×

عدم تممکین زوجین، عمده ترین شکایت در دادگاه خانواده

عدم تممکین زوجین، عمده ترین شکایت در دادگاه خانواده

رییس دادگاه خانواده ایلام گفت با وجود اینکه در قانون و روایات اسلامی به تمکین زوجین از یکدیگر تاکید شده، اما 60 درصد مراجعه‌کنندگان به دادگاه خانوده از عدم تمکین طرف مقابل شاکی هستند

عدم-تممکین-زوجین،-عمده-ترین-شکایت-در-دادگاه-خانواده وکیل 

رییس دادگاه خانواده ایلام گفت: با وجود اینکه در قانون و روایات اسلامی به تمکین زوجین از یکدیگر تاکید شده، اما 60 درصد مراجعه‌کنندگان به دادگاه خانوده از عدم تمکین طرف مقابل شاکی هستند.

 عبدالوهاب بخشنده در نشست سبک زندگی، تحکیم بنیان خانوده، چالش‌ها و موانع عدم تحکیم در جمع حقوقدانان بسیجی، اظهار کرد: شخصیت افراد در نهاد خانواده به عنوان کوچکترین جزء از جامعه شکل می‌گیرد و باید با این باور اشتباه که مال و ثروت موجب شخصیت خانواده می‌شود مبارزه کرد؛ چرا که رفتار و اخلاقیات مناسب نشان از شخصیت یک خانواده دارد.

وی با بیان اینکه آنچه در آموزه‌های اسلام مورد تاکید و سفارش مبتنی بر خانواده اسلامی بوده خوش‌اخلاقی و سخن خوب در جهت تحکیم بنیان خانوده است، ادامه داد: وقتی فرزندان در محیط خانواده شاهد رفتارهای پسندیده والدین باشند الگوگیری کرده و در رفتار‌های آینده خود در جمع خانوده و جامعه قرار خواهند داد.

رییس دادگاه خانواده مثبت‌اندیشی در زندگی را از دیگر جنبه‌های اعتقادی تحکیم بیان خانوده دانست و خاطرنشان کرد: زوجین باید تمام رفتارهای همسران را به گونه مثبت تعریف کنند و به دنبال بیان ایراد و نواقص از طرف مقابل نباشند.

وی قناعت را موجب ایجاد آرامش در زندگی عنوان و تصریح کرد: زوجین بعد از تشکیل زندگی نباید خود را با خانوده‌های با تمکن مالی بالا مقایسه کنند؛ چرا که آرامش را سلب می‌کند و این مورد مهم باید در بین جوانان در شرف ازدواج و تشکیل خانوده در نظر گرفته شود.

بخشنده با بیان اینکه کسی که ازدواج می‌کند خود را موظف به قبول مسئولیت کرده، پس باید وظایف خود را نسبت به طرف مقابل انجام دهد، افزود: البته زن باید آرامش خانه را برقرار کند و توان مالی همسر را از همان ابتدا در نظر بگیرد و در این زمینه بعد از تشکیل زندگی مشترک همسر خود را همراهی کند.

رییس دادگاه خانواده استان با تاکید بر اینکه احترام به همسر موجب احساس آرامش در محیط خانوده می‌شود، خاطرنشان کرد: زن و مرد هر کدام توانمندی‌هایی دارند و نباید در زندگی بیش از این توانایی‌ها از او انتظار داشت؛ چرا که در کنار توجه به این امر و حتی به لحاظ حقوقی طرفین موظف به حسن معاشرت با همدگیر به‌خصوص در زمینه تربیت فرزندان هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد مراجعه‌کنندگان به دادگاه خانوده از عدم تمکین طرف مقابل شاکی هستند، گفت: با توجه به بالا رفتن سطح تحصیلات، زیادی متقاضان طالب کار و پیشرفت تکنولوژی در جامعه مسئولان وظیفه دارند برای ایجاد اشتغال جوانان و تحصیل کرده‌ها ایجاد شغل کنند.

بخشنده اعتیاد را از معضللات خانواده و جامعه که ریشه آن از فقر شکل می‌گیرد دانست و ادامه داد: 50 درصد مراجعه کنندگان به دادگاه‌های خانوده از این مشکل همسران خود نالان هستند که موجب از هم پاشیدگی زندگی زوج‌های زیادی می‌شود.

رییس دادگاه خانوده استان با تاکید بر اینکه داشتن خانه مستقل حق قانونی زن بوده و زن نیازمند به محلی برای زندگی راحت و آرام‌بخش است، افزود: ازدواج نباید با دروغ‌هایی مثل مهریه‌های بالا، مسکن، شغل، دارایی و اموال زیاد آغاز شود؛ زیرا تبعاتی همچون عدم آرامش و طلاق را به دنبال دارد.

وی در پایان گفت که باید سعی شود از ماهواره که عامل انحطاط خانواده و اخلاق در جامعه است دوری کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.