×

مهم ترین رویدادهای سازمان پزشکی قانونی در سال 1392

مهم ترین رویدادهای سازمان پزشکی قانونی در سال 1392

همایش طب و قضا، افتتاح 21 مرکز در سراسر کشور شامل ساختمان اداره کل و آزمایشگاه ژنتیک قانونی، تالار تشریح و مرکز معاینات، برگزاری نشست های خبری و انتشار کتاب مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی دهه هشتاد، بخشی از مهم‌ترین رویدادهای سازمان پزشکی قانونی در سال 1392 بود

مهم-ترین-رویدادهای-سازمان-پزشکی-قانونی-در-سال-1392 وکیل 

همایش طب و قضا، افتتاح 21 مرکز در سراسر کشور شامل ساختمان اداره کل و آزمایشگاه ژنتیک قانونی، تالار تشریح و مرکز معاینات، برگزاری نشست های خبری و انتشار کتاب مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی دهه هشتاد، بخشی از مهم‌ترین رویدادهای سازمان پزشکی قانونی در سال 1392 بود.

 اخبار مهم سازمان پزشکی قانونی کل کشور در سال 92 به شرح زیر است:

*افتتاح 21 مرکز در سال 1392

21 مرکز پزشکی قانونی و آزمایشگاه آسیب‌شناسی و سم‌شناسی در کشور افتتاح شد. این مراکز در استان‌های خوزستان، لرستان، ‌مرکزی، تهران، فارس، کرمان، زنجان، آذربایجان شرقی،‌ آذربایجان غربی،‌ اردبیل، اصفهان، ایلام، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کردستان، مازندران و هرمزگان ساخته و به بهره‌برداری رسیدند.

*فعالیت 9 آزمایشگاه ژنتیک قانونی در کشور

در سال جاری چهار آزمایشگاه ژنتیک قانونی در استان‌های خوزستان،‌ کرمانشاه،‌ سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی افتتاح شد. با راه‌اندازی این آزمایشگاه‌ها تعداد آزمایشگاه‌های ژنتیک قانونی در کشور به 9 مرکز افزایش یافت.

*برپایی نشست‌های خبری

در سال گذشته دو نشست خبری مهم در پزشکی قانونی برگزار شد. اولین نشست با موضوع سقط درمانی در تیر ماه برگزار شد و در این نشست به شرایط صدور سقط جنین درمانی در پزشکی قانونی پرداخته شد. کارشناسان این جلسه معاون پزشکی و آزمایشگاهی و رییس معاینات منطقه مرکزی تهران بودند که به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

نشست دیگر در آذر ماه برگزار شد که موضوع آن بررسی داروهای ترک اعتیاد غیرمجاز بود. در این نشست که جمعی از کارشناسان سازمان و ستاد مبارزه با مواد مخدر حضور داشتند، آنالیز داروهای ترک اعتیاد ماهواره ای و عوارضی که در مصرف کنندگان ایجاد می کند بررسی شد.

*رونمایی کتاب قربانیان حوادث رانندگی در دهه هشتاد

در تیر ماه سال 1392 مراسم رونمایی از کتاب قربانیان حوادث رانندگی دهه 80 برگزار شد. این کتاب به همت مرکز تحقیقات پزشکی قانونی و با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی منتشر شده است که منبعی غنی از اطلاعات مربوط به حوادث رانندگی و تحلیل آماری این حوادث در دهه 80 است.

*برپایی همایش طب و قضا

در آبان سال گذشته نیز چهارمین همایش طب و قضا با حضور دادستان کل کشور، رؤسای سازمان های پزشکی قانونی و نظام پزشکی، رؤسای کل دادگستری استان ها، قضات و کارشناسان پزشکی و حقوقی در شیراز برگزار شد. در این همایش که به دنبال برگزاری موفق سه دوره همایش پیشین برپا شد، چالش‌های موجود در امر پزشکی و صدور حکم در پرونده‌های قضایی، چالش‌های رسیدگی به شکایات و دعاوی پزشکی در شعبه‌های حل اختلاف، مسئولیت مدنی بیمارستان‌ها در ارائه خدمات و چالش‌های موجود در فرایند رسیدگی در دادگاه‌های تجدیدنظر و مسائلی از این قبیل مورد بررسی قرار گرفت.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.