×

آغاز صدور کارت موقت کار اتباع خارج

آغاز صدور کارت موقت کار اتباع خارج

اقبالی خاطرنشان کرد این اتباع پس از مراجعه و ارائه مدارک لازم به دفتر کفالت که در مرحله اول تشکیل پرونده داده اند، طبق زمان بندی دفاتر اقدام به تحویل کارت موقت کار می کنند

آغاز-صدور-کارت-موقت-کار-اتباع-خارج وکیل 

صدور کارت موقت کار اتباع خارجی از شنبه 16 فروردین ماه جاری به مدت 10 روز در دفتر کفالت، اقامت و اشتغال 14 استان مشمول طرح آغاز می‌شود.

علی اقبالی مدیر کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مرحله دوم صدور کارت موقت کار اتباع خارجی بر اساس مصوبه 21 اسفند ماه سال گذشته کمیته کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی در سال جاری توزیع می شود.

وی افزود: آن دسته از اتباع افغانستان که مشمول کارت موقت کار می شوند می توانند با در دست داشتن گذرنامه خانواری و ذکور بالای 18سال به دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال استان های مشمول طرح مراجعه کنند.

اقبالی خاطرنشان کرد: این اتباع پس از مراجعه و ارائه مدارک لازم به دفتر کفالت که در مرحله اول تشکیل پرونده داده اند، طبق زمان بندی دفاتر اقدام به تحویل کارت موقت کار می کنند.

دبیر اجرایی کمیته کفالت، اقامت و اشتغال افزود: بر اساس بند «ج» ماده 11 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مصوب 27 / 11 / 1380 به منظور جلوگیری از حضور نیروی کار غیر مجاز خارجی در بازار کار کشور، وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی مکلف است کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه را به کار می گیرند بابت هر روز اشتغال غیر مجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه کند، در صورت تکرار تخلف این جریمه دو برابر خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: در صورت خودداری کارفرمایان از پرداخت جریمه مقرر در این بند، تعقیب کیفری بر اساس ماده (181) قانون کار مصوب 29 / 8 / 1369 مجمع تشخیص مصلحت نظام به عمل خواهد آمد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.