×

دیدار هیات مدیره کانون های وکلای سراسر کشور با رییس جمهور

دیدار هیات مدیره کانون های وکلای سراسر کشور با رییس جمهور

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) به تشریح جزییات دیدار هیات مدیره کانون‌های 23گانه وکلای دادگستری با رییس‌جمهور پرداخت

دیدار-هیات-مدیره-کانون-های-وکلای-سراسر-کشور-با-رییس-جمهور وکیل 

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) به تشریح جزییات دیدار هیات مدیره کانون‌های 23گانه وکلای دادگستری با رییس‌جمهور پرداخت.

بهمن کشاورز ، اظهار کرد: در دیدار روسای کانون‌ها با رییس‌جمهور که از ساعت 10:30 صبح آغاز و تا ساعت 12 ادامه داشت، آقای افتخار جهرمی توضیحاتی را در زمینه آخرین وضعیت و تحولات اخیر لایحه جامع وکالت به رییس‌جمهور ارایه دادند.

وی افزود: همچنین در این دیدار آقای فرض‌پور به بیان توضیحاتی در مورد نقش وکلا و کانون‌های دادگستری در پیروزی انقلاب و کم لطفی هایی که اخیرا به وکلا و کانون‌ها وارد شده، پرداخت.

کشاورز با بیان این که مطالبی را در خصوص وجوب استقلال کانون وکلا و وکیل ارایه داده است، گفت: اینجانب توضیح دادم که از سال 1331 کانون وکلا مستقل بوده و این وضع تا 1376 ادامه داشت تا اینکه در این سال این استقلال مخدوش شد و توضیح دادم که با آنچه در مورد لایحه جامع وکالت شنیده می‌شود، گویا قرار است استقلال نهاد وکالت به کلی از بین برود.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا)، گفت: از رییس‌جمهوری تقاضا کردیم، استقلالی را که اولین مسئول اجرایی حقوقدان ایران به کانون‌ها اعطا کردند، ایشان به عنوان دومین زمامدار حقوقدان در تاریخ ایران که پروانه وکالت هم دارند، حفظ کنند و توسعه دهند تا خدایی ناکرده به نظام وکالتی افغانستان و عراق غبطه نخوریم.

کشاورز یادآور شد: آقای دکتر روحانی نیز در دیدار با هیات مدیره کانون ها، بیانات مفصلی را ارایه دادند و اصل استقلال وکلا را مطلبی واضح و غیرقابل بحث دانستند و به لزوم آزادی کامل وکیل در دفاع تاکید و بر رعایت اصل درایت نیز تصریح داشتند.

وی دیدار با رییس‌جمهور را بسیار خوب و مفید ارزیابی کرد و گفت: امید است اینگونه دیدارها تکرار شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.