×

رسانه ها به عوامل وقوع قتل بپردازند، کشف اهمیت ترین موضوع است

رسانه ها به عوامل وقوع قتل بپردازند، کشف اهمیت ترین موضوع است

جانشین رئیس پلیس آگاهی با دعوت از رسانه جهت پرداختن به عوامل وقوع قتل و فرهنگ سازی جهت کاهش قتل در کشور گفت متأسفانه کشف قتل به عنوان کم اهمیت‌ترین موضوع، در جامعه بازتاب فراوان دارد

رسانه-ها-به-عوامل-وقوع-قتل-بپردازند،-کشف-اهمیت-ترین-موضوع-است وکیل 

جانشین رئیس پلیس آگاهی با دعوت از رسانه جهت پرداختن به عوامل وقوع قتل و فرهنگ سازی جهت کاهش قتل در کشور گفت: متأسفانه کشف قتل به عنوان کم اهمیت‌ترین موضوع، در جامعه بازتاب فراوان دارد.

 سردار مقیمی، جانشین رئیس پلیس آگاهی کشور در نشست تخصصی بررسی علل و عوامل وقوع قتل‌های خانوادگی کشور، قتل را جرمی استثنا از باقی جرائم عنوان کرد و گفت: این مستثنی بودن به علت این است که قتل نه تنها امنیت جامعه را مختل می‌کند، بلکه بنیان خانواده را می‌پاشد.

وی با اشاره به اینکه باید به این جرم به دید استثنا نگاه و با علت وقوع آن برخورد کرد، افزود: فرهنگ جوامع در این میان نقش اصلی را در کاهش وقوع قتل ایفا می‌کند و در این میان قومیت‌ها و نگاه آنها به مسائل و همینطور خرده فرهنگ‌ها و اقتصاد نیز نقش بسزایی دارند.

جانشین رئیس پلیس آگاهی کشور با بیان اینکه علل و انگیزه قتل‌ها استان به استان متفاوت است گفت: کمترین کاری که میتوان در مورد قتل انجام داد، کشف آن است اما متاسفانه این موضوع نقش پررنگی در رسانه‌ها بصورت اخبار و فیلم و سریال یافته است.

وی با انتقاد از این مسئله که همه در مورد چگونگی قتل و نحوه کشف آن صحبت می‌کنند، گفت: آسیب‌شناسی و بررسی عوامل منجر به قتل، عوامل روحی قاتل و مقتول و زمان و مکان قتل از اهمیت شایانی برخوردار هستند.

سردار مقیمی از رسانه‌ها درخواست کرد تا در فرهنگ سازی و رفع علل منجر به وقوع قتل مشارکت فعال داشته و در کاهش قتل در کشور خود را سهیم کنند.

وی در مورد علت فعلی کاهش قتل گفت: به عقیده ما هم اکنون حضور پررنگ پلیس سبب شده است تا آمار قتل پایین بیاید.

جانشین رئیس پلیس آگاهی آگاه سازی خانواده‌ها از سرنوشت نزاع‌های خانوادگی را از جمله عوامل کاهش دهنده قتل‌های خانوادگی عنوان کرد.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.