×

بیش از دوهزار نفر در آزمون وکالت پذیرفته شدند

بیش از دوهزار نفر در آزمون وکالت پذیرفته شدند

بیش از دوهزار نفر در آزمون وکالت پذیرفته شدند

بیش-از-دوهزار-نفر-در-آزمون-وکالت-پذیرفته-شدند

رییس جدید اتحادیه کانون های وکلا:    
                                     
تهران - رییس جدید اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران از پذیرش دو هزار و 321 نفر در آزمون وکالت ورودی سال 90 خبر داد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ' علی مندنی پور' روز چهارشنبه در نشست خبری گفت: نتایج این آزمون هم اکنون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش به نشانی www.sanjesh.org قرار دارد.

این حقوقدان یادآور شد آزمون وکالت ورودی سال 90، چهارم آذر ماه جاری برگزار شد که در این آزمون 36 هزار و 564 نفر شرکت کرده بودند.
وی افزود: از مجموع داوطلبان شرکت کننده در آزمون وکالت امسال، 19 هزار و 476 نفر مرد و 17 هزار و 88 نفر زن بودند.
مندنی پور افزود: بیشترین تعداد متقاضیان شرکت در آزمون وکالت در حوزه امتحانی کانون وکلای مرکز (تهران) بودند که در این حوزه 11 هزار و 334 نفر شامل 5 هزار و 624 نفر زن و پنج هزار و 710 نفر مرد شرکت داشتند.

وی همچنین درباره اعتراض برخی از داوطلبان آزمون وکالت امسال به نحوه و نوع طراحی سووالات گفت: تمامی سووالاتی که مورد اعتراض قرار داشت، در کارگروه های شش گانه بررسی و به صورت مستند و مستدل به اعتراضات پاسخ داده شد.
این حقوقدان با یادآوری اینکه پاسخ های اتحادیه سراسری کانون های وکلا به سووال های مورد اعتراض به سازمان سنجش اعلام شد گفت: از مجموع سووال های مورد اعتراض برخی از داوطلبان، فقط سه سووال مشکل داشت که از این سه سووال نیز، گزینه های دو سووال جابجا و یک سووال نیز اشتباه طراحی شده بود.

رییس اتحادیه سراسری کانون های دادگستری ایران اضافه کرد: نمرات این سووال ها به منظور حفظ تساوی و عدالت، در بین سایر سووال ها تقسیم شد.
وی با بیان اینکه نتایج آزمون وکالت در حوزه امتحانی کانون وکلای استان گیلان بر روی سایت سنجش قرار ندارد افزود: به دلیل مشکلات جوی در این استان برخی از داوطلبان این حوزه امتحانی موفق به حضور در جلسه امتحان نشدند و طبق هماهنگی های صورت گرفته، آزمون کانون گیلان تکرار خواهد شد.
رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران ادامه داد: تمامی داوطلبان کانون گیلان که در نوبت اول کارت ورود به جلسه را دریافت کرده و در آزمون این کانون شرکت کرده یا نکرده باشند باید در نوبت دوم آزمون که ابتدای اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود شرکت کنند.
به گفته مندنی پور طبق هماهنگی صورت گرفته با سازمان سنجش آموزش کشور، معدل بالاتر هر یک از دو آزمون (در صورت شرکت در آزمون اول) ملاک عمل خواهد بود.

وی در ادامه محور همه فعالیت های کانون وکلا را استقلال در امور مربوطه ذکر کرد و افزود: در کنار این اصل اساسی، به طور جدی نیازمند مصونیت وکلا در مقام دفاع هستیم.
رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران بر تعامل بین کانون وکلا و دستگاه قضا تاکید کرد و افزود: وکیل هم شان قاضی است و ما انتظار داریم در همین حد با ما برخورد شود.

مندنی پور افزود: جذب کار آموز وکالت در هر استان از طریق شورایی متشکل از رییس کل دادگستری استان، رییس دادگاه انقلاب استان و رییس کانون وکلا استان مربوطه با توجه به نیازهای استان و شرایط تعیین می شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.