساله حقوق-مراسم افتتاح اولین دوره رشته حقوق خانواده در مقطع کارشناسی ارشد با حضور رئیس پژوهشکدة خانواده، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روان­شناسی و اعضای هیأت علمی و اساتید پژوهشکده خانواده و دانشجویان پذیرفته شده برگزار شد.

ابتدا رییس پژوهشکده با خوشامدگویی به حضار و تبریک سی و پنجمین سالگرد فجر پیروزی انقلاب اسلامی، تاریخچه تدوین و تصویب این رشته را در سال 1385 و تصویب آن در دانشگاه و نهایتاً تأیید و ابلاغ آن به­وسیله مراجع ذی­ربط در وزارت علوم، تحقیقات و فن­آوری را بیان و اعلام داشت: رشته کارشناسی ارشد حقوق خانواده به ­وسیله این پژوهشکده طراحی و با اندکی اصلاح در شورای گسترش آموزش عالی به­ تصویب رسید.
وی افزود: انتظار می­رفت اولین دوره این رشته در دانشگاه شهید بهشتی در سال 1386 دایر شود که متأسفانه تاکنون به تاخیر افتاده است لیکن این رشته تحت عناوین دیگری از جمله کارشناسی ارشد معارف اسلامی و حقوق خانواده ابتدا در سال 86 در دانشگاه امام صادق (ع) پردیس خواهران و پس از آن در سال 1392 در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری نیز با همین عنوان راه اندازی شده است.

دکتر روشن اظهار داشت: دانشگاه شهید بهشتی نیز به ­دلیل ضرورت­های و نیازهای جامعه به­ ویژه نیازهای قضایی برای اعتلای دانش قضایی قضات و کمک به ­رسیدگی­های تخصصی در دادگاه­های اختصاصی برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری اقدام به جذب 7 نفر از متقاضیان کرد.

رییس پژوهشکده خانواده  از برنامه ریزی برای تاسیس دوره تخصصی دکتری حقوق خانواده  خبر داد  و تصریح کرد: براساس هماهنگی که با مدیر کل دفتر برنامه­ ریزی­ های آموزشی و استعدادهای درخشان وزارت متبوع شده است، مقرر شد که از هم اکنون تدوین دوره تخصصی دکتری حقوق خانواده آغاز تا پس از اجرای تشریفات آموزشی، اداری و قانونی لازم و تصویب و ابلاغ آن برای اجرا، این دوره نیز در دانشگاه دایر شود.

دکتر روشن با تاکید بر توسعه و ارتقاء جایگاه پژوهشکده خانواده تاکید کرد: این پژوهشکده باید توسعه­ای متوازن داشته و در رشته­ های مورد نیاز خانواده با نگاه بین­رشته­ ای به پژوهش و آموزش اقدام نماید و به­ همین منظور باید نسبت به­ طراحی دوره­ های کارشناسی ارشد اقتصاد خانواده، جامعه شناسی خانواده و… نیز اهتمام شود.

وی افزود: از امتیازات این پژوهشکده برخورداری از هیأت علمی توانمند و موفق در انجام پژوهش­های گروهی و بین­ رشته­ ای است و تعامل مناسبی که با سایر دانشکده­ های مرتبط داشته و دارد. با هم­ افزایی و استفاده از ظرفیت­های سایر اعضای هیأت علمی در قالب عضو پیوسته، قطب علمی خانواده (ایرانی ـ اسلامی)، فصلنامه علمی و پژوهشی خانواده­ پژوهی می­تواند به مأموریت­های دانشگاه در اجرای اصول قانون اساسی به ­ویژه اصول 10 و 21 آن برنامه­ ریزی و اهتمام ورزد.

در حال حاضر دوره دکتری روان­شناسی بالینی با گرایش خانواده درمانی برای تصویب به شورای گسترش تقدیم که با انجام اصلاحات ابلاغی و رفع نواقص آن انشاءا… به ­زودی برای اجرا به پژوهشکده ابلاغ خواهد شد و از برنامه­ های آموزشی در دست اقدام تدوین و راه اندازی رشته کارشناسی ارشد حقوق کودک است که انشاءا… به ­زودی به شورای دانشگاه تقدیم می­شود.

در ادامه دکتر علی مظاهری رییس دانشکده علوم تربیتی و روان­شناسی و قطب علمی خانواده ایرانی-اسلامی به­عنوان مؤسس پژوهشکده مطالبی را به­شرح زیر بیان داشت:

وی ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت که این انقلاب بیشترین توجه را در قالب کرامت انسان به نهاد خانواده داشته است و آغاز دوره کارشناسی ارشد حقوق خانواده را به همه اعضای هیأت علمی و دانشجویان پذیرفته شده تبریک گفت.

این رشته که مورد نیاز بوده و باید از مدت­ها قبل ایجاد می­ شد هم­ اکنون دایر شده است که باز هم مغتنم بوده و این نشان از تأکید و اصرار پژوهشکده بر کار میان­ رشته ای است.

همان­گونه که رییس محترم پژوهشکدة خانواده نیز بیان داشت باید این توسعه متوازن در سایر موضوعات از قبیل: اقتصاد و جامع ه­شناسی خانواده نیز صورت پذیرد.

منبع : رساله حقوق

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.