×

برخورد قوه قضاییه با بزهکاران اسیدپاشی بازدارنده نیست

برخورد قوه قضاییه با بزهکاران اسیدپاشی بازدارنده نیست

برخورد قوه قضاییه با بزهکاران اسیدپاشی بازدارنده نیست

برخورد-قوه-قضاییه-با-بزهکاران-اسیدپاشی-بازدارنده-نیست وکیل 

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به افزایش جرم اسیدپاشی در جامعه در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: علیرغم تفاوت رشد این جرم نسبت به گذشته، برخورد قوه قضاییه با بزهکاران برخوردی بازدارنده نیست. سید سلمان ذاکر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، گفت: «قصاص» حکم نهایی اسیدپاشی در قانون بوده که به عنوان پیشرفته ترین قانون در جهان برای ایجاد امنیت و رضایت مردم اجرا می شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدمت قانون مجازات مجرمان اسیدپاشی، افزود: یک قانون از زمان تصویب تا هر زمان که کارآمد باشد، قابلیت اجرا داشته و شدت و کاهش یک جرم باعث نمی شود که مسئولان آن را تغییر دهند.

وی به رضایت شاکی خصوصی این نوع جرایم اشاره کرد و ادامه داد: با رضایت شاکی خصوصی که بارزترین این رضایت را در پرونده آمنه شاهد بودیم، ممکن است این شائبه برای مجرمان پیش آید که برخورد سختگیرانه‌ای با آنها وجود ندارد.

به گفته عضو فراکسیون روحانیون قوه قضاییه باید در صورت رضایت شاکی خصوصی، در برخورد با مجرمان از طرق مختلف وارد عمل شود.
ذاکر یادآور شد: از نظر روانشناسی و جامعه شناسی، خلاء مشاوره در خانواده و حمایت نکردن پدر و مادر از فرزند و ظرفیت پایین دختر و پسر در پذیرش برخی واقعیات، مهمترین عوامل در رقم زدن این اتفاقات هستند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از چنین وضعیتی تصریح کرد: قوانین موجود باید با انعطاف پذیری خاصی نوشته شوند تا دست قضات برای اجرای عدالت باز گذاشته شود تا در صورت رضایت شاکی خصوصی قاضی بتواند برخورد جدی تری با مجرم به منظور کاهش این جرم داشته باشد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت:سختگیری قضات نسبت به بزه اسیدپاشی از آن جهت حائز اهمیت است که این جرم نه تنها زندگی قربانی را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه اذهان عمومی را نیز بشدت آشفته و نگران می کند

سید سلمان ذاکر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.