×

دلایل رد صلاحیت نامزدهای انتخابات هیات مدیره کانون مرکز بیان می شود

دلایل رد صلاحیت نامزدهای انتخابات هیات مدیره کانون مرکز بیان می شود

یک وکیل دادگستری با اشاره به تایید نشدن صلاحیت 29 نفر از وکلای دادگستری برای شرکت در انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، گفت بهتر است که مرجعی معرفی شده و در یک رسیدگی حضوری به اعتراضات و دفاعیات این افراد گوش فرا داده و علت رد صلاحیت این افراد به آن‌ها گفته شود

دلایل-رد-صلاحیت-نامزدهای-انتخابات-هیات-مدیره-کانون-مرکز-بیان-می-شود

یک وکیل دادگستری با اشاره به تایید نشدن صلاحیت 29 نفر از وکلای دادگستری برای شرکت در انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، گفت: بهتر است که مرجعی معرفی شده و در یک رسیدگی حضوری به اعتراضات و دفاعیات این افراد گوش فرا داده و علت رد صلاحیت این افراد به آن‌ها گفته شود.

سعید باقری اظهار کرد: اسامی 114 نفر از نامزدهایی که برای شرکت در بیست و هشتمین دوره انتخابات هیأت مدیره کانون مرکز ثبت کرده بودند، برای بررسی صلاحیت به دادگاه عالی انتظامی قضات ارسال شد و پس از مهلت دو ماهه مصرح در قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت این دادگاه در تاریخ 30 بهمن ماه سال جاری، نتیجه بررسی خود را به کانون مرکز اعلام کرد.

وی افزود: بر اساس اعلام دادگاه عالی انتظامی قضات تعداد 85 نفر از کاندیداها تائید صلاحیت و 29 نفر از آنها شامل 24 نفر از آقایان و 5 نفر از بانوان وکیل رد صلاحیت شدند.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه عدم تایید صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات هیات مدیره کانون مرکز باعث واکنش‌های فراوان در جامعه وکالت شده است، ادامه داد: معترضین به این موضوع که شامل افراد رد صلاحیت شده و سایر وکلا و حتی سایر نامزدهای تائید شده هستند اعتراض خود را نسبت به این شیوه رسیدگی به صلاحیت‌ها اعلام کردند.

باقری افزود: وکلا معترض‌اند که چرا علت عدم تائید صلاحیت‌ها به صراحت حداقل به نامزدهای تائید نشده اعلام نمی‌شود و به چه دلیل سازوکاری برای اعتراض این دسته از وکلا وجود ندارد؛ زیرا به هرحال احتمال اشتباه یا سوء تفاهم در این زمینه وجود دارد و قانونا باید مرجعی برای تجدیدنظر و شنیدن دفاعیات ردصلاحیت شده‌ها وجود داشته باشد و این حداقل حق وکلاست که امکان دفاع از اتهاماتی را که باعث رد صلاحیت آنها شده است، داشته باشند.

وی با بیان این که تمامی احکام دادگاه‌ها که راجع به امور مهم حقوق شهروندی است قابل اعتراض و تجدیدنظرخواهی است و صلاحیت و حیثیت اجتماعی و صنفی اشخاص نیز از مهمترین امور محسوب می شود، ادامه داد: مناسب است که مرجعی معرفی شود و در یک رسیدگی حضوری به اعتراضات و دفاعیات این اشخاص گوش فرا دهد، چه بسا صلاحیت برخی از آنها پس از این فرایند تائید شود.

باقری درباره اینکه آیا امکان تجدیدنظر در تصمیم دادگاه عالی انتظامی قضات نسبت به نامزدهای رد صلاحیت شده در انتخابات هیات مدیره کانون مرکز وجود دارد؟ گفت: بله، در گذشته نیز این اتفاق افتاده و تا قبل از روز رأی‌گیری برخی از افراد تائید صلاحیت نشده مجدداً به عرصه رقابت بازگشته اند از جمله دوره های بیست و ششم و بیست و هفتم انتخابات هیات مدیره کانون مرکز.

وی اظهار امیدواری کرد که در چند روز باقی مانده افرادی که واجد صلاحیت هستند، رد صلاحیتشان مجددا مورد تجدیدنظر قرار گیرد تا ضمن احترام به اعتراضات جامعه وکالت در این خصوص رقابت انتخاباتی در دوره بیست و هشتم انتخابات هیات مدیره کانون مرکز در روز 22 اسفند ماه باشکوه برگزار شود.

باقری یادآور شد: در دیدار روز گذشته که با رییس‌جمهور داشتیم، آقای فرض پور یکی از وکلای دادگستری در سخنرانی خود در این جلسه به موضوع رد صلاحیتها اعتراض و خواستار تجدیدنظر در این موضوع شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.