×

بنای قانون حبس زدایی بر کاهش جرم است

بنای قانون حبس زدایی بر کاهش جرم است

یک قاضی گفت بنای قانون مجازات‌های جایگزین حبس بر کاهش تعداد زندانیان و کاستن مجازات است، به طوری که این امر موجب کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌شود

بنای-قانون-حبس-زدایی-بر-کاهش-جرم-است

یک قاضی گفت: بنای قانون مجازات‌های جایگزین حبس بر کاهش تعداد زندانیان و کاستن مجازات است، به طوری که این امر موجب کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌شود.

"عباس برزگر" ، در ارتباط با قانون مجازات‌های جایگزین حبس اظهار داشت: سیاست حبس‌زدایی در راستای پیشگیری از وقوع جرم است و این در حالی است که این امر نظارت‌های پیشگیرانه دستگاه‌های قضایی و اجرایی و ذی‌ربط را طلب می‌کند.
 
برزگر ادامه داد: به نظر می‌رسد قانون جدید دست قاضی را برای تخفیف باز‌گذاشته و ممکن است باعث شود ضمانت اجرایی مجازات کاهش یابد، اما از طرفی نیز بنای تدوین کنندگان قانون حبس‌زدایی بر کاهش تعداد زندانیان و کاستن مجازات قرار گرفته است.
 
این قاضی دادگستری تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های سنگینی که زندانی‌کردن مجرمین بر دوش دستگاه قضا می‌گذارد، قانون جدید مجازات اسلامی می‌تواند از طریق مجازات جایگزین حبس، از این هزینه‌ها بکاهد.
 
قاضی دادسرای ناحیه 6 در پایان به نقاط قوت نکات قوت حبس‌زدایی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: کاهش جمعیت کیفری زندانها، کاهش هزینه نگهداری زندانیان، تلاش برای نگهداری کانون خانواده‌ها از نقاط مثبت قانون جدید مجازات اسلامی است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.