موسسه حقوقی کامران میزرایی - موسسه حقوقی حامیان عدالت مطلق قبول وکالت به صورت تیمی و تخصصی قبول وکالت در دعاوی حقوقی(خانواده ،ملکی،امور شهرداری،ارث،تجاری)دعاوی کیفری،دادگاه انقلاب مالیاتی و اصل 49
اسد علی امرایی موسسه حقوقی کامران میزرایی - موسسه حقوقی حامیان عدالت مطلق قبول وکالت به صورت تیمی و تخصصی قبول وکالت در دعاوی حقوقی(خانواده ،ملکی،امور شهرداری،ارث،تجاری)دعاوی کیفری،دادگاه انقلاب مالیاتی و اصل 49
دکتر فرود امیری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز و عضو هیات علمی دانشگاه، قبول وکالت در کلیه دعاوی حقوقی اعم از (خانواده،تجاری،ثبتی،ملکی،چک،...) و کیفری
سیدجلال میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی پذیرش کلیه دعاوی  حقوقی ، کیفری ، خانواده دیوان عدالت اداری دادگاه انقلاب و دادگاه نظامی
دکتر سهیل طاهری وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری مرکز  و استاد دانشگاه
مهدیه کتابی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری
حمیدرضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری ومشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز 12 سال سابقه وکالت و 10 سال وکالت تخصصی  بانک صادرات و متخصص در دعاوی بانکی و موسسات مالی و اعتباری انجام دعاوی حقوقی به صورت گروهی در کلیه زمینه های حقوقی، ثبتی ، کیفری و خانوادگی
طیبه برزگر وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز ،با بیش از 10 سال سابقه کار و وکیل بانکها و موسسات مالی و اعتباری و وکیل شرکتهای خصوصی
دکتر نغمه فرهود  وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز، وکالت در کلیه دعاوی حقوقی و کیفری (خانواده،ملکی ،ثبتی،چک،دعاوی مربوط به شهرداری و اصل 49و...) قبول وکالت ایرانیان مقیم خارج کشور
علی رمضانزاده  وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز ،بیست سال سابقه کار قضایی و وکالت ،داشتن تجارب و تخصص در امور ملکی و اراضی و نیز مطالبات
سالار حسین منفرد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
آیلین محمدی رفیع وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلا دادگستری مرکز
حسین احمدی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز

جهت مشاوره تلفنی با وکیل با شماره09128304909 در تماس باشید.

با حقوق مشترکان موبایل آشنا شوید

ارسالی توسط بهناز عوض فرد وکیل پایه یک دادگستری
با حقوق مشترکان موبایل آشنا شوید

هزینه‌های استفاده از خدمات تلفن همراه، جزئی از مخارج ماهانه شهروندان است، اما آیا متناسب با هزینه‌ای که در این خصوص پرداخت می‌کنیم خدمات ارایه می‌شود؟ بسیاری از مصرف‌کنندگان خدمات اپراتورهای تلفن همراه از حقوق اولیه خود اطلاع ندارند این در حالی است که در صورت تاخیر در پرداخت هزینه‌های خود با جریمه و قطعی موقت خط ارتباطی خود روبه‌رو می‌شوند.

هزینه‌های استفاده از خدمات تلفن همراه، جزئی از مخارج ماهانه شهروندان است، اما آیا متناسب با هزینه‌ای که در این خصوص پرداخت می‌کنیم خدمات ارایه می‌شود؟ بسیاری از مصرف‌کنندگان خدمات اپراتورهای تلفن همراه از حقوق اولیه خود اطلاع ندارند این در حالی است که در صورت تاخیر در پرداخت هزینه‌های خود با جریمه و قطعی موقت خط ارتباطی خود روبه‌رو می‌شوند.

شرکت مخابرات ایران چند سال پیش شمار مشترکان تلفن همراه را 55 میلیون و شمار خطوط تلفن ثابت را 27 میلیون خط اعلام کرده بند. همچنین ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور به بیش از 35.79 درصد و ضریب نفوذ تلفن همراه شرکت مخابرات ایران به بیش از 73.37 درصد رسیده است.

از مجموع 55 میلیون مشترک تلفن همراه، 16 میلیون مشترک تلفن همراه دائمی و بیش از 39 میلیون مشترک تلفن همراه اعتباری مخابرات هستند.

شرکت مخابرات ایران در حال حاضر با بیش از 271 اپراتور در سراسر جهان، ارتباط رومینگ دارد و تعداد کل کشورهای تحت رومینگ بین الملل 112 کشور است.

  رعایت استانداردهای تجهیزات رادیویی

کاربران باید به طور بی‌وقفه به خدمات تلفن همراه دسترسی داشته باشند و اپراتورها صرفا در صورت کسب اجازه کتبی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یا دستوری از سوی این مرجع مبنی بر قطع خدمات به منظور دفاع ملی و حفظ امنیت عمومی می‌توانند خدمات را قطع کنند.

در صورت بروز وقفه مجاز یا غیرمجاز پیش‌بینی شده، دارنده پروانه باید به‌گونه‌ای عمل کند که پیامدهای عدم دسترسی مشترکان را به حداقل برساند و تمامی تلاش خود را برای دسترسی دوباره مشترکان به خدمات مذکور به انجام برساند.

  اندازه‌گیری دقیق سطح کیفی خدمات و تضمین استانداردهای کیفیت

دارندگان پروانه باید از تجهیزات لازم و دقیق برای اندازه‌گیری سطح کیفی خدمات ارایه شده بهره گیرند و در صورت درخواست سازمان نتایج را در اختیار مرجع مذکور قرار دهند. همچنین تضمین استانداردهای کیفیت طبق پارامترهای تعیین‌شده از دیگر تعهدات پروانه‌داران در قبال کاربران به شمار می‌رود.

  حفظ محرمانگی اطلاعات مشترکان

مشترکان هنگام انعقاد اشتراک باید اطلاعات شخصی خود را در اختیار ارایه‌کنندگان خدمات قرار دهند. دارندگان پروانه باید همه تدابیر لازم را برای حفظ اطلاعات محرمانه آنها و نیز مشترکان سایر ارائه‌کنندگان خدمات مخابراتی همچنین ارتباطات جابه‌جا‌شده را مبذول دارند.

گاهی نیز پیش می‌آید که فردی به این اطلاعات تعرض می‌کند. در صورت خدشه‌دار شدن اطلاعات محرمانه از سوی کارمندان شرکت اپراتور و نمایندگان آنها در این زمینه مسئولیت خواهند داشت.

در این زمان است که مشترکان حق دارند که به خدمات جلوگیری از شناخته‌شدن شماره خود البته حسب قوانین جاری و نیز خدمات رمزگذاری ارتباطات با رعایت محدودیت‌های قانونی دسترسی پیدا کنند.

 بی‌طرفی و عدم تبعیض

دارندگان پروانه باید رفتاری غیرتبعیض‌آمیز را با همه کاربران در زمینه نرخ خدمات و سایر موارد در پیش بگیرند و صرفا با دلایل موجهی همچون عدم پرداخت و دیرکرد در پرداخت و فقدان صلاحیت، کاربران را از دسترسی به خدمات محروم یا محدود کنند. افزون بر این، دارنده پروانه باید نسبت به محتوای حمل‌شده در شبکه موضوع پروانه بی‌طرف باشد و امکان دسترسی رایگان به خدمات اضطراری نظیر پلیس، اورژانس و نظایر اینها را فراهم کند.

  پایبندی به مفاد قرارداد

خدمات تلفن همراه باید بر اساس قرارداد مشترک بین کاربران تلفن همراه و دارنده پروانه اقدام به ارایه خدمات کنند. این قرارداد شامل مواردی مثل مبالغ اولیه یا روش‌های جایگزین برای تضمین پرداخت‌ها، محرمانه بودن اطلاعات مشترکین، شرایط پرداخت، حداقل دوره قرارداد و روش حل‌وفصل شکایات خواهد بود.

کاربران تلفن همراه باید قبل از پرداخت وجه و دریافت خدمات، یک نسخه از قرارداد اصلی را به طور رایگان در اختیار داشته باشند.

  محدودیت‌های تعرفه‌ای

ارایه‌دهندگان خدمات تلفن همراه باید محدویت‌های تعرفه‌ای تعیین‌شده را به دقت رعایت کنند. هزینه‌های اتصال مشترک آبونمانی در تلفن همراه نباید از 120 هزار تومان به استثنای مالیات متعلقه و هزینه اتصال مشترک پیش‌پرداختی نباید از 20 هزار تومان به استثنای مالیات متعلق بیشتر باشد.

در خصوص تعرفه‌های جدید، باید این تعرفه‌ها به مرجع مربوط در این زمینه اطلاع داده شود. ارایه‌دهندگان خدمات تلفن همراه تنها حق دارند تعرفه‌های مورد تایید سازمان را که به اطلاع عموم رسیده است، دریافت کنند و مجاز به دریافت هیچ نرخ بالاتر و هزینه‌های اضافی از مشترکان نیستند.

  دقت در صورت‌حساب‌ها

سیستم صدور صورت‌حساب‌های مشتریان باید از دقت کافی برخوردار باشد و در آن تمامی هزینه‌های اعمال‌شده اعم از کارمزد و هزینه‌های اداری و... به زبان فارسی و به طور روشن بیان شود.

  خدمات اطلاع‌رسانی

دارنده پروانه باید موجباتی را فراهم کند که به پرسش‌های معقول مشتریان درباره خدمات و تعرفه‌های مربوط به آنها پاسخ مقتضی ارایه شود.

  خدمات نگهداری

تجهیزاتی که به مشترکان ارایه می‌شود تا بتوانند خدمات را دریافت کند باید از خدمات نگهداری به طور رایگان یا با هزینه‌ متعارف برخوردار باشد.

  اختلاف با کاربران

ارایه‌دهندگان خدمات باید همه تدابیر لازم را به کار برند تا با رفع هرگونه اشکال در دسترسی، کیفیت خدمات موضوع پروانه و صدور صورت‌حساب‌ها از بروز شکایت و نارضایتی از سوی کاربران جلوگیری شود. اما در صورت وقوع اختلاف با کاربران باید روشی عادلانه، کارآمد و شفاف مورد تایید سازمان را برای دریافت یا صدور شکایت و حل‌وفصل اختلافات با کاربران در پیش گیرد.

  جای خالی منشور حقوق مصرف‌کنندگان تلفن همراه

هنوز مشتریان تلفن‌های همراه با برخی مشکلات مثل ضعف در ارایه خدمات در برخی برهه‌های زمانی، دردسرهای قطع پیامک‌های تبلیغاتی و... روبه‌رو هستند. در مقابل قوانین و مقرراتی که در زمان بروز این مشکلات به کمک دارندگان تلفن همراه بشتابد اندک است. قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و بایدها و نبایدهایی که در موافقتنامه‌های پروانه اپراتورهای ارتباطات همراه آمده است از جمله متونی است که برای بررسی تعهدات اپراتورهای تلفن همراه قابل استفاده است.

  سازمان‌های ناظر

در سال‌های اخیر، اجازه فعالیت دو ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی سیار غیردولتی یعنی ایرانسل و رایتل صادر شده که به همراه خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران، اکنون سه اپراتور بازار ارتباطات همراه ایران را در اختیار دارند. کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همه آنچه را مربوط به تعرفه‌ها (مانند تعرفه‌های تلفن‌همراه تلفن ثابت، اینترنت، پیام کوتاه، MMS و...) است در این کمیسیون بررسی و به اپراتورها ابلاغ می‌کند. در واقع این سازمان تنظیم مقررات است که بر همه اپراتورها و خدمات‌دهندگان چه دولتی و چه بخش‌خصوصی نظارت دارد و از حق قانونی برای اعمال مقررات بر آنها برخوردار است. در این میان یکی از وظایف اصلی و مهم این سازمان معرفی سازمان تنظیم مقررات به جامعه ICT است؛ چرا که جایگاه قانونی سازمان تنظیم مقررات باید در میان همه سازمان‌ها و شرکت‌های حوزه IT مشخص شود. در عین حال اجرایی کردن مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات از دیگر وظایف این سازمان است. همچنین هدف اصلی سازمان تنظیم مقررات، ارتقای سطح کیفیت سرویس‌های ارائه‌شده به کاربران و تعیین قیمت آنهاست که این کار با هدف ایجاد رقابت عادلانه در بازار صورت می‌گیرد. سازمان سعی می‌کند با نظارت کامل و ایجاد فضای رقابتی سالم بین بخش دولت و بخش خصوصی این فضا را به نفع مشتریان تغییر دهد.  

منبع : روزنامه حمایت

مطالب مرتبط

ماهیت حقوقی امضای الکترونیک در اسناد تجاری

نام نویسنده
ماهیت حقوقی امضای الکترونیک در اسناد تجاری

در تجارت الکترونیک تبادل اسناد الکترونیکی، امری فراگیر می‌باشد. این اسناد اغلب حاوی اطلاعات حساسی مانند قراردادهای حقوقی، فناوری‌های محرمانه و یا تبادلات مالی می‌باشند. برای ممانعت از دستبرد سارقان کامپیوتری که در فضای الکترونیکی همواره مترصد دست‌اندازی و خواندن مستندات می‌باشند لازم است این اسناد به رمز درآورده شوند. اگر می‌خواهیم که اسناد ما واقعاً در امان باشند باید آنها را بصورت دیجیتالی امضا کنیم. امضای دیجیتالی تضمین‌کننده اصالت، کامل بودن و عدم وجود خدشه در داده می‌باشد.

ادامه مطلب ...

تدابیر قانونی برای ضابطه مند کردن رسانه های دیجیتال

نام نویسنده
تدابیر قانونی برای ضابطه مند کردن رسانه های دیجیتال

توسعه رسانه‌ها در روزگار کنونی، حقوق را هم تحت تاثیر گذاشته است. به صورتی که برخی از حقوقدانان به بررسی قواعد حاکم به رسانه‌ها پرداخته‌اند و قانونگذار مقرراتی را برای سامان دادن به رسانه‌ها به تصویب رسانده‌است. تلاش‌های حقوقدانان و قانونگذاران برای تنظیم حوزه رسانه‌ها، سبب به وجود آمدن گرایش جدیدی در حقوق به اسم حقوق رسانه شده است.

ادامه مطلب ...

ظهور و شیوع بی رویه روسپیگری اینترنتی در فضای مجازی ایرانی تحلیل جرم شناسی و نگاه سیاست جنایی

نام نویسنده
ظهور و شیوع بی رویه روسپیگری اینترنتی در فضای مجازی ایرانی تحلیل جرم شناسی و نگاه سیاست جنایی

وقتی با آنها چت خصوصی را آغاز می‌کنی حرفی ندارند جز اینکه اول شارژ می‌خواهند. کارشان را وقتی آغاز می‌کنند که شارژ بگیرند. بساط چانه‌زنی اینجا هم برپاست. بعد از چانه‌زنی‌های معمول، رقم می‌شود ۱۰ دقیقه وب، یک شارژ ۲ هزار. نیم ساعت، یک شارژ ۵ هزار تومانی.

ادامه مطلب ...

عضویت در شبکه‌های اجتماعی جرم محسوب نمی‌شود

نام نویسنده
عضویت در شبکه‌های اجتماعی جرم محسوب نمی‌شود

عضو کمیسیون حقوقی قضایی گفت: صرف عضویت در شبکه‌های اجتماعی جرم محسوب نمی‌شود و به نوع فعالیت شبکه و فرد وابسته است.

ادامه مطلب ...

خلا های قانونی در زمینه جرایم سایبری

نام نویسنده
خلا های قانونی در زمینه جرایم سایبری

با توجه به گسترش فضای مجازی و سهولت انجام جرایم بین‌المللی تدوین قوانین بین المللی میان دولت‌ها ضروری به نظر می‌رس

ادامه مطلب ...

راهکار های پیشگیری از سرقت رایانه ای

نام نویسنده
راهکار های پیشگیری از سرقت رایانه ای

رایانه را باید یکی از بزرگ‌ترین و عمومى‌ترین دستاوردهاى علمی صنعتى بشر دانست. رایانه دروازه دنیای مجازی است و به موازات پیدایش و گسترش کمى و کیفى خود پرسش‌هاى فقهى و حقوقى بسیارى را به وجود آورده است که هنوز برخی از آنها به درستی پاسخ داده نشده‌اند.

ادامه مطلب ...

سرنوشت سیاه دوستی های اینترنتی

نام نویسنده
سرنوشت سیاه دوستی های اینترنتی

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا نسبت به دوستی‌های اینترنتی و سرنوشت سیاه این دوستی‌ها به نوجوانان، جوانان و خانواده‌های آنها هشدار داد.

ادامه مطلب ...

لزوم تقویت همکار های بین المللی با توجه به گستردگی فضای سایبر

نام نویسنده
لزوم تقویت همکار های بین المللی با توجه به گستردگی فضای سایبر

یک پژوهشگر حقوق گفت: با توجه به گسترش فضای مجازی و سهولت انجام جرایم جدید و بین‌المللی در فضای سایبری ضرورت تدوین قوانین منسجم در ابعاد جهانی و تقویت همکاریهای بین‌المللی در راستای مبارزه با جرایم سایبری ضروری به نظر می‌رسد.

ادامه مطلب ...

ضرورت تقویت همکاری های بین المللی به منظور مبارزه با جرایم سایبری

نام نویسنده
ضرورت تقویت همکاری های بین المللی به منظور مبارزه با جرایم سایبری

یک حقوقدان گفت: با توجه به گسترش فضای مجازی و سهولت انجام جرائم جدید و بین‌المللی در فضای سایبری تدوین قوانین موثر وهمکاری‌های بین‌المللی میان دولت‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

ادامه مطلب ...

قواعد حاکم بر نوشته های الکترونیکی

نام نویسنده
قواعد حاکم بر نوشته های الکترونیکی

همه ما کم و بیش با مفهوم سند آشنا هستیم و اهمیت آن را درک می‌کنیم. همان‌قدر که سند برای ما یک مفهوم آشناست، اما«داده‌پیام »غریبه و بیگانه است. اما با روند رو به رشدی که دنیای مجازی در پیش گرفته است، دیر یا زود با «داده‌پیام» در زندگی روزمره خود برخورد خواهیم داشت. پس چه بهتر است که از قبل با آن آشنا شویم تا از ناآگاهی ما سوءاستفاده نشود. بهترین راه برای درک مفهوم «داده‌پیام »آن است که بدانیم «داده‌پیام » همان سند است؛ اما اولی مربوط به دنیای مجازی و ارتباطات الکترونیکی است و دومی مربوط به زمانی است که کاغذ و نوشته بدون رقیب در روابط مردم مورد استفاده قرار می‌گرفت.

ادامه مطلب ...
مشاهده کلیه مطالب مرتبط
0 دیدگاه

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

- چهارده = 6