بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
مریم میراحمدی
آدرس : خیابان سعادت آباد روبروی خیابان ملاصدرا طبقه فوقانی بانک رفاه
تلفن تماس : 03116618594
تلفن همراه :
وب سایت وب سايت مریم میراحمدی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان
بنیاد وکالت ایرانیان
آدرس : سعادت آباد، نبش خیابان سی و دوم، پلاک 116، طبقه 4 واحد 9
تلفن تماس : 02188681856 - 09120834912
وب سایت بنیاد وکالت ایرانیان
فاطمه موذن
آدرس : تهران - انتهای حکیم غرب بلوار جوانمردان (تعاون) پلاک 18 ساخنمان نوبهار ط 6 واحد 19
تلفن تماس : 02144172650 - 09123255200
وب سایت فاطمه موذن وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
بهزاد قوامی
آدرس : تهران - خیابان میردامادغربی-نرسیده به ولی عصر-ساختمان 349-طبقه 2 شمالی
وب سایت بهزاد قوامی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز و دانشجوی دکتری حقوق خصوصی
طیبه برزگر
آدرس : تهران - فلکه دوم صادقیه- ایتدای خیابان آیت الله کاشانی -بعد از بانک مسکن - پلاک 80-طبقه 3 واحد سوم
تلفن تماس : - 09122249601
وب سایت طیبه برزگر وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز ،با بیش از 10 سال سابقه کار و وکیل بانکها و موسسات مالی و اعتباری و وکیل شرکتهای خصوصی
کل حق الوکاله اخر کار
آدرس : تهران .کارگر شمالی جنب کوی اراسته پلاک واحد 41765
وب سایت موسسه حقوقی، کل حق الوکاله اخر کار
رامین مهرآسا
آدرس : خیابان ولیعصر - بالاتر از پل پارک وی - روبروی خیابان فرشته - پلاک 2714 - طبقه دوم
وب سایت رامین مهرآسا وکیل دادگستری و مشاوره حقوقی
علی جاوید
آدرس : تبریز ، 17 شهریور جدید ،جنب بانک ملی ، ساختمان ایران ، واحد A14
تلفن تماس : 04135572731 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
مرتضی دستوری
آدرس : تهران-فلکه دوم صادقیه،بلوار آیت الله کاشانی-ایستگاه مهران ساختمان آرمیتا - پلاک77-طبقه اول-واحد8
تلفن تماس : 44007642 -44049071 - 09122546782
وب سایت مرتضی دستوری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری و کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

بزرگترین خطری که جان کودکان ما را تهدید می کند چیست ؟

ارسال شده توسط : مریم میراحمدی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تاریخ : 14-12-1392
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
بزرگترین خطری که جان کودکان ما را تهدید می کند چیست ؟

اغلب‌مان وقتی سوار خودرو می‌شویم، گمان می‌کنیم که در محیطی امن قرار داریم و نهایت تلاشی که برای افزایش این ایمنی صورت می‌دهیم، بستن کمربند ایمنی در سرنشینان ردیف جلو خودرو و رعایت برخی قوانین دیگر است و چه بسا از سوار کردن فرزندان‌مان در صندلی جلو هم ممانعت به عمل آوریم، اما نمی‌دانیم که هنوز خطرات زیادی می‌تواند جان دل‌بندمان را تهدید کند.

وقتی دل‌بندان‌مان می‌افتند، زمانی که هنگام بازی سراغ وسایل خطرناک می‌روند، موقعی که به سرعت می‌دوند یا مسیر خود را نگاه نکرده راه می‌روند و ...، بند دلمان می‌برد که مبادا دچار حادثه شده و آسیب ببینند اما همین مایی که حاضر نیستیم ناراحتی بعد از تشر زدن به فرزندمان را هم تحمل کنیم، گاهی آنچنان عزیزانمان را در معرض خطر قرار می‌دهیم که زمینه تلخ ترین رویدادها را برایشان فراهم می‌کنیم.

 در کنار آمار دهشتناکی که از جان باختگان تصادفات رانندگی به گوش می‌رسد، آماری هست که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. آماری استخراج شده از آمار اول که می‌توان گفت تلخ ترین بخش آن را شامل می‌شود: دست کم سی درصد قربانیان تصادفات، کودکان هستند.

این آمار با توجه به اینکه سوانح رانندگی و جاده‌ای دومین عامل اصلی مرگ و میر افراد ۵ تا ۲۵ ساله در جهان محسوب می‌شود و کشور ما از مقام‌داران جهانی این آمار شوم است، یعنی تصادفات، بزرگترین تهدیدی هستند که جان کودکان ایرانی را تهدید می‌کنند و به موازات آن، قرار گرفتن کودکان در خودرو، یعنی قرار گرفتن‌شان در خطرناک‌ترین موقعیت!

البته باور عمومی چیز دیگری است؛ اغلب‌مان وقتی سوار خودرو می‌شویم، گمان می‌کنیم که در محیطی امن قرار داریم و نهایت تلاشی که برای افزایش این ایمنی صورت می‌دهیم، بستن کمربند ایمنی در سرنشینان ردیف جلو خودرو و رعایت قوانین در حد اطلاعات‌مان است و چه بسا از سوار کردن فرزندان مان در صندلی جلو هم ممانعت به عمل آوریم. بدین ترتیب خاطرمان جمع می‌شود که جای فرزندانمان امن است.

البته آمار بالای آسیب‌دیدگی و فوت کودکان در تصادفات رانندگی تنها منحصر به سرنشینان خودرو نیست بلکه گروه سنی 6 تا 10ساله سهم بالایی در تصادفات عابران‌پیاده داراست که حکایت از ناامن بودن محیط کوچه و خیابان برای کودکان را دارد.

به عبارت بهتر، از اختلاط ناتوانی این گروه سنی در مواجهه با ترافیک و کم‌توجهی رانندگان به ایشان، باز معجون دردناکی حاصل می‌شود که تاکید دیگری بر خطرآفرینی ترافیک در سلامت کودکان ایران است.

این در حالی است که آمارهای تفکیکی از تصادفات کودکان، جدای سهم بالای مرگ و میر ایشان که به خودی خود فاجعه آمیز است، آماری دردناک از معضلات پرشمار برای کودکان مصدوم به دست می‌دهد؛ آسیب به اندام‌های حرکتی 60 درصد، شکم و اندام‌های داخلی 50 درصد، آسیب چند جانبه و قفسه‌سینه هرکدام با 25 درصد و ستون‌فقرات با 15درصد شایع‌ترین مصدومیت‌ها در افراد زیر پانزده سال است که تصادف می‌کنند.

به این موارد می‌توان افزود که حداقل صدمه‌ای که کودک در تصادفات می‌بیند، احتمال دچارشدن به سردردهای مقاوم و صرع است که این عارضه تا آخر عمر همراه فرد خواهد ماند و موجبات رنجش دائمی وی را فراهم خواهد آورد.

با این تفاسیر چه باید کرد؟ این پرسش سرآغاز راهی است که پلیس مدتی‌ست با تاکید بر گنجاندن قانون اجباری شدن استفاده از صندلی کودک در خودروها پیگیری می‌کند و در بازنگری قانون مورد بررسی قرار خواهد گرفت اما در خانواده‌های ایرانی –که تک فرزندی میان‌شان شایع شده،-  مورد غفلت واقع شده و بی توجهی به آن تداوم دارد.

آنچه در این میان به وضوح به چشم می‌خورد، تاکید پلیس بر اجرای طرح بستن کمربند سرنشینان عقب خودروها، همکاری پلیس و آموزش و پرورش در تربیت همیاران پلیس، همکاری شهرداری تهران و پلیس برای ایجاد پارک‌های ترافیکی و برخی برنامه های آموزشی رسانه ملی تنها تلاشی است که برای کاهش آمار صدمات جانی به کودکان تدارک دیده شده و چه بسا اثرگذاری محدودی به دنبال داشته است.

با این رویکرد، از یکسو جا دارد که نقاط قوتی مانند اجرای طرح همیار پلیس مورد تقویت قرار گرفته و از پتانسیل نهادهای دولتی چون وزارت راه، وزارت بهداشت و... و قوه مقننه برای کاستن از هزینه‌های تصادفات، به ویژه برای آینده سازان کشور بهره گرفته شود و از سوی دیگر، تلاش شود که ضرورت مراقبت از کودکان در مقابل خطرات ناشی از تصادف، تبدیل به خواسته‌ای عمومی نزد خانواده ها شود.

بی شک اگر نگرش‌مان به امن بودن محیط خودرو از بین برود، آنگاه از سوار کردن کودکان در صندلی جلو، در آغوش کشیدن ایشان در مسافرت، بهره نجستن از صندلی کودکی که گران به نظر می‌رسد و نبستن کمربند صندلی عقب تغییر خواهد کرد و همچنین اگر در آموزش قوانین و مقررات به رانندگان، مخاطراتی که رانندگی در کوچه و خیابان یا محل های مجاور مدارس متوجه کودکان می‌کند مورد تاکید قرار گیرد، می‌توان امید به کاهش آمار مرگ و میر و مصدومیت کودکان در تصادفات داشت.

منبع : تابناک
بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

توقف خودرو از سوی ماموران پلیس رامور بدون احراز تخلف ممنوع شد
فعال مدنی :55.1 درصد کودکان زباله جمع کن افغان هستند
تذکر یک وکیل دادگستری به نمایندگان درباره طرح الغاء و نسخ برخی از قوانین
میرمحمد صادقی : انعکاس تفکر عدالت ترمیمی در قوانین ما وجود دارد
برخورد با خودروهای هنجار شکن ، توقیف خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد می کنند
قوانین فرار از خدمت سربازی تنقیح شود
مرور زمان در قوانین ایران
از فراوانی وکلای بیکار تا به روز نبودن قوانین وکالت
محدوده تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد کجاست ؟
قوانین در مورد طلاق توافقی چه می گویند؟

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
منشور حقوق شهروندی به هیچ وجه از غرب اقتباس نشده است ، دروغ و ریا جای خود را به انصاف و مروت دهد نحوه مطالبه مهریه و جهیزیه پس از فوت زوج گرانفروشی رکوددار از تخلفات صنفی است ، تشکیل 64 پرونده تخلفاتی در طرح ضیافت 51 ماده برای ثبت علائم تجاری استخدام های گسترده در شهرداری تهران از نگاه کارشناسان قیم چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ ابطال بخشی از ماده 75 آیین نامه لایحه قانونی استقلال وکلای دادگستری مصوب 1334 روحیه سازش در میان مردم خراسان شمالی کاهش یافته است سن مصرف مشروبات الکلی در اردبیل به 18 سال رسیده است توقف خودرو از سوی ماموران پلیس رامور بدون احراز تخلف ممنوع شد کاهش جرائم خشن و نزاع دسته جمعی ددر کهگیلویه و بویراحمد هر زمان ظرفیت وکالت بالا رفت ، افراد غیربومی به سمت کرمان آمدند چه انتظاراتی از دستگاه قضایی دارید ؟ رای شماره 82 هیات عمومی دیوان عدالت اداری موضوع: ابطال مصوبه شماره ک42484ت/11018 -1388/5/37 وزیران عضو کارگروه تبرئه متهم با امتناع شاکی از اتیان سوگند کمک 140میلیونی تبعه یک کشور عربی به ستاد دیه آنچه درباره شرایط اعطای آزادی مشروط باید بدانیم 75 درصد پرونده های مسن تعیین تکلیف شد ضمانت اجرای استنکاف از اجرای آرای دیوان عدالت اداری در اعماق زمین به دنبال نان