×

مرگ موتور سیکلت سواران در تابستان دو برابر زمستان است

مرگ موتور سیکلت سواران در تابستان دو برابر زمستان است

در سال گذشته چهار هزار و 416 موتورسیکلت سوار در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که تعداد قابل توجهی از آنان(34 درصد) در فصل تابستان جان باخته‌اند

مرگ-موتور-سیکلت-سواران-در-تابستان-دو-برابر-زمستان-است وکیل 

در سال گذشته چهار هزار و 416 موتورسیکلت سوار در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که تعداد قابل توجهی از آنان(34 درصد) در فصل تابستان جان باخته‌اند.

 بر اساس آمارهای موجود در این سازمان، بین مرگ موتورسیکلت‌سواران و فصول مختلف سال ارتباط معناداری وجود دارد به این معنا که در فصول گرم با افزایش تلفات در این بخش و در فصول سرد با کاهش این آمار مواجه هستیم.

در سال گذشته یک‌هزار و 500 موتورسیکلت سوار در فصل تابستان جان خود را از دست داده‌اند که بیشترین آمار تلفات در سال 1391 را به خود اختصاص می‌دهد. این در حالی است که آمار فوتی‌های موتورسیکلت‌سواران در فصل بهار همین سال یک‌هزار و 162 نفر(26.3 درصد)، در فصل پاییز یک هزار و 88 نفر(24.6 درصد) و در فصل زمستان 666 نفر( 15.1 درصد) بوده‌ است.

در سال 1390 نیز شاهد تکرار این روند هستیم، تا آنجا که 35.5 درصد کل تلفات موتورها در فصل تابستان گزارش شده‌ است. در این سال یک‌هزار و 235 موتورسیکلت سوار( 25.6 درصد) در فصل بهار،‌ یک هزار و 712 نفر(35.5 درصد) در فصل تابستان، یک‌هزار و 230 نفر(25.5 درصد) در فصل پاییز و 646 نفر( 13.4 درصد) در فصل زمستان جان باخته‌اند.

آمار تلفات موتورسیکلت سواران در سال 1391 نسبت به سال قبل از آن 8.4 درصد کاهش یافته و از چهار هزار و 823 نفر در سال 1390 به چهار هزار و 416 نفر در سال گذشته رسیده‌ است.

بر اساس آمارهای موجود در سال 1392 نیز با وجود آنکه هنوز آمارهای فصل زمستان نهایی نشده است به نظر می‌رسد بیشترین آمار مرگ موتورسیکلت سواران در فصل تابستان ثبت شده‌ باشد.

در سال جاری(تا پایان آذرماه) یک‌هزار و 34 موتورسیکلت سوار در فصل بهار، ‌یک هزار و 303 نفر در فصل تابستان و 947 نفر در فصل پاییز جان‌باخته‌اند. در مجموع در نه ماهه امسال سه هزار و 284 موتورسیکلت سوار در کشور جان خود را از دست داده‌اند.

به طور کلی با توجه به آنچه در آمارهای فصلی این سازمان در مورد مرگ موتورسیکلت‌سواران گزارش شده‌ است در فصل زمستان آمار مرگ موتورسیکلت‌سواران کمتر از دیگر فصول سال است که به نظر می‌رسد عمده دلیل آن استفاده بیشتر این افراد از کلاه ایمنی است.

از آنجا که در فصول گرم سال عمده موتورسیکلت‌سواران از کلاه‌ ایمنی استفاده نمی‌کنند و یا کلاه‌های آنان از استاندارد کافی برخوردار نیست،‌ کوچک‌ترین ضربه‌ای به سر در حین تصادف زمینه مرگ آنان را فراهم خواهد کرد.

از سویی دیگر در فصل زمستان علاه بر اینکه کمتر از موتورسیکلت استفاده می‌شود، راکبان این وسیله نقلیه نیز به دلیل لغزندگی سطح معابر با احتیاط بیشتر تردد می‌کنند و همین موضوع آمار حوادث این گروه را در زمستان کاهش می‌دهد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.