×

ادغام کانون وکلا و مرکز امور مشاوران حقوقی تا اطلاع ثانوی منتفی است

ادغام کانون وکلا و مرکز امور مشاوران حقوقی تا اطلاع ثانوی منتفی است

ادغام کانون وکلا و مرکز امور مشاوران حقوقی تا اطلاع ثانوی منتفی است

ادغام-کانون-وکلا-و-مرکز-امور-مشاوران-حقوقی-تا-اطلاع-ثانوی-منتفی-است وکیل 

دبیر اول کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به حذف ماده 187 در برنامه چهارم توسعه و ممنوعیت جذب وکلا از طرف مرکز مشاوران امور حقوقی، از منتفی شدن ادغام کانون وکلا با این مرکز به صورت موقت خبر داد.

خلیل حیات‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت وکالت در ایران گفت: وکلا هم‌اکنون از طرف دو مرکز امور مشاوران و کانون وکلا جذب قوه‌قضاییه می‌شوند.

نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در این بین ماده 187 که دستور بر جذب وکیل از سوی مرکز مشاوران حقوقی را صادر کرده و در برنامه سوم توسعه مطرح شده بود، به دلیل یک عذر قانونی در برنامه چهارم توسعه حذف شد.

وی ادامه داد: اما هم‌اکنون مرکز مشاوران حقوقی اقدام به جذب وکلا را ادامه می‌دهد که کاری غیرقانونی بوده و باید مورد پیگیری مراجع قضایی قرار گیرد.
به گفته حیات‌مقدم ماده 187 درحالی حذف شد که مواد دیگر در برنامه سوم توسعه، مانند ماده 186 در برنامه چهارم و پنجم توسعه مجدد تمدید شد.

نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس همچنین به فعالیت کانون وکلا و دادگستری اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت این کانون برای جذب وکیل کمی سختگیرانه است که باید با تدوین یک قانون جامع برای آن، به ادامه روند فعالیت کانون رونق بخشید.

وی درباره ویژگی این قانون جامع تصریح کرد: استقلال وکلا به عنوان یکی از شرایط اصلی در این قانون باید مورد توجه قرار گیرد و افزون‌بر آن باید از نظر تمام وکلا و متخصصان و کارشناسان حقوقی و قضایی استفاده شود.

دبیر اول کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به نتیجه جلسه هفته گذشته کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: به دنبال بررسی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، ماده 187 به صورت موقت حذف شد

خلیل حیات‌مقدم   

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.