×

نقش شورای حل اختلاف در کاهش جمعیت کیفری

نقش شورای حل اختلاف در کاهش جمعیت کیفری

مدیر زندان مرکزی قزوین گفت در سال 92، 300 پرونده در شورای حل اختلاف این مرکز رسیدگی و مختومه شد

نقش-شورای-حل-اختلاف-در-کاهش-جمعیت-کیفری

مدیر زندان مرکزی قزوین گفت: در سال 92، 300 پرونده در شورای حل اختلاف این مرکز رسیدگی و مختومه شد.

 عباس رمضانی در نخستین جلسه شورای حل اختلاف زندان مرکزی، اظهار کرد: با تلاش و اهتمام جدی اعضای شورای حل اختلاف در سال گذشته، 300 پرونده رسیدگی و مختومه شد.

وی ادامه داد: شورای حل اختلاف در زندان‌ها، حل و فصل بسیاری از شکایات را تسریع بخشیده و به‌ عنوان یکی از روش‌های مؤثر در کاهش جمعیت کیفری مطرح است.

مدیر زندان مرکزی قزوین تصریح کرد: بسیار از درگیری‌ها و اختلافات بین افراد با میانجیگری و ریش‌سفیدی حل و فصل شده و از تراکم مراجعین به محاکم قضایی و زندان‌ها کاسته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اصل پادرمیانی برای رفع اختلافات از گذشته‌های دور در فرهنگ غنی کشورمان وجود داشته و باید با حضور افراد تأثیرگذار در جامعه فراگیر شود.

رمضانی با اشاره به اینکه تنها زندان، راه حل کاهش جرائم در جامعه نیست، تاکید کرد: شوراهای حل اختلاف و صدور احکام جایگزین حبس به مراتب تأثیرات تربیتی و بازدارنده‌تری نسبت به تحمل حبس و سلب آزادی دارند و امیدوار هستیم با تقویت شورای حل اختلاف زندان این هدف محقق شود.

مدیر زندان مرکزی قزوین در پایان از همه اعضای شورای حل اختلاف درخواست کرد که همکارانش در سال جدید با تلاشی مضاعف برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم گام بردارند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.