موسسه حقوقی کامران میزرایی - موسسه حقوقی حامیان عدالت مطلق قبول وکالت به صورت تیمی و تخصصی قبول وکالت در دعاوی حقوقی(خانواده ،ملکی،امور شهرداری،ارث،تجاری)دعاوی کیفری،دادگاه انقلاب مالیاتی و اصل 49
اسد علی امرایی موسسه حقوقی کامران میزرایی - موسسه حقوقی حامیان عدالت مطلق قبول وکالت به صورت تیمی و تخصصی قبول وکالت در دعاوی حقوقی(خانواده ،ملکی،امور شهرداری،ارث،تجاری)دعاوی کیفری،دادگاه انقلاب مالیاتی و اصل 49
دکتر فرود امیری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز و عضو هیات علمی دانشگاه، قبول وکالت در کلیه دعاوی حقوقی اعم از (خانواده،تجاری،ثبتی،ملکی،چک،...) و کیفری
سیدجلال میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی پذیرش کلیه دعاوی  حقوقی ، کیفری ، خانواده دیوان عدالت اداری دادگاه انقلاب و دادگاه نظامی
دکتر سهیل طاهری وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری مرکز  و استاد دانشگاه
مهدیه کتابی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری
حمیدرضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری ومشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز 12 سال سابقه وکالت و 10 سال وکالت تخصصی  بانک صادرات و متخصص در دعاوی بانکی و موسسات مالی و اعتباری انجام دعاوی حقوقی به صورت گروهی در کلیه زمینه های حقوقی، ثبتی ، کیفری و خانوادگی
علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
محمد رضا مهرجو وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز و دانشجوی دکتری حقوق خصوصی
سالار حسین منفرد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
مرتضی دستوری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری متخصص در امور بازار سرمایه و وکالت در هرگونه اختلافات سهام در بازار سرمایه ،وکالت در هیات داوری ماده 36 بازار سرمایه و وکالت در اختلاف خرید سهام شرکت های اجرای اصل 44 قانون اساسی
دکتر نغمه فرهود  وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز، وکالت در کلیه دعاوی حقوقی و کیفری (خانواده،ملکی ،ثبتی،چک،دعاوی مربوط به شهرداری و اصل 49و...) قبول وکالت ایرانیان مقیم خارج کشور
موسسه حقوقی کامران میرزایی و همکاران (موسسه حقوقی حامیان عدالت مطلق) قبول وکالت در  دعاوی حقوقی -کیفری- خانواده-ارث -ملکی و اصل 49

جهت مشاوره تلفنی با وکیل با شماره09128304909 در تماس باشید.

ایرادات دیگر شورای نگهبان به بودجه 93

ارسالی توسط عبدالرضا رخشانی مقدم وکیل پایه یک دادگستری
ایرادات دیگر شورای نگهبان به بودجه 93

شورای نگهبان در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، بخش دیگری از ایرادات این شورا به لایحه بودجه سال 1393 کل کشور را اعلام کرد.

شورای نگهبان در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، بخش دیگری از ایرادات این شورا به لایحه بودجه سال 1393 کل کشور را اعلام کرد.

 روابط عمومی شورای نگهبان اعلام کرده است که لایحه بودجه سال 1393 کل کشور مصوب جلسه مورخ 20/ 11/ 92 مجلس شورای اسلامی در جلسات متعدد شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و پیرو نامه‌ قبلی، ادامه نظر این شورا به‌شرح زیر اعلام می‌شود:

نظر به اینکه بند (ج) تبصره 21 الحاقی، از یک طرف بیان داشته که قیمت پایه خوراک واحدهای مذکور باید تا (25%) درصد تعیین گردد و از طرف دیگر مشروط به این نموده که از 15 سنت در هر متر مکعب کمتر نشود که از این حیث بند مذکور دارای ابهام است و باید روشن شود. علاوه بر این به موجب نامه شمارة 9222-9700 مورخ 1382/11/16 دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامه‌های شماره 1855-9490 مورخ 1392/11/23 و شمارة 1856-9490 مورخ 1392/11/24 و شمارة 1857-9490 مورخ 1392/11/24 رئیس محترم کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام بعضی از بندها و اجزاء مصوبه مرقوم خلاف سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی تشخیص داده شد. که نامه‌های فوق‌الذکر عیناً به پیوست ارسال می‌شود.

بدیهی است سایر ایرادات این شورا متعاقباً اعلام خواهد شد.

شورای نگهبان همچنین روز گذشته بخش اول ایرادات خود به بودجه 93 را به شرح زیر اعلام کرده بود:

1- جزءهای 1 و 2 بند (الف) و بندهای (ز) و (ح) و بند الحاقی 1 به تبصره 2، بندهای (ﻫ)، (و)، (ح)، (ط)، (ی)، (ک) و (ص) تبصره 3، بند (ز) تبصره 5، بند (ح) و جزء 1 بند (ط) تبصره 6، بند الحاقی 2 به تبصره 9، بندهای الحاقی 1 و 2 به تبصره 11، تبصره 13، بند (الف) و بند الحاقی به بند (د) و نیز بند الحاقی 3 به بند (ﻫ) تبصره 15، تبصره الحاقی 9، تبصره الحاقی 12، تبصره الحاقی 13، تبصره الحاقی 16، تبصره الحاقی 17 و تبصره الحاقی 20، مغایر اصل 52 قانون اساسی شناخته شد.

2- در بند 5 جزء الحاقی 1 به بند (ح) تبصره 2، عبارت «هزینه‌ای (75% طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان‌ها)» ابهام دارد، پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

3- بند (ک) تبصره 2، از حیث عدم واریز به خزانه کل کشور، مغایر اصل 53 قانون اساسی شناخته شد.

4- در بند الحاقی 1 ذیل جزء (ن) تبصره 2 و بند الحاقی 3 جزء (ص) به تبصره 3 و جزء 2 بند (الف) تبصره 10 و تبصره الحاقی 6 و بند (الف) تبصره الحاقی 22، از جهت عدم ذکر معادل فارسی عبارت «فسیلی»، «کنسانتره»، «سیگنال»، «فیبر» و «سیکل»، مغایر اصل 15 قانون اساسی شناخته شد.

5- بند الحاقی 5 به تبصره 2، از حیث نداشتن سقف، مغایر اصل 53 قانون اساسی است.

6- بند (ن) تبصره 3، مغایر اصل 52 قانون اساسی است و همچنین از این حیث که گزارش مربوطه باید به مجمع نمایندگان استان‌ها تقدیم شود، مغایر اصول 57 و 60 قانون اساسی شناخته شد.

7- بند الحاقی 2 به تبصره 3، مغایر اصل 52 قانون اساسی است، همچنین این بند از این جهت که معلوم نیست آیا از قبل ملزم به تبعیت از قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران بوده‌اند به موجب این قانون ملزم به تبعیت شده‌اند، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

8- بند الحاقی 4 به تبصره 3، بند‌های (ز) و (ح) تبصره 9، بند (د) تبصره 19 و تبصره الحاقی 28، مغایر اصل 53 قانون اساسی شناخته شد.

9- در بند الحاقی 5 به تبصره 5، نظر به اینکه بند مذکور در قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام است، با توجه به نظر تفسیری شماره 5318 مورخ 1372/7/24 این شورا مستثنی نمودن شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی در این بند از مصوبه مزبور، مغایر اصل 112 قانون اساسی شناخته شد.

10- تبصره 8، ماهیت بودجه‌ای ندارد، مغایر اصل 52 قانون اساسی شناخته شد.( بندهای آن یا اصولاً ماهیت بودجه‌ای ندارند و یا مبنیاً بر ایراد مذکور اشکال دارند.)

11- در ذیل بند الحاقی 1 به تبصره 9، عبارت «تعیین سهم هر یک از موارد مذکور توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور»، مغایر اصل 53 قانون اساسی شناخته شد.

12- بند (ج) تبصره 15، علاوه بر اینکه نیازمند اصلاح عبارتی است، مغایر اصل 52 قانون اساسی نیز می‌باشد.

13- تبصره 21، چون موهم الزام دولت به ارائه لایحه است، مغایر اصل 74 قانون اساسی شناخته شد. علاوه بر این، از حیث اینکه پس از رفع اشکال مذکور موجب به هم خوردن شاکله بودجه کل کشور می‌شود یا خیر؟ ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

14- در ذیل تبصره الحاقی 4، نحوه تأمین مالی برای سازوکارهای لازم جهت راه‌اندازی طرح‌های تولیدی و صنعتی که به هر دلیل دچار مشکل شده‌ است ابهام دارد، پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد. همچنین مغایر اصل 52 قانون اساسی نیز می‌باشد.

15- تبصره الحاقی 5، با حکم مذکور در ماده 180 تفاوت دارد، علاوه بر این نظارت کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، مغایر اصول 57 و 60 قانون اساسی و اصول نظارتی مجلس شورای اسلامی است. همچنین حضور رییس و نواب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در کارگروه مذکور اشکال دارد.

16- تبصره الحاقی 8 و تبصره الحاقی 27،‌ مغایر اصول 52 و 53 قانون اساسی شناخته شد.

17- بند (د) تبصره الحاقی 21، مبنیاً بر تبصره 8 اشکال دارد.

18- در تبصره الحاقی 25،‌ آیا هیات وزیران ملزم به درج بودجه مصوب شورای عالی مناطق در پیوست شماره 3 لایحه بودجه بدون اختیار در تغییر یا اضافه و کم نمودن آن ملزم می‌باشد یا خیر؟ ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

19- همانطور که طی نامه شماره 50906/30/92 مورخ 1392/03/12 این شورا در خصوص بودجه سال 1392 آمده و متاسفانه ظاهراً تاکنون اقدام موثری در این خصوص به عمل نیامده است؛ هر ساله در بودجه کل کشور مواردی که فاقد ماهیت بودجه‌ای است، منظور می‌گردد که همواره مورد اشکال این شورا است، شایسته است دولت و مجلس محترم ترتیبی اتخاذ نمایند تا موارد مذکور به صورت لایحه یا طرح قانونی مورد بررسی و تصویب قرار گیرند. این اشکال در برخی از تبصره‌های این مصوبه نیز وجود دارد که به اهم آنها در بند یک این نامه اشاره شده است.

تذکرات:

1- جزء‌های الحاقی 1 و 2 به بند (ح) تبصره 2، نیازمند اصلاح عبارتی است.

2- در بندهای (الف)، (د)، (و) و (ح) تبصره 6، ظاهراً منظور از «صکوک»، «صکوک اسلامی» است که باید اصلاح شود.

منبع : ایسنا

مطالب مرتبط

‌5/3 درصد زندانیان رازنان تشکیل می‌دهند

نام نویسنده
‌5/3 درصد زندانیان رازنان تشکیل می‌دهند

‌5/3 درصد زندانیان رازنان تشکیل می‌دهند

ادامه مطلب ...

۱۲/۱ درصد از زندانیان زن کشور مبتلا به ایدز هستند

نام نویسنده
۱۲/۱ درصد از زندانیان زن کشور مبتلا به ایدز هستند

۱۲/۱ درصد از زندانیان زن کشور مبتلا به ایدز هستند

ادامه مطلب ...
مشاهده کلیه مطالب مرتبط
0 دیدگاه

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

شانزده - = 13