×

رسیدگی به پرونده های طلاق در اولویت کاری قرار گیرد

رسیدگی به پرونده های طلاق در اولویت کاری قرار گیرد

رئیس دیوان عالی کشور گفت از همه قضات تقاضا دارم که پرونده‌های طلاق را در اولویت کاری خود قرار دهند تا هر چه زودتر وضعیت طرفین روشن و مشخص شود و این درست نیست که رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها مدت زیادی طول کشد

رسیدگی-به-پرونده-های-طلاق-در-اولویت-کاری-قرار-گیرد وکیل 

 رئیس دیوان عالی کشور گفت: از همه قضات تقاضا دارم که پرونده‌های طلاق را در اولویت کاری خود قرار دهند تا هر چه زودتر وضعیت طرفین روشن و مشخص شود و این درست نیست که رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها مدت زیادی طول کشد.

آیت‌الله محسنی گرکانی ضمن تشکر از آحاد مردم ایران اسلامی به خاطر شرکت میلیونی در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: حماسه پرشور حضور مردم در 22 بهمن پاسخ محکمی بود به دشمنان ملت ایران، مخصوصاً دولت آمریکا که با گزینه روی میز، ایران را همواره تهدید می‌‌کرد و همین طور پاسخی بود به همه مسئولان که  با استقامت در مقابل امریکا ایستاده‌ایم و گزینه روی میز ملت ایران حماسه میلیونی مردم در مواقع ضروری است.

رئیس دیوان عالی کشور با قرائت "اِنَّ هذا الْقُرآنَ یَهدی لِلَتی هیَ اَقْوَم"، افزود: قرآن راه خوشبختی انسان‌هاست و این قرآن مردم را به مستقیم ترین راه خوشبختی هدایت می‌کند و این کتاب آسمانی است که مردم را با آیینی که مستقیم‌ترین آیین‌هاست راهنمایی می‌کند.

ایشان بیان داشتند‌: قرآن با بهترین روش و پا برجاترین طریقه مردم را به سعادت و زندگی همراه با آرامش ابدی دعوت می‌کند‌. لذا قرآن چراغ روشن و نقشه راه زندگی است و باید در همه امور و برنامه و زندگی فردی و اجتماعی جاری و راهنما باشد. تدّبر و تعقل و تفهیم مفاهیم قرآن در سطح عالی حوزه آموزشی کشورمان باید توسط دانشمندان روش‌شناس قرآن نهادینه شود.

گرکانی اضافه کرد: پیامبر اعظم(ص) فلسفه بعثت خود را برای تمامیت مکارم اخلاق بیان فرموده که اِنی بَعِثت لاتمم مَکارم الاخلاق، از جانب خدای تبارک و تعالی من مبعوث شدم برای اینکه کرامت و بزرگواری «انسان» را در اخلاق نشان دهم . لذا اخلاق نبوی عالی ترین و کاملترین و مؤثرترین نوع اخلاق است و ریشه اخلاق از دستورات دین ما گرفته شده، مقصود از اخلاق دینی همان اخلاق اجتماعی است که جامعه برای ارتباطات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی به آن نیاز دارد و این یعنی متخلق شدن به صفات پسندیده و نجات بخش و رهایی از صفات هلاک کننده.

وی با توجه به حقوقی بودن جلسه هیأت به مسئله طلاق در جامعه اشاره کرد و افزود: موضوع افزایش آمار طلاق باید به وسیله مسئولان قضایی و اجتماعی کشور مورد بررسی قرار گیرد و راه‌هایی برای کاهش آمار این پدیده نکوهیده شده اندیشیده شود. لذا بر همه مسئولان جامعه و مسئولان فرهنگی لازم است که زشتی‌های طلاق را برای عموم مردم بازگو کنند و راه‌های پیشگیری را برای مردم کشور درباره طلاق نشان دهند.

رئیس دیوان عالی کشور عنوان داشت: از همه قضات تقاضا دارم که پرونده‌های طلاق را در اولویت کاری خود قرار دهند تا هر چه زودتر وضعیت طرفین روشن و مشخص شود و این درست نیست که رسیدگی به این‌گونه پرونده‌ها مدت زیادی طول کشد.

رئیس هیأت عمومی دیوان عالی با تأکید بر اهمیت اخلاق اضافه کردند‌: خانواده‌ها و جوانان خواهش می‌کنم بر مسئله اخلاق اهمیت بیش‌تری بدهند و صبر و حوصله داشته باشند و تا آن‌جا‌ که می‌توانند صلح و سازش داشته باشد و به طرف طلاق سوق پیدا نکنند چرا  که حاکمیت اخلاق می‌تواند از افزایش طلاق جلوگیری کند.

وی به قضاتی که با اینگونه پرونده‌ها سر و کار دارند توصیه کرد: صرف‌نظر از کارهای قضایی که انجام می‌دهید باید سعی شود با نصیحت و موعظه کردن و راهنمایی جلو افزایش آمار طلاق را در جامعه بگیرند.

وی اضافه کرد: از قواعد پا برجای زندگانی اجتماعی به طور یقین اخلاق اسلامی است لذا با فرهنگ خوش اخلاقی کام همه شیرین می‌شود مخصوصاً در خانواده‌‌ها حاکیمت اخلاق می‌تواند پدیده افزایش طلاق و بد اخلاقی را در جامعه کاهش دهد.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.