×

قرارداد چاپ کتاب

قرارداد چاپ کتاب

قرارداد چاپ کتاب

قرارداد-چاپ-کتاب

بین خانم /آقای : ................................................فرزند آقای  ..............
دارای شناسنامه شماره .........................................صادره از ................به نشانی: ..........................................................................................................................و خانم / آقای :................................فرزند آقای:.........................دارای شناسنامه شماره ...........................................................صادره از ...................متولد ......................مدیر موسسه انتشارات : .....................................ساکن که ذیلاً به ترتیب ( مولف) و(ناشر ) نامیده می شوند در تاریخ زیر قراردادی به شرح ذیل منعقد می گردد :

ماده 1- موضوع قرارداد : چاپ و انتشار کتاب ...............می باشد که به وسیله مولف تهیه شده و ناشر متقبل چاپ و انتشار آن گردید .

ماده 2- تیراژ : چاپ اول کتاب موضوع این قرارداد به میزان .................. نسخه می باشد .

ماده 3- حق التالیف : ناشر بابت حق التالیف کتاب موضوع قرارداد مبلغی معادل          % از بهای پشت کتاب را بر مبنای ...............نسخه تیراژ متعهد پرداخت به مولف به ترتیب زیر است :

الف : مبلغ ...............ریال هنگام تحویل متن کامل کتاب

ب: نیمی از مبلغ باقیمانده ،‌هنگام انتشار کتاب .

پ: بقیه مبلغ دو ماه پس از انتشار کتاب

تبصره 1- طرف علاوه بر حق التالیف فوق ناشر تعداد ..........نسخه از کتاب را تقدیم مولف خواهم نمود و در مقابل تادیه حق التالیف و کتاب های موضوع این تبصره ارائه رسید مولف ضروری است .

ماده 4- چاپ های بعدی کتاب مزبور و انتشار آن نیز منحصراً به وسیله ناشر این قرارداد انجام خواهد شد و به هر حال مولف حق چاپ .انتشار کتاب فوق را شخصاً یا توسط دیگری ندارد

ماده 5-  مولف متعهد می گردد که در هر تجدید چاپ ،‌مطالب تازه را بر متن اولیه کتاب بیفزاید و هر گونه تغییرات دیگری را نیز که در زمینه موضوع کتاب مربوطه پیش آید در چاپ های بعدی مورد تجدید نظر قراردهد .

ماده 6- در هر تجدید نظر از حیث تیراژ و حق التالیف بر مبنای این قرارداد رفتار خواهد شد .

ماده 7- ناشر مکلف است حداکثر تا 4 ماه از تاریخ ( تحویل کتاب از سوی مولف به ناشر ) نسبت به چاپ و انتشار آن اقدام نماید و همچنین در هر تجدید چاپ نیز رعایت مفاد این ماده الزامی است .

ماده8- چنانچه بنا به هر علت ،‌ناشر از چاپ یا تجدید چاپ و انتشار کتاب موضوع قرارداد بر اساس مفاد ماده 7  این قرارداد خودداری کند یا تعلل نماید ،‌مولف حق دارد جهت فسخ این قرارداد اقدام کند .

ماده 9- ناشر نیز محق است در صورتی که مولف از تحویل متن کتاب با تغییرات بعدی در آن به موقع خود امتناع نماید نسبت به فسخ این قرارداد اقدام نماید.

ماده 10- در صورت بروز اختلاف در تفسیر یا اجرای این قرارداد موضوع اختلاف به خانم / آقای ..................... به عنوان داور مرضی الطرفین ارجاع خواهد شد ورای داور برای طرفین قاطع و لازم الاجرا است .

ماده 11- هرگونه قرارداد مغایری در این زمینه که از طرف هر شخص حقیقی یا حقوقی ابراز گردد باطل و از درجه اعتبار ساقط است.

ماده 12- این قرارداد در 12 ماده و یک تبصره تنظیم و امضاء‌ گردیده و لازم الاجراء‌ است .

   محل امضاء مولف                                                                           محل امضاء‌ ناشر

منبع : معاونت حقوقی و امور مجلس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.