×

مبارزه با فساد، در رأس برنامه ها

مبارزه با فساد، در رأس برنامه ها

«ناصر سراج» با بیان اینکه سال آینده با توجه به هماهنگی دولت و قوه قضائیه در خصوص مبارزه با فساد سال موفقی خواهد بود، گفت در سال آینده مبارزه با فساد را به معنای اعم آن، در رأس برنامه های سازمان بازرسی کل کشور قرار می‌دهیم

مبارزه-با-فساد،-در-رأس-برنامه-ها وکیل 

«ناصر سراج» با بیان اینکه سال آینده با توجه به هماهنگی دولت و قوه قضائیه در خصوص مبارزه با فساد سال موفقی خواهد بود، گفت: در سال آینده مبارزه با فساد را به معنای اعم آن، در رأس برنامه های سازمان بازرسی کل کشور قرار می‌دهیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم تودیع و معارفه بازرس کل استان یزد افزود: سازمان بازرسی کل کشور به اسناد اصل 174 قانون اساسی تاسیس شده است، وظیفه سازمان بازرسی نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور در کشور است و در این زمینه نظارت را در اولویت قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه نظارت نماد پیشگیری است، اظهار کرد: بازرسی طبق قانون در سه مرحله قبل، حین و بعد حق ورود دارد. اگر در دو مورد قبل و حین نظارت کامل داشته باشیم، نیاز به بازرسی نخواهیم داشت خصوصا در این استان که از مردم شریف برخوردار است و کمترین تخلف و جرم را در کشور دارد.

سراج با اشاره به برخی اظهارات نامسئولانه در خصوص پرونده فساد سه هزار میلیاردی گفت: اخیرا یکی از اساتید علوم سیاسی دانشگاه تهران مطالبی درباره پرونده فساد سه هزار میلیاردی عنوان کرده و گفته که به نظر من مجرمان این پرونده بیگناه بوده و جرمی مرتکب نشده اند. جالب است که اشاره کنم اخیرا در یکی از شهرهای کشور به تابلوی پزشکان نگاه کردم که نوشته بودند دارای تخصص و برد 20 الی 30 مشکل و در ادامه آن قید شده بود «وغیره». من به این استاد دانشگاه هم توصیه می‌کنم تابلویی سفارش دهد و برای معرفی تخصص اش از واژه «و غیره» استفاده کند. چرا که وی در همه امور دخالت کرده و خود را صاحب نظر می‌داند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگر از سخنان خود درباره پولشویی گفت: پولشویی فعالیت غیرقانونی است که طی انجام آن، عواید و درآمد های ناشی از اعمال خلاف قانون، شکلی کاملا قانونی یافته و مشروعیت می‌یابد. به عبارت دیگر پول‌های ناشی از اعمال خلاف به پول‌های به ظاهر تمیز تبدیل و از اقتصاد غیر رسمی وارد اقتصاد رسمی می‌شود. وی تاکید کرد: نکته مهم آن است که عمدتا پولشویی، جرم دومی محسوب می‌شود که برای اختفای جرم اول صورت می‌گیرد. به عبارت ساده تر قانونی کردن درآمدهای غیرقانونی، مشروع کردن پول‌های نامشروع و تطهیر پول‌های حرام و یا تبدیل پول‌های کثیف ناشی از رفتارهای مجرمانه به پول تمیز و پاک، پولشویی نام دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: این اعمال زمانی اتفاق می‌افتد که درآمدهای کسب شده توجیه قانونی نداشته باشد و برای این که از حالت غیرقانونی خارج شوند و شکل پول‌های معمول را به خود بگیرند، بوسیله پولشویی تطهیر می‌شوند. سراج در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات علی اکبر میرزائی‌پور، حجت الاسلام اکبر طالبی را به عنوان بازرس کل استان یزد معرفی کرد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.