×

عزم جدی سه قوه در راستای کاهش جرائم اقتصادی

عزم جدی سه قوه در راستای کاهش جرائم اقتصادی

رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت ‌ یکی از عوامل افزایش پرونده‌ها در محاکم قضایی موضوع معیشت مردم است که همکاری و عزم جدی قوای سه‌گانه برای اشتغال‌زایی نقش مؤثری در کاهش جرائم اقتصادی ایفا می‌کند

عزم-جدی-سه-قوه-در-راستای-کاهش-جرائم-اقتصادی

رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت:‌ یکی از عوامل افزایش پرونده‌ها در محاکم قضایی موضوع معیشت مردم است که همکاری و عزم جدی قوای سه‌گانه برای اشتغال‌زایی نقش مؤثری در کاهش جرائم اقتصادی ایفا می‌کند.

"اللهیار ملکشاهی"  در ارتباط با کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی گفت: یکی از عواملی که موجب تشکیل پرونده در محاکم قضایی می‌شود به بحث معیشت مردم اختصاص دارد.

 رئیس کمیسیون قضایی مجلس بحث اشتغال را یکی دیگر از عوامل تشکیل پرونده در دستگاه قضایی دانست و تأکید کرد: متأسفانه در برخی استان‌ها نرخ بیکاری بیشتر از 30 درصد رشد داشته و بدون شک همین بیکاری منجر به ارتکاب جرائم می‌شود.

وی افزود: عزم جدی قوای سه گانه برای تامین معیشت و اشتغال‌زایی جوانان، نقش مؤثری در کاهش تخلفات ایفا می‌کند.

ملکشاهی عدم ثبت صحیح املاک و دارایی‌های مردم  را یکی دیگر از عوامل تشکیل پرونده در محاکم قضایی دانست و خاطرنشان کرد: در صورتی که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بودجه کافی در اختیار داشته باشد می‌تواند طرح "کاداستر" را عملیاتی و از ورود پرونده به دستگاه قضایی جلوگیری کند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.