×

مدیران دوشغله بدون تذکر و اخطار مستقیما به دادگاه معرفی می شوند

مدیران دوشغله بدون تذکر و اخطار مستقیما به دادگاه معرفی می شوند

مدیران دوشغله بدون تذکر و اخطار مستقیما به دادگاه معرفی می شوند

مدیران-دوشغله-بدون-تذکر-و-اخطار-مستقیما-به-دادگاه-معرفی-می-شوند وکیل 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور
                                      
قزوین - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه'معتقدیم گزارشات سازمان بازرسی باید منتشر شود و در قانون جدید نیز این موضوع پیشنهاد شده ' گفت: مدیران دوشغله بدون تذکر و اخطار مستقیما به دادگاه معرفی می شوند.

مصطفی پورمحمدی در حاشیه جلسه شورای اداری استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر در قزوین گفت: اما آئین نامه نهایی نشده است که پس از تصویب سعی می کنیم تا آنجا که مسائل نیازمند حکم دادگاه نباشد منتشر شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت در سازمان کارشناسی و دقیق و مستند خواهد بود، یا صحبت نمی کنیم یا اگرموضوعی را طرح کردیم انتظار داریم آن مسئله به عنوان یک مورد کارشناسی شده منطبق با قانون تلقی شود البته به حرفهای قانونی و مستند احترام می گذاریم.

مدیران دوشغله بدون تذکر و اخطار مستقیما به دادگاه معرفی می شوند

پورمحمدی عنوان کرد: رسیدگی به پرونده دوشغله ها جدی است و بازرسی دیگر به دنبال دادن اخطار و تذکر نیست چون قبلا اتمام حجت شده و به محض دریافت گزارش موارد رسیدگی می شود.

وی تصریح کرد: البته انتظار داریم کار به دادگاه نکشد و گزارشها حاکی از آن است که در شهرستانها بسیاری از شغل دوم استعفا داده اند اما در غیر این صورت با رعایت قانون در صورت احراز دو شغله بودن افراد، پرونده دو شغله ها به صورت مستقیم به دادگاه ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی افزود: متاسفانه این قانون مدتها به فراموشی سپرده شده بود اما چون هم مجلس هم مجمع تشخیص مصلحت بر آن صحه گذاشتند در سازمان آن را جدی گرفته و امیدواریم کار به دادگاه نکشد چون از استانهای مختلف گزارش داریم که استعفاها در حال انجام است.

نظارت گریزی در میان مردم و مدیران فرهنگ عمومی شده است

پور محمدی اظهار داشت: نظارت گریزی و قانون گریزی هم در میان مدیران و هم مردم به عنوان یک فرهنگ عمومی درآمده است که بی توجهی مدیران خطراتش برای جامعه بیشتر و نگران کننده است اما باید همه را به التزام قانون دعوت کنیم.

وی گفت: برخی مدیران به خاطر مصلحت خارج از قانون عمل می کنند که ضرر بیشتری دارد و مشکلاتی برای خود و دیگران درست می کنند و کار نیز عقیم و ناتمام می ماند.

پورمحمدی افزود: در مسائل مالی جدی هستیم و مدیران باید مسائل مالی را شفاف انجام دهند، دفاتر مالی به خصوص مزایده ها و مناقصه ها و کنترل مسائل مالی باید دقیق باشد زیرا مشکلات بسیاری از پروژه ها بدلیل عدم نظارت است که موجب ضرر زیاد و ناتمام مانده طرحها شده است که باید فرهنگ نظارت را عام کنیم و در سطح افکار عمومی به عنوان یک مسئله جدی درآوریم که تاثیر گذاری زیادی دارد.

رسیدگی به بیش از 17هزار پرونده در سال 87

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: در سال قبل 17 هزارو چهار مورد پرونده در همه حوزه ها رسیدگی شد که دو هزار و 552 گزارش از آنها تهیه وبرای مقامات در موضوعات مختلف ارسال شد که مهمترین پرونده ها در امور اقتصادی، امور بانکی، سرمایه گذاری، بازار بورس، واگذاریها و خصوصی سازی شرکتهای صنعتی، وزارت نفت و پروژه های نفتی کشور، صادرات و واردات و مسائل دیگربود.

به گفته پور محمدی رویکرد سازمان بازرسی پیشگیری است و در همین راستا هشت هزار و 200 موضوع و پیشنهاد اصلاحی داده شد و از دستگاهها خواسته شد موارد را رعایت کنند تا دچار مشکل نشوند و اگر ابتدای کار باشد نمی گذاریم موضوع عمیق شود و جلوی آنرا می گیریم و با تذکر مانع وقوع آن می شویم زیرا مردم هم دوست دارند نگذاریم تخلف صورت گیرد.

تعلیق مدیران متخلف

وی در خصوص برخورد با تخلفات به مهر گفت: ما فقط می توانیم تعلیق کنیم اما عزل چند راه دارد یا از طریق تخلفات اداری یا اگر تخلف کیفری بود می توانیم از محاکم بخواهیم طبق ضوابط اقدام شود.

پور محمدی در خصوص تخلف در واگذاری سهام مخابرات گفت: در این زمینه نیز کارشناسان در حال بررسی هستند که در مدت 20 روزآینده تا نهایی شدن زمان قرارداد خرید این مسئله را روشن کرده و به اطلاع عموم خواهیم رساند.

خبرگزاری مهر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.