×

نحوه‌ی تعیین قیمت آب و کارمزد جمع‌آوری و دفع فاضلاب از سوی دولت مشخص شد

نحوه‌ی تعیین قیمت آب و کارمزد جمع‌آوری و دفع فاضلاب از سوی دولت مشخص شد

نحوه‌ی تعیین قیمت آب و کارمزد جمع‌آوری و دفع فاضلاب از سوی دولت مشخص شد

نحوه‌ی-تعیین-قیمت-آب-و-کارمزد-جمع‌آوری-و-دفع-فاضلاب-از-سوی-دولت-مشخص-شد

بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

نمایندگان با تصویب ماده‌ی دیگری از لایحه‌ی هدفمند کردن یارانه‌ها دولت را مجاز کردند تا با رعایت این قانون قیمت آب و کارمزد جمع‌آوری و دفع فاضلاب را تعیین کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بند الف ماده‌ی سوم این لایحه نمایندگان مقرر کردند تا میانگین قیمت آب برای مصارف مختلف با توجه به کیفیت و نحوه‌ی استحصال آن در کشور به گونه‌ای تعیین شود که به تدریج تا پایان برنامه‌ی پنج‌ساله‌ی پنجم توسعه‌ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران معادل قیمت تمام شده‌ی آن باشد.

نمایندگان همچنین دولت را مکلف کردند قیمت تمام شده‌ی آب را با در نظر گرفتن هزینه‌های تامین، انتقال و توزیع با رعایت بازده تعیین کنند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان با تصویب تبصره‌ی دیگری از این ماده مقرر کردند اعمال قیمت ترجیحی و پلکانی برای مصارف مختلف آب مجاز خواهد بود.

مجلس همچنین مقرر کرد تا کارمزد خدمات جمع‌آوری و دفع فاضلاب بر اساس مجموع هزینه‌های نگهداری و بهره‌برداری شبکه پس از کسر ارزش ذاتی فاضلاب تحویلی و کمک‌های دولت در بودجه‌ی سنواتی (مربوط به سیاست‌های تشویقی) تعیین گردد.

گفتنی است؛ این ماده با توجه به این‌که نیاز به دو سوم رای داشت با 163 رای موافق، 24 رای مخالف و هشت رای ممتنع به تصویب نمایندگان رسید

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.