×

نحوه بیمه شدن افرادر فاقد بیمه

نحوه بیمه شدن افرادر فاقد بیمه

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت جزئیات نحوه بیمه شدن افراد فاقد بیمه را تشریح کرد

نحوه-بیمه-شدن-افرادر-فاقد-بیمه وکیل 

انوشیروان محسنی بندپی اظهار داشت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی در حوزه سلامت از سوی مقام معظم رهبری و تکلیف برنامه پنجم توسعه در خصوص همگانی شدن بیمه، افراد فاقد بیمه می‌توانند به سایت  www.salamat.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی ادامه  داد: در این سایت نحوه ثبت‌نام و مشارکت مالی افراد با جزئیات تشریح شده و برای ثبت‌نام محدودیت زمانی قرار ندادیم تا هیچ فردی به این دلیل از قلم نیفتد؛ پیش‌بینی می‌کنیم با اجرای این طرح حدود 6 میلیون ایرانی که فاقد هرگونه‌ بیمه ای بوده و عموماً از اقشار حاشیه‌نشین، بیکار و نیازمند نیز هستند، تحت پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت قرار بگیرند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همچنین گفت: ما آمادگی داریم از اول اردیبهشت برای افراد ثبت‌نام شده دفترچه بیمه صادر کنیم که مقدمات آن فراهم شده و در حدود هزار دفتر پیشخوان دولت برای این کار  آماده هستند، ضمن اینکه افراد برای تهیه دفترچه می‌توانند به شعبات خود سازمان بیمه سلامت نیز مراجعه کنند.

بندپی با اشاره به اینکه دفترچه‌های بیمه این سازمان به لحاظ ارائه خدمات با نهاد‌ها و ارگان‌های دیگر، تفاوتی ندارد، افزود‌:این دفترچه‌ها مزایای سایر دفترچه‌های بیمه را دارد اما سیستم ما، سیستم ارجاع و بستری در بیمارستان های دولتی است.

وی در پایان گفت: افرادی که به این صورت بیمه می‌شوند حق بیمه ای پرداخت نکرده و با توجه به اینکه این بیمه برای آنها به صورت بیمه پایه عمل می‌کند، می‌توانند بیمه تکمیلی درمان نیز داشته باشند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.