×

بازرسی ها ضمانت اجرایی قانون حمایت از حقوق شهروندی است

بازرسی ها ضمانت اجرایی قانون حمایت از حقوق شهروندی است

معاون رئیس کل دادگستری لرستان گفت طرح ارتقاء حقوق شهروندی در دستور کار قضایی و انتظامی است

بازرسی-ها-ضمانت-اجرایی-قانون-حمایت-از-حقوق-شهروندی-است وکیل 

معاون رئیس کل دادگستری لرستان گفت: طرح ارتقاء حقوق شهروندی در دستور کار قضایی و انتظامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، قاضی حمزه رضایی به همراه اعضای هیئت نظارت بر حقوق شهروندی دادگستری استان در بازدید از پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس امنیت و کلانتری‎ها و پاسگاه‎های مرکز استان بیان کرد: در راستای اجرای بند 15 دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از حقوق شهروندی باید بازدیدهای مستمر و موردی از کلانتری‎ها، پاسگاه‎ها، پلیس آگاهی و امنیت عمومی و سایر اماکن انتظامی صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: بازدیدهای مستمر و موردی از مراکز انتظامی درخصوص رعایت حقوق شهروندی، براساس قانون حمایت از این حقوق و طرح جامع ارتقاء حقوق شهروندی ناجا صورت می‎پذیرد.

قاضی رضایی با بیان این‌که «براساس برنامه‎ریزی‎های مدون و انجام شده، طرح ارتقاء حقوق شهروندی در دستور کار قضایی و انتظامی است» اظهار کرد: مصاحبه با افراد تحت قرار و بازداشتی، بررسی وضعیت بازداشتگاه‎ها، پرونده‌های تحت قرار و بازداشتی در مراکز انتظامی و نظارت بر روند رسیدگی به اینگونه پرونده‎ها و سایر پرونده‎های ارجاعی در مراکز انتظامی، نظارت بر دفاتر ثبت اینگونه پرونده‎ها، بررسی وضعیت بهداشت و سایر تجهیزاتی که با تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی مرتبط می‎شود و.... از جمله فعالیت‎هایی است که در راستای ارتقاء حقوق شهروندی در مراکز انتظامی از طریق هیئت نظارت بر حقوق شهروندی دادگستری صورت می‎گیرد.

معاون دادگستری لرستان اینگونه بازرسی‎ها را ضمانت اجرایی قانون حمایت از حقوق شهروندی دستگاه قضایی و طرح جامع ارتقاء حقوق شهروندی در دستگاه انتظامی دانست و گفت: هیئت نظارت بر حقوق شهروندی دادگستری لرستان در این راستا از عملکرد مطلوبی برخوردار است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.