×

نظر دو مرجع تقلید درباره تغییر کاربری فضاهای سبز

نظر دو مرجع تقلید درباره تغییر کاربری فضاهای سبز

دو مرجع تقلید در پاسخ به استفتایی درباره تخریب فضاهای سبز و درختان تنومند در شهرهای کلان به بهانه تغییر کاربری نظر خود را اعلام کردند

نظر-دو-مرجع-تقلید-درباره-تغییر-کاربری-فضاهای-سبز وکیل 

دو مرجع تقلید در پاسخ به استفتایی درباره تخریب فضاهای سبز و درختان تنومند در شهرهای کلان به بهانه تغییر کاربری نظر خود را اعلام کردند.

 متن استفتاء و نظرات آیات صافی گلپایگانی و موسوی اردبیلی به شرح زیر است:

سوال

از آنجایی که معضل آلودگی هوا چند سالی است گریبانگیر مردم شهرهای بزرگ بویژه تهران شده است و رعایت استاندارد جهانی فضای سبز به عنوان شش‌های تنفسی شهرهای بزرگ امری حیاتی است، با وجود این هر از چندگاهی شاهد قطع درختان پارک‌ها و باغ‌های شهرهای بزرگ بویژه تهران برای ساخت آپارتمان هستیم و نمونه اخیر آن تخریب باغی در نیاوران، جمشیدیه تهران است که سهم بسزایی در تلطیف هوا دارد که متاسفانه درختان آن قطع شده است (مستندات محفوظ است) با وجود این مباحث، نظر حضرتعالی در خصوص قطع غیرمجاز درختان و تبدیل آن به سایر کاربری‌ها چیست؟

 
پاسخ آیت‌الله صافی

سزاوار است مسئولین مربوطه نسبت به رعایت این امور کوشا بوده و از تخریب فضای سبز جلوگیری نمایند، البته توجه به این امر لازم است، بگونه‌ای عمل شود که موجب مزاحمت و یا سلب سلطنت مالکین نسبت به اموالشان نشود و الله العالم. موفق باشید.

 
پاسخ آیت‌الله موسوی اردبیلی

بسمه تعالی

مردم شهرها، نیاز‌های مختلفی دارند، متخصصین و کارشناسان باید منافع و مضار اقدامات و مکانات را لحاظ کنند و نظر بدهند و سپس مسئولین مربوطه طبق نظر کارشناسان اقدام کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.