×

تدوین آیین نامه اجرایی مصوبه شهر دوستدار سالمند در آینده ای نزدیک

تدوین آیین نامه اجرایی مصوبه شهر دوستدار سالمند در آینده ای نزدیک

قائم مقام معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت آئین‌نامه اجرایی مصوبه شهر دوستدار سالمند طبق یافته‌های علمی، مطالعات تطبیقی و با تاکید بر سنت‌ها و ارزش‌های اسلامی به زودی نهایی و برای تمام سازمان و شرکت‌های تابعه لازم الاجراست

تدوین-آیین-نامه-اجرایی-مصوبه-شهر-دوستدار-سالمند-در-آینده-ای-نزدیک وکیل 

 قائم مقام معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: آئین‌نامه اجرایی مصوبه شهر دوستدار سالمند طبق یافته‌های علمی، مطالعات تطبیقی و با تاکید بر سنت‌ها و ارزش‌های اسلامی به زودی نهایی و برای تمام سازمان و شرکت‌های تابعه لازم الاجراست.

 حجةالاسلام امرودی در شورای راهبردی شهر دوستدار سالمند افزود: سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از اواسط سال جاری با همکاری و بهره‌گیری از نظر مشورتی و کارشناسی صاحبنظران تدوین آئین‌نامه اجرایی مصوبه شهر دوستدار سالمند را منطبق بر مفاد 8 گانه این مصوبه در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده پیش‌نویس این آئین‌نامه تهیه و در شورای راهبردی شهر دوستدار سالمند برای بررسی‌های نهایی توسط اعضا (نمایندگان معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران و کارشناسان ) مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

قائم مقام معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: آئین‌نامه اجرایی مصوبه شهر دوستدار سالمند طبق یافته‌های علمی، مطالعات تطبیقی و با تاکید بر سنت‌ها و ارزش‌های اسلامی تدوین و برای تمام سازمان و شرکت‌های تابعه لازم الاجرا خواهد بود.

وی از تشکیل دبیرخانه دائمی این شورا خبر داد و گفت: به منظور تسریع در فرآیند امور اجرایی دبیرخانه دائمی شورای راهبردی شهر دوستدار سالمند در سازمان رفاه تشکیل خواهد شد. این دبیرخانه در خصوص تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های مرتبط با فعالیت شورا تصمیم‌گیری می‌کند.

امرودی افزود: همچنین جمع‌آوری اطلاعات جمعیتی سالمندان به تفکیک محله‌ها، نواحی و مناطق از دیگر وظایف دبیرخانه شورا به شمار می‌رود.

قائم مقام معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به تجربه راه‌اندازی 374 کانون محلی سالمندان عنوان کرد: در جلسه آتی این شورا عملکرد اداره کل آموزش‌های شهروندی، سالمندان و بانوان در حیطه فعالیت‌های مرتبط با سالمندان بررسی و مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وی گفت: تهران نخستین شهری در ایران که به جمع 21 کشور حامی حقوق سالمندان در سازمان جهانی بهداشت پیوسته و به طور قطع از تجربیات گرانقدر خود در این زمینه بهره خواهد گرفت.

امرودی ادامه داد: مناسب‌سازی وسایل حمل ونقل عمومی و معابر، حمایت از تشکل‌های مردمی حامی حقوق سالمندان، ارائه تسهیلات رفاهی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری مناسب برای سالمندان، نهادینه کردن فرهنگ احترام به سالمندان به منظور افزایش سرمایه اجتماعی، کمک به توانمندسازی این قشر همچنین راه‌اندازی مراکز فرهنگی و هنری ویژه سالمندان از مهم‌ترین مأموریت‌هایی است که شورای شهر در قالب مصوبه شهر دوستدار سالمند شهرداری را موظف به اجرای آن‌ها کرده است.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.