×

قوانین عجیب در سفرهای خارجی

قوانین عجیب در سفرهای خارجی

شاید بهترین انگیزه برای سفر کردن، کشف تازه‌ها و ناشناخته باشد، اما گاه این ناشناخته‌ها آنقدر عجیب و غریب است که ممکن است شما را به دردسر بیندازد کشورهای مختلف جهان علاوه بر داشتن آداب و رسوم، فرهنگ و هنجارهای مختلف که هر یک را از دیگری متمایز می‌کند، قوانینی نیز دارند که گاه می‌تواند یک سفر خاطره‌انگیز و رویایی را به کابوسی ترسناک بدل کند

قوانین-عجیب-در-سفرهای-خارجی

شاید بهترین انگیزه برای سفر کردن، کشف تازه‌ها و ناشناخته باشد، اما گاه این ناشناخته‌ها آنقدر عجیب و غریب است که ممکن است شما را به دردسر بیندازد. کشورهای مختلف جهان علاوه بر داشتن آداب و رسوم، فرهنگ و هنجارهای مختلف که هر یک را از دیگری متمایز می‌کند، قوانینی نیز دارند که گاه می‌تواند یک سفر خاطره‌انگیز و رویایی را به کابوسی ترسناک بدل کند.

به نقل از تبیان، در اینجا نگاهی می‌اندازیم به چند قانون متفاوت و عجیب که در برخی کشورهای جهان برقرار است. آشنایی با این قوانین پیش از سفرهای احتمالی می‌تواند در پایین آوردن ریسک‌های سفر کمک‌کننده باشد.

به کبوترها غذا ندهید

در ونیز ایتالیا، غذا دادن به کبوترها کاری غیرقانونی است، چراکه سبب حضور دائمی این پرندگان در سطح شهر، فضله آنها روی سطوح خیابان و ساختمان‌ها و در نتیجه شیوع بیماری می‌شود.

افرادی که در ونیز اقدام به غذا دادن به کبوترها می‌کنند جریمه‌ای 50 تا 600 دلاری در انتظارشان خواهد بود.

پوشیدن شلوارک صورتی ممنوع

شاید استرالیا یکی از کشورهای آزاد به نظر بیاید، اما در ایالت ویکتوریای این کشور پوشیدن شلوارک صورتی ‌ از بعدازظهر روز یکشنبه تا نیمه شب ممنوع است و گویا این قانون برای بچه‌ها نیز وجود دارد.

ممنوعیت رانندگی با چراغ خاموش

در دو کشور جمهوری چک و دانمارک، رانندگی در هر ساعتی از شبانه‌روز و حتی در روزهای آفتابی باید با چراغ روشن انجام شود و خاموش بودن چراغ‌ها ‌ جریمه سنگینی ‌دارد.

آدامس جویدن ممنوع

در سنگاپور هیچ مغازه‌ای مجاز به فروختن آدامس نیست و جویدن آدامس در خیابان شما را به دردسر خواهد انداخت. در سنگاپور همچنین غذا دادن به پرندگان، تف کردن در خیابان و نکشیدن سیفون توالت‌های عمومی جریمه‌های سنگین و حتی زندان به دنبال دارد.

رانندگی با ماشین کثیف ممنوع

در شهر مسکو، رانندگی با ماشین کثیف جریمه‌ای صد دلاری دارد. هرچند که میزان کثیفی طبق این قانون تعریف نشده است.

بدرقه کردن ممنوع

در انگلستان و فرانسه، بدرقه کردن مسافر در ایستگاه‌ها قطار ممنوع است، چراکه مانع سوار شدن به موقع مسافران و تاخیر قطارها می‌شود.

ممنوعیت رانندگی با لباس راحتی

در ‌کالیفرنیای آمریکا، نشستن پشت فرمان و رانندگی با لباس راحتی که در خانه پوشیده می‌شود، ممنوع است.

پریدن ممنوع

در ایالت نیویورک آمریکا، پریدن از هر سطحی چه چند پله و چه از یک بلندی باشد ممنوع است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.