×

دفاتر خدمات قضایی در مراکز استان ها تابستان راه اندازی می شوند

دفاتر خدمات قضایی در مراکز استان ها تابستان راه اندازی می شوند

معاون رییس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه گفت در تابستان 93 مجوز افرادی که واجد شرایط برای ایجاد دفاتر خدمات قضایی هستند بررسی می‌شود و سپس این دفاتر در مراکز استان‌ها راه‌اندازی خواهد شد

دفاتر-خدمات-قضایی-در-مراکز-استان-ها-تابستان-راه-اندازی-می-شوند وکیل 

معاون رییس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه گفت: در تابستان 93 مجوز افرادی که واجد شرایط برای ایجاد دفاتر خدمات قضایی هستند بررسی می‌شود و سپس این دفاتر در مراکز استان‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

سیامک رفعتی ، اظهار کرد: سامانه سخا سال گذشته در رابطه با خواسته‌ها در شهر تهران راه‌اندازی شد. در سه ماهه اول سال جاری نیز یکی از برنامه‌های ما بررسی مجوزهای افرادی است که واجد شرایط برای ایجاد دفاتر خدمات قضایی در مراکز استان‌ها هستند، است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم بتوانیم مجوزها را در کلیه مراکز استان‌ها ارایه کنیم تا در تابستان دفاتر خدمات قضایی در مراکز استان‌ها راه‌اندازی شود، البته خدمات جدیدی به این سامانه اضافه خواهد شد.

معاون رییس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه با اشاره به پروژه سامانه سجا، خاطرنشان کرد: کلیه داده‌های ثبتی را که از نرم‌افزار «سمت» جمع‌آوری می‌شود در سامانه سجا (سیستم جامع آماری قوه قضاییه) قرار داده و در اختیار بخش‌های مختلف قوه قضاییه گذاشته می‌شود.

رفعتی تصریح کرد: به دلیل اینکه این سامانه‌ها کاربری هستند روزانه گزینه‌های جدیدی به آنها اضافه می‌شود بنابراین تصور می‌شود این سامانه پنج سال دیگر زمان می‌خواهد برای اینکه کامل شود.

وی در مورد سامانه سخا افزود: در سال گذشته در این سامانه خواسته‌ها را داشتیم که این خواسته‌ها روزانه به تعداد آن اضافه می‌شود و علاوه بر خواسته‌ها، عناوین اتهامی و بعد از عناوین اتهامی بر روی لایحه‌ها کار می‌کنیم.

معاون رییس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه ادامه داد: در حال حاضر بر روی اظهارنامه‌ها کار می‌کنیم که در این راستا خدمات مختلفی که ارائه می‌شود مورد تحلیل قرار می‌دهیم و سپس آن را در سازمان‌های مختلف ایجاد می‌کنیم؛ بنابراین این پروژه نیز تمام نمی‌شود و هر روز به گستردگی آن اضافه می‌شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.