×

رشد 4 6 درصدی طلاق در کشور، دخالت خانواده ها اولین دلیل وقوع طلاق

رشد 4 6 درصدی طلاق در کشور، دخالت خانواده ها اولین دلیل وقوع طلاق

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام رشد 4 6 درصدی طلاق در کشور گفت اولین علت وقوع طلاق، دخالت خانواده‌ها بوده است

رشد-4-6-درصدی-طلاق-در-کشور،-دخالت-خانواده-ها-اولین-دلیل-وقوع-طلاق وکیل 

 رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام رشد 4.6 درصدی طلاق در کشور گفت: اولین علت وقوع طلاق، دخالت خانواده‌ها بوده است.

احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست خبری صبح امروز با اشاره به توسعه خدمات ارائه شده به مردم از جمله خدمات الکترونیک اظهار داشت: در سال گذشته توسط این سازمان 45 میلیون و 534 هزار و 904 خدمت مختلف به مردم ارائه شد.

وی با بیان اینکه در سال 92، در حوزه صدور اسناد رسمی، 20 میلیون و 616 هزار و 249 سند صادر شد، گفت: 31 درصد از اسناد صادر شده مربوط به وکالت‌نامه و 11.8 درصد مربوط به بیع بوده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین درباره ثبت وقایع ازدواج و طلاق در سال 92 خاطرنشان کرد: در این سال مجموعا 757 هزار و 197 واقعه ازدواج ثبت شد که بیشترین کاهش ثبت ازدواج مربوط به استان یزد با 16.7 درصد و همچنین بیشترین افزایش مربوط به خراسان جنوبی با 2.8 درصد بوده است.

تویسرکانی ادامه داد: همچنین در سالی که گذشت،  158 هزار و 753 واقعه طلاق به ثبت رسید که با رشد 4.6 درصدی روبه‌رو شد؛ در این زمینه بوشهر با 15.6 درصد بیشترین رشد طلاق و استان فارس با 15.3 درصد بیشترین کاهش را داشته است. در استان تهران نیز طلاق، رشدی 1.8 درصدی را تجربه کرد و اولین عامل وقوع طلاق، دخالت خانواده و بعد از آن عدم تعهد به شروط ضمن عقد رتبه‌های اول و دوم را داشتند که اعتیاد به موادمخدر، فقر مالی، خودداری از پرداخت نفقه، ضرب و شتم و محکومیت قطعی یکی از طرفین بیشترین دلایل وقوع طلاق بود.

وی همچنین از کاهش 3.1 درصدی ازدواج در استان تهران خبر داد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: در سال گذشته، 3 هزار و 533 اختراع ثبت شد. در این مدت همچنین 64 هزار و 455 شرکت نیز به ثبت رسید که این میزان 12 درصد افزایش داشت. در حوزه طرح‌های صنعتی نیز  2 هزار و 254 مورد به ثبت رسید که این موضوع نیز 45 درصدی را تجربه کرد. علایم تجاری بین‌المللی نیز با 3 هزار و 659 مورد، 13 درصد رشد کرد.

تویسرکانی از وصول 32 هزار و 522 میلیارد ریال از مطالبات بانکی در سال گذشته خبر داد و گفت: وصول مطالبات بانکی در سال گذشته 18 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه کسی حق ثبت ازدواج کودکان زیر سن قانونی را ندارد گفت: اگر دفترخانه‌ای در این زمینه اقدام کند تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد و سلب صلاحیت می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با بیان اینکه آمار غیررسمی ازدواج موقت را هم اعلام نمی‌کنیم اظهار داشت: ازدواج موقت در سال گذشته با 301 مورد ثبت شده، افزایشی 33 درصدی داشت.

تویسرکانی با تأکید بر اینکه الکترونیکی کردن ارائه خدمات، زمینه‌های بروز فساد را کم کرده است گفت: این اقدام، تخلفات دفترخانه‌ها را نیز کاهش داده است. در این سال، 9 مورد سلب صلاحیت داشتیم و این موضوع نسبت به سال قبل از آن (سال 91) با کاهش 61 درصدی روبه‌رو شد.همچنین سال قبل 109 مورد حکم انفصال موقت صادر شد.

وی همچنین از صدور حکم ممنوع‌الخروجی برای 10 هزار و 308 نفر خبر داد و گفت: 4 هزار و 232 نفر با پرداخت دیون و بدهی خود، رفع ممنوع‌الخروجی شدند. همچنین در سال گذشته حدود 150 هزار نفر ممنوع‌المعامله شدند.

معاون رئیس قوه‌قضاییه با بیان اینکه آیین‌نامه پیش‌فروش ساختمان‌ها انجام شده است و اقدامات مربوط به آن به خوبی پیش می‌رود، درباره نقل و انتقال خودرو در سال گذشته گفت: سال 92، یک میلیون و 260 هزار و 883 مورد نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی انجام شد که نسبت به سال قبل از آن، 19 درصد کاهش داشت.

تویسرکانی با بیان اینکه ما مخالف اقدامات بنگاه‌های معاملات ملکی نیستیم تأکید کرد: گواهی‌نامه صادره در بنگاه ملکی سند رسمی نیست.

ادامه دارد...

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.