بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
شیرزاد حیدری شهباز
آدرس : تهران میدان ونک ابتدای خیابان گاندی جنوبی نبش کوچه بیستم ساختمان 142 طبقه چهارم واحد 44 کد پستی 1517964444 فکس 02188207633
تلفن تماس : 02188784555-02188782333
تلفن همراه : 09121782522
وب سایت وب سايت شیرزاد حیدری شهباز وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
علی جاوید
آدرس : تبریز ، 17 شهریور جدید ،جنب بانک ملی ، ساختمان ایران ، واحد A14
تلفن تماس : 04135572731 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
سرور ثانی نژاد
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09124357415
وب سایت سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
احسان عابدین
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09123956043
وب سایت احسان عابدین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
حسين مزاجي
آدرس : اصفهان-چهارباغ بالا روبروی رستوران خوانسالار کوی عطاالملک،شماره4 واحد2
وب سایت حسين مزاجي وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان
سیدجلال میرکاظمی
آدرس : تهران - خیابان انقلاب - پیچ شمیران - روبروی تجدید نظر دیوان عدالت اداری ساختمان تنکابن - ط 6- واحد 28
تلفن تماس : 02177684200 - 09122406368
وب سایت سیدجلال میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی پذیرش کلیه دعاوی حقوقی ، کیفری ، خانواده دیوان عدالت اداری دادگاه انقلاب و دادگاه نظامی
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

اما و اگرهای ورود شبکه های مجازی به مدارس

ارسال شده توسط : شیرزاد حیدری شهباز وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تاریخ : 01-02-1393
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
اما و اگرهای ورود شبکه های مجازی به مدارس

اواخر سال گذشته بود که حمید رضا کفاش، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش از ورود شبکه‌های اجتماعی به مدارس خبر داد. این موضوع در حالی رسانه ای شد که هنوز بحث هوشمند سازی مدارس گرفتار مشکلات اعتباری است و به رغم گذشت چند سال از افتتاح نخستین مدارس هوشمند هنوز آموزش و پرورش نتوانسته آن‌طور که باید و شاید این طرح را در مدارس عملی کند.

مهدی نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره راه‌اندازی شبکه های اجتماعی ویژه دانش آموزان و ورود شبکه‌های اجتماعی به مدارس با بیان اینکه انسان یک موجود اجتماعی و هویت او در گروی مناسبات اجتماعی است می‌گوید: هرچه ارتباطات و مناسبات اجتماعی یک فرد ارتقا می یابد، به همان میزان بر آگاهی‌ها، شناخت و مهارت‌های وی نیز افزوده می‌شود در نتیجه شخصیت فرد نیز ارتقا می‌یابد.  ادهم با تاکید برفراهم کردن زمینه‌های اجتماعی شدن و تعاملات اجتماعی دانش آموزان در مدارس خاطرنشان می‌کند: جامعه پذیری یکی از وظایف و کارکردهای آموزش و پرورش است اما کانون این برنامه‌ها باید مبتنی بر ارتباطات واقعی باشد نه ارتباطات دنیای مجازی؛ بنابراین مکانیزم‌هایی که لازمه شکل گیری یک ارتباط منسجم اجتماعی اعم از ارتباط با همسالان، دوستان، والدین، معلمان، اقوام، بزرگترها و و افراد جامعه است باید در دستور کار جدی آموزش و پرورش قرار بگیرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره آموزش فرهنگ استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی در بین دانش آموزان نیز می‌گوید: ورود شبکه‌های مجازی به جوامع امری اجتناب ناپذیر است و دانش آموزان نیز به عنوان شهروندان در محیط خارج از مدرسه به این فضاهای مجازی دسترسی دارند و ضمن پذیرش محاسن شبکه‌های اجتماعی و استفاده بهینه و مدیریت درست آن باید بتوانیم شبکه‌های اجتماعی مجازی را همسو با شبکه‌های اجتماعی واقعی ساماندهی کنیم؛ به این معنا که فرهنگ مواجه هوشمندانه و دقیق با شبکه اجتماعی مجازی را در داخل شبکه اجتماعی واقعی بوجود آوریم.

نوید ادهم تاکید می‌کند: براین اساس دانش آموزان در محیط اجتماعی واقعی باید به درجه‌ای از رشد و بلوغ فکری، رفتاری و معرفتی برسند که بدانند در برقراری ارتباط در فضای مجازی با هر فردی ارتباط برقرار نکنند و مسوولیت برقراری ارتباط را بپذیرند و وارد هر شبکه‌ مجازی نشوند و ضمن داشتن زندگی شفاف در جریان آثار مثبت و منفی ارتباطات اجتماعی مجازی باشند،  بنابراین  اگر بتوانیم شبکه اجتماعی واقعی را بدرستی ساماندهی کنیم نه تنها نباید از مواجه شدن با شبکه‌های اجتماعی مجازی هراس داشته باشیم بلکه به عنوان یک فرصت باید با این تکنولوژی برخورد کنیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اذعان  می‌کند: مهمترین اصل حاکم بر خانواده و مدرسه به عنوان دو رکن اساسی تربیتی دانش آموزان در مواجهه با تکنولوژیهای جدید باید اصل مصون سازی باشد نه محدودیت آفرینی؛ بنابراین باید دانش آموزان را با افزایش آگاهی و اطلاعات از درون مصون کنیم تا نگران حضورشان در این گونه فضاها نباشیم تا آنها آزادانه و با آگاهی از آسیبهای تکنولوژی جدید و شبکه‌های اجتماعی مجازی دوری کنند نه با اجبار چرا که این نوع تکنولوژی محدودیت پذیر نیست. به گفته نوید ادهم، یکی از آسیبهای جدی شبکه‌های اجتماعی مجازی، برخلاف عنوانی که دارند تقویت روحیه فردگرایی است و تنها شدن آدمها حتی در بین گروههای واقعی و حتی در جمع خانواده از نکات منفی این تکنولوژی است، چرا که فرد در جمع و در کنار اعضای خانواه حضور دارد اما با تلفن همراه خود در جای دیگریست، لذا لذت ارتباط جمعی از بین می‌رود.

   شبکه‌های اجتماعی  فضای مناسبی برای دانش‌آموزان نیست

یک عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با «حمایت» می‌گوید:‌  باید روی این شبکه‌ها نظارت شود تا ارتباط به طوری که با مدیریت صحیح بتوان حلقه‌های دوستی سالم را گسترش داد.

عبدالوحید فیاضی تاکید می‌کند: حضور در مدرسه موجب می‌شود که زندگی گروهی آموزش داده شود بنابراین بهتر است ارتباط‌ها تحت نظارت والدین و مسئولان مدرسه باشد.

یک جامعه‌شناس نیز در گفت‌وگو با «حمایت» می‌گوید: اکثر هویت‌هایی که در فضای مجازی مطرح می‌شود جعلی است بنابراین این فضا محل مناسبی برای دانش‌آموزان نیست. زیرا افراد نمی‌توانند به راحتی اعتماد کنند.
بهجت یزدی معتقد است اگرچه می‌توان با آموزش مهارت زندگی افراد را در مقابل انواع آسیب‌های اجتماعی واکسینه کرد اما بدون آموزش باز گذاشتن فضای مجازی به معنای راه دادن به سوءاستفاده‌گران است.

به گفته یزدی شبکه های اجتماعی روحیه فردگرایی را تقویت می‌کند به طوری که باید روحیه جمع‌گرایی را تقویت کرد این در حالی است که فضاهای مجازی افراد را به درونگرایی تشویق می‌کند. در سال‌های اخیر با ورود تکنولوژی به خانه‌ها ارتباط‌ها نیز کم شده است و هر فردی با تبلت و گوشی تلفن همراه به تنهایی مشغول است. بنابراین می‌توان دانش‌آموزان را به بازی‌های دسته جمعی و بیرون رفتن‌های گروهی تشویق کرد.

به گفته یزدی با افزایش روند فردگرایی در آینده نزدیک باید شاهد افزایش افسردگی و انواع بیماری‌های روانی باشیم. اگرچه استفاده از تکنولوژی برای دانش‌آموزان موضوعی مهم محسوب می‌شود این در حالی است که بدون آموزش و آمادگی این موضوع آسیب‌های زیادی را به افراد وارد می‌کند بنابراین باید با برنامه‌ریزی تکنولوژی را در دسترس دانش‌آموزان قرار داد.

منبع : روزنامه حمایت
بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

هشدار پلیس به کلیک دزدها، حبس از یک تا پنج سال، در انتظار متقلبان کلیک
طلاق و شبکه های مجازی
37 فقره برداشت از حساب در پی افشان رمز بانکی
هکر اطلاعات شخصی مشترکین ایرانسل دستگیر شد
چت کردن با نامحرم در فضای مجازی چه حکمی دارد؟
قمار و شرط بندی در فضای مجازی
حقوق سازمان های پخش اینترنتی در کنوانسیون های بین المللی و مقایسه آن با قوانین ایران
انهدام 4 گروه غیراخلاقی در شبکه های اجتماعی مجازی
معتادان دانلود، تهدیدی برای سامانه های اداری، از معتادان دانلود نرم افزار یا کلیپ نخواهید
تخلفات مرتبط با فضای مجازی چه پیامدهایی دارد؟

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
اثبات مالکیت در خصوص املاک بدون سند یکی از راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم ایجاد اشتغال برای خانواده های زندانیان است توضیح کشاورز درباره کلید سوالات و شکایات مربوط به آزمون وکالت 95 پول پس گرفتن ، آداب دارد ! ، راهکارهای باز پس گرفتن طلب زمانیکه هیچ مدرکی نداریم متهم مادرکشی: تحت تاثیر توهم ناشی از شیشه جنایت کردم وضعیت حقوقی احوال شخصیه ایرانیان غیر شیعه توصیه های حقوقی به خریداران خودرو حضانت در آیینه قانون مهریه بهترین سن اعلام فرزند خواندگی به کودک ، پیگیری اعطای تابعیت به کودکان دارای مادر ایرانی مطالبه وجه بیشترین پرونده های وارده به شوراهای حل احتلاف فساد از طریق خدشه وارد کردن بر سیاست دولت باعث اتلاف منابع ملی می شود تشریح قوانین تملک آپارتمان ها توسط معاون رییس کل دادگستری تهران بیش از 90 سیستم رایانه ای طلا فروشان تهرانی طعمه کیلگرها شد تصویب موافقتنامه همکاری ایران و لهستان در مبارزه با جرایم سازمان یافته قانون تسهیل ازدواج پرونده ای گمشده در بایگانی دولت ها حضور وراثت جدید پس از انجام مراحل انحصار وراثت تغییر کاربری اراضی زراعی با لحاظ شرایطی امکان پذیر است آیا تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ ها امکان پذیر است ؟ 2 زندانی محکوم به قصاص از اعدام نجات یافتند