×

لایحه جامع وکالت استقلال وکلا را از بین می برد

لایحه جامع وکالت استقلال وکلا را از بین می برد

رییس کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت ‌بزرگ‌ترین دغدغه و نگرانی وکلای کشور اجرای لایحه جامع وکالت رسمی دادگستری است که استقلال وکلا را از بین می‌برد

لایحه-جامع-وکالت-استقلال-وکلا-را-از-بین-می-برد

رییس کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: ‌بزرگ‌ترین دغدغه و نگرانی وکلای کشور اجرای لایحه جامع وکالت رسمی دادگستری است که استقلال وکلا را از بین می‌برد.

 امیر افشین کلانتری اظهار کرد: بررسی لایجه جامع وکالت رسمی دادگستری در زمان دولت دهم به اتمام و مراتب به اطلاع رییس‌جمهور رسید. لایحه در آخرین جلسه هیات دولت در شهر مشهد مطرح و تصویب شد.

وی افزود: با توجه به اینکه این لایحه در دولت قبل تصویب شد، اما اکنون شاهد ارجاع دوباره به قوه قضاییه برای بررسی نهایی و اظهارنظر است که موارد مطرح شده در آن وکلا را نگران کرده است؛ چرا که استقلال وکلا را نایده گرفته‌اند.

رییس کانون وکلای دادگستری استان قزوین با اشاره به اینکه حق دفاع حق مسلم هر فردی است، گفت: نمی‌توان کسی را از حق دفاع محروم کرد. با توجه به این لایحه٬ زمانی که وکیل تحت نظارت و سیطره قوه قضاییه قرار بگیرد قطعا آن طور که باید نمی‌تواند از حق موکل خود دفاع کند.

وی تاکید کرد: وکیل وظیفه دارد از هر چیزی در چارپوب قانون دفاع کند و اگر امنیت شغلی نداشته باشد قطعا نمی‌تواند به خوبی از حق موکل خود دفاع کند٬ حال اینکه این لایحه استقلال و امنیت شغلی وکلا را زیر سوال برده است.

کلانتری ادامه داد: در لایحه اخیر آمده است که قضات پس از بازنشستگی می‌توانند پرونده وکالت در هر شهری را بر عهده بگیرند، این در حالیست که در گذشته قضات پس از بازنشستگی تا سه سال نمی‌توانستند وکالت داشته باشند؛ با این طرح جدید حق وکلای دیگر ضایع می‌شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.