×

رای منفی نمایندگان مجلس به پیشنهاد قیمت‌ بندی منطقه‌ای برق، آب و گاز

رای منفی نمایندگان مجلس به پیشنهاد قیمت‌ بندی منطقه‌ای برق، آب و گاز

رای منفی نمایندگان مجلس به پیشنهاد قیمت‌ بندی منطقه‌ای برق، آب و گاز

رای-منفی-نمایندگان-مجلس-به-پیشنهاد-قیمت‌-بندی-منطقه‌ای-برق،-آب-و-گاز

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

در راستای تحقق عدالت اجتماعی علاوه بر سایر عوامل، عوامل قیمت منطقه‌بندی نیز لحاظ شود، رای ندادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) قادری نماینده‌ی شیراز در پیشنهادی که در بند «ج» ماده (1) لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها داشت، با اشاره به این‌که پیشنهادش به تبصره 3 این بند الحاق شود، گفت: در برخی کشورها قیمت برق، آب و گاز در مناطق مختلف یک شهر با هم متفاوت است و برای مصارف مساوی، قیمت‌های متفاوتی پرداخت می‌کنند.

وی با ارایه‌ی این پیشنهاد که تبصره‌ای به بند «ج» ماده (1) لایحه‌ی هدفمند کردن یارانه‌ها مبنی بر این‌که به دولت اجازه داده شود تا به منظور تحقق عدالت اجتماعی، علاوه بر سایر عوامل تاثیرگذار بر قیمت آب و برق در شهرها، قیمت‌گذاری را تابعی از قیمت منطقه‌بندی (قیمت تعیین شده توسط کمیسیون ماده 14 قانون مالیات‌های مستقیم) تعیین و دریافت نماید الحاق شود، یادآور شد: این پیشنهاد در راستای تحقق عدالت اجتماعی است و به دولت کمک می‌کند تا در دریافت هزینه‌های آب و برق، علاوه بر تحقق عدالت، این هزینه‌ها را به صورت منطقه‌ای دریافت کند و در درون یک شهر هم این تفاوت‌ها را قائل شود.

وی گفت:بر این اساس مالیات بر ثروت افراد و پرداخت یارانه‌ها بر اساس ثروت افراد در نظر گرفته می‌شود و کسی که ثروتش بیشتر است، یارانه بیشتری نیز پرداخت می‌کند. بنابراین تفاوت قیمت و تبعیض قیمت بین افراد با ثروت بالا و افراد فقیر در جامعه باید لحاظ شود.

به گزارش ایسنا، پس از ارایه‌ی پیشنهاد قادری، نمایندگان به این پیشنهاد الحاقی رای مثبت ندادند.
 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.