×

گزارش 40 مورد کودک‌ آزاری به انجمن حمایت از حقوق کودکان ظرف مدت یک ماه

گزارش 40 مورد کودک‌ آزاری به انجمن حمایت از حقوق کودکان ظرف مدت یک ماه

گزارش 40 مورد کودک‌ آزاری به انجمن حمایت از حقوق کودکان ظرف مدت یک ماه

گزارش-40-مورد-کودک‌-آزاری-به-انجمن-حمایت-از-حقوق-کودکان-ظرف-مدت-یک-ماه

پدران و مادران در صدر آزاردهندگان
آزارهای عاطفی و جنسی، بیشترین و کمترین آزارهای وارده

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

آمار عملکرد انجمن حمایت از حقوق کودکان در شهریور ماه گذشته حاکیست طی این ماه، حدود 40 مورد «کودک آزاری» به دفتر انجمن اطلاع داده شده است که 55 درصد از آزاردیدگان پسر و 45 درصد مابقی دختر بوده‌اند.

مادران با 29 درصد در صدر ارجاع مددکاران

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، بر اساس آمار انجمن حمایت از حقوق کودکان، باز هم همچون گذشته «مادران» در صدر ارجاع مددجویان قرار گرفته‌اند، به طوری که 29 درصد از کسانی که مددجویان را ارجاع داده‌اند، مادران، 17 درصد بستگان، 10 درصد اعضای انجمن،‌ 14 درصد همسایه‌ها،‌ هفت درصد صدای یارا،‌ دو درصد در مدرسه، هفت درصد خبرنگاران، دو درصد بهزیستی،‌ دو درصد تلویزیون و 10 درصد راهنمای 118 بوده‌اند.

آزارهای «عاطفی» و «جنسی» به ترتیب با 33 و 2 درصد بیشترین و کمترین نوع آزارهای وارد بر کودکان

بر اساس این گزارش، 33 درصد از آزارهای وارد به این کودکان عاطفی، 27 درصد غفلت، 20 درصد جسمی، 18 درصد آموزشی و دو درصد جنسی بوده است. البته باید افزود که نوع آزارهای وارد به کودکان معمولا دارای همپوشی و یک یا چند نوع آزار توامان صورت گرفته است.

پدران و مادران با 56 و 32 درصد در ردیف اول و دوم آزاردهندگان

نکته جالب در این گزارش آن است که پدران با 56 درصد و مادران با 32 درصد در صدر آزاردهندگان قرار گرفته‌اند.

همچنین دو درصد آزارها توسط نامادری، یک درصد توسط برادران،‌ سه درصد توسط ناپدری، یک درصد دوستان، یک درصد پرستار خصوصی، چهار درصد پدربزرگ و مادر بزرگ اتفاق افتاده است.

در میان 37 درصد از خانواده‌های کودکان، بیماری‌های «روحی ـ روانی» و 23 درصد «اعتیاد» وجود داشته است

بررسی انجمن حمایت از حقوق کودکان در مورد وضعیت خانوادگی این کودکان حاکیست که 14 درصد از والدین کودکان طلاق گرفته بودند. همچنین در میان 26 درصد از خانواده‌ها مشاجره و درگیری بین والدین، 37 درصد بیماری‌های روحی روانی و 23 درصد اعتیاد (یک یا هر دو والد) وجود داشته است.

لازم به ذکر است، از موارد خاص کمک به این کودکان و خانواده‌های آن‌ها علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی، حضوری و تلفنی، می‌توان به دریافت دو جلد شناسنامه برای دو کودک بدون شناسنامه و ثبت نام آن‌ها در مدرسه اشاره کرد.

در شهریور ماه، 230 نفر با «صدای یارا» تماس گرفتند

به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش، تعداد کل تماس گیرندگان با «صدای یارا» در شهریورماه گذشته 230 نفر بودند که از این تعداد 88 درصد تماس گیرندگان مادران، چهار درصد پدران و هفت درصد خود کودکان بودند.

همچنین 52 درصد موارد مطرح شده در مورد مسائل پسران و 48 درصد در ارتباط با مسائل دختران بوده است.

در مورد تحصیلات تماس گیرندگان نیز باید گفت که 43 درصد آن‌ها دیپلمه، 29 درصد بالاتر از دیپلم و مابقی تحصیلاتی کمتر از دیپلم داشته‌اند.

بر اساس اعلام انجمن حمایت از حقوق کودکان، مورد‌های مطرح شده به ترتیب فراوانی در گروه‌های سنی، صفر تا شش سال، شش تا 9 سال و 9 تا 12 سال بوده است که بیشترین تماس‌ها به ترتیب فراوانی از مناطق پنج، چهار، هفت، هشت، 15 و 14 تهران و شهرستان‌های کرج، ‌هشتگرد و شهریار بوده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.