×

املاک قولنامه ای باید اعلام شود

املاک قولنامه ای باید اعلام شود

چهارمین روز نام نویسی از متقاضیان دریافت یارانه نقدی نیز گذشت از نخستین دقایق دیروز نام نویسی از سرپرستان خانواری که کد سمت راست شماره ملی‌شان عدد 3 است، آغاز شد و تا ساعت 24 ادامه داشت

املاک-قولنامه-ای-باید-اعلام-شود وکیل 

چهارمین روز نام نویسی از متقاضیان دریافت یارانه نقدی نیز گذشت.از نخستین دقایق دیروز نام نویسی از سرپرستان خانواری که کد سمت راست شماره ملی‌شان عدد "3" است، آغاز شد و تا ساعت 24 ادامه داشت.

در پایان روند ثبت‌نام متقاضیان با پیغام "ثبت‌نام شما با موفقیت انجام شد" مواجه خواهند شد که نشان دهنده تایید نهایی این فرایند است. البته به شماره تلفن همراهی که در سامانه refahi.ir ثبت شده نیز یک پیامک خواهد آمد که با دریافت کد چهار رقمی موجود در آن باید منتظر مراحل بعدی ثبت‌نام باشند.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: املاکی که در زمان ثبت نام یارانه مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها به صورت قولنامه ای خریدار شده و این قولنامه سندی مبنی بر مالکیت آن ملک است، باید در زمان ثبت نام اعلام شود. نرگس نجفی با بیان اینکه قولنامه به معنای خرید و داد و ستد وجوه است، گفت: منظور از تملک ملک مسکونی تنها اسناد رسمی سازمان ثبت نیست و ملک قولنامه ای هم برای اعلام مالکیت ملک می تواند مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: سامانه ثبت نام یارانه دارای گزینه هایی برای تعیین وضعیت مالکیت املاک است و دارندگان این قولنامه ها نیز باید گزینه مربوطه را تکمیل کنند.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: در مقابل اسامی اعضای خانوار گزینه های بله یا خیر در خصوص تعیین وضعیت مالکیت ملک وجود دارد که ثبت نام کنندگان باید نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.نجفی در مورد تعداد انصراف دهندگان نیز گفت: از آنجا که آن دسته از خانوارهای نیازمندی که به دلایل مختلف در موعد مقرر موفق به ثبت نام نشده اند می توانند روزهای 30 و 31 فروردین ماه سال جاری نسبت به ثبت نام اقدام کنند لذا هم اکنون نمی توان آمار دقیقی از وضعیت انصراف دهندگان ارایه داد.

 انطباق انصراف‌ از یارانه نقدی با پیش بینی‌ها

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها با اعلام اینکه میزان انصراف‌ها از دریافت یارانه نقدی با پیش بینی‌ها تا حدود زیادی انطباق دارد، گفت: متاسفانه در برخی موارد شماره تلفن دفاتر ثبت نام در فرم‌ها درج شده که مشکلاتی را برای ارسال پیامک و دیگر موارد ایجاد کرده است.

نرگس نجفی با اعلام اینکه میزان انصراف ها با پیش بینی ها تا حدود زیادی انطباق دارد، گفت: متاسفانه در برخی موارد شماره تلفن دفاتر ثبت نام در فرم ها درج شده که مشکلاتی را برای ارسال پیامک و دیگر موارد ایجاد کرده است.

وی از شهروندان متقاضی یارانه نقدی درخواست کرد که حتما شماره تلفن همراه سرپرستان خانوار یا یکی از اعضای خانوار را که به سرپرست دسترسی دارد را در فرم ها درج کنند.

نجفی در مورد اینکه آیا مسکن مهر هم جزو ملک مسکونی تلقی می شود یا خیر؟ گفت: با توجه به اینکه ملاک سند خرید خانه است، مسکن مهر هم به عنوان ملک مسکونی باید در فرم ها  اعلام شود.

مدیر بانک اطلاعات سازمان هدفمندسازی یارانه ها در مورد اینکه اگر یک زوج هر کدام به میزان سه دانگ مالک یک واحد مسکونی باشند، آیا باید هر دو در فرم خوداظهاری اعلام کنند که مالک مسکن هستند، افزود: در این حالت نیاز نیست هر دو زوج اعلام کنند که مالک هستند بلکه اعلام یکی از آنها کفایت می کند البته در مواردی که فردی مالک مقدار معینی دانگ مسکن است و در این ملک با خواهر یا برادر و یا فرد دیگری شراکت دارد باید در فرم خوداظهاری اعلام شود که مالک مسکن است.

 امکان ثبت نام یارانه از طریق تلفن همراه

نصرالله جهانگرد - معاون ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات وزیر ارتباطات - عنوان کرد: انجام کاری با این حجم به این شکل قطعا نیازمند کنترل‌های خاص خود است و اگر ما در روز اول هم‌ کندی‌هایی داشتیم دلیل آن به همین موضوع برمی‌گشت.

وی در عین حال عنوان کرد:‌ البته منظور من این نیست که مورد حمله قرار گرفته بودیم اما این را می‌گویم که به هر حال لازم بود این فضا مدیریت شود و از آنجا که صف‌های طولانی برای ثبت نام وجود داشت ما یک یا دو ساعت کمی کندی داشتیم که این مساله موجب برخی نگرانی‌ها شده بود اما این نگرانی‌ها برطرف شد.

معاون وزیر ارتباطات در عین حال خاطرنشان کرد: اکنون مردم حتی می توانند از طریق گوشی تلفن همراه خود به ثبت نام بپردازند. علاوه بر این دفاتر مختلفی در نظر گرفته شده و تیم‌های مختلفی که به روستاها و مناطق مختلف کشور اعزام شده‌اند.

جهانگرد همچنین عنوان کرد: زمانی که شبکه ما در حال فعالیت است، تمام IP آدرس‌هایی که قصد ورود به آن را دارند از طرف ما شناخته و رصد می‌شود و در این میان با برخی افراد که قصد حمله به این سیستم را دارند برخورد خواهد شد.

علاوه بر این برای کاربرانی که در خارج از ایران هستند هم امکان دسترسی به این سایت وجود ندارد. به همین دلیل می توان گفت که اگر حمله‌ای نسبت به این سایت صورت می‌گیرد اگر از سوی کشورهای دیگر باشد وارد این سیستم نخواهد شد.

وی عنوان کرد: درباره حملات داخلی هم برخی از آن‌ها به شکل آماتوری بوده و برخی دیگر هم شاید می‌خواستند توان ما را آزمایش کنند اما به هر حال تمام این موارد مانیتور شده و IPهای حمله کننده شناسایی می‌شوند و اگر حملات آن‌ها جدی باشد از طریق سرویس‌دهندگان مربوط به آن IP تذکرهای لازم ارائه خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات همچنین اظهار کرد:‌ البته در هر صورت فضای سایبری فضایی است که به طور دائمی در آن امکان جنگ و اختلال وجود دارد اما با این وجود ما با تدابیر به کار گرفته شده امیدواریم برای این سیستم مشکل خاصی پیش نیاید.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.